Gedrag van deelnemers tijdens clinics

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:50

Ik ben soms ook zo Haha! en volgens mij de enige die het ook toegeeft ook Gaaaap Ik heb 5 jaar bij de zelfde instructeur gereden het laatse jaar/ half jaar had ik heel vaak een jamaar op veel dingen die hij zei.
dan moest ik een oefening uitvoeren waarop ik dan zei jamaar hij is nog niet los genoeg of ik kon 'm nog niet mooi recht aan 2 teugels krijgen en dan moesten we een oefening beginnen die we amper aankonden.
Ik heb heel wat 'gejamaart' de afgelopen tijd.
veel dingen die hij zei en die ik opvolgde hielpen niet en sommige dingen voelde echt niet goed.

Zoals sjuimpje het schreef ja uiteindelijk vond ik het zonde van mijn tijd en vooral geld dus eerst ben ik minder gaan lessen en nu dus gestopt.

Ik heb nu 1 clinic meegereden diue van tyrza bij sjuimpje en daar had ik ook een jamaar.
tyrza merkte op dat mijn stang wat ruim zat.
dat klopte ook maar de stang een maat kleiner was te klein vandaar een maat groter.
verder gaf zij zo fijn les dat het gevoel wat je van je paard terug kreeg echt geen jamaar nodig had Haha!

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:39

Kommentaar geven tijdens een clinic is iets anders als uitleg vragen. Je kunt wel zondermeer doen wat er aangegeven wordt, maar het is toch prettig te weten waarom je iets moet doen.
Ik ga kritische vragen zeker niet uit de weg, maar stel ze pas op het moment dat daar gelegenheid voor is.

Ik vaar niet blind op wat een 'bekend' persoon zegt, maar ga altijd bij mezelf na wat de logika erachter is en als ik denk dat het voor paard kan werken ga ik het eens proberen, maar niet alleen omdat een 'bekend' persoon het zo gezegd heeft.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:14

Maar wat jij zegt, Nimmer, is dat het je geen goed gevoel gaf en daarom had je vragen/opmerkingen en ben je uiteindelijk gestopt. Dat is dan terecht. Bij iemand waar je al jaren lest, ga je niet naar 3 lessen ja-maren zeggen: ik stop er mee!
Ik ging tijdens mijn vaste instructrice wel eens vragen het hoe en waarom en natuurlijk ook vrij veel ja-maren, maar tijdens een clinic eigenlijk nooit! Geen idee waarom, maar die mensen hebben toch een soort aanzien, waar ik niet durf tegen in te gaan. (hele foute eigenschap van mij op bepaalde momenten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:52

Stukje wantrouwen in de mens vind ik helemaal niet erg, ook niet als ik lesgeef. Betekend dat iemand nadenkt met wat hij of zij doet. En daar kritische vragen over stelt. Vaak komen dat soort mensen juist het verst in het leven, ze nemen niet klakkeloos alles maar aan, maar proberen zelf na te denken en daar wat mee te doen.

Dat is in mijn ogen ook de enige manier om wat te leren. Want je ziet te vaak dat het paard best redelijk in de les loopt, maar vervolgens thuis niet meer te rijden is. Te veel instructeurs laten hun leerlingen niet nadenken, en kauwen alles voor. Paardrijden kun je soms beter een denksport noemen................

Dus mensen die kritische vragen stellen, ik heb er niet zo moeite mee! Tenzij het mensen zijn die alleen maar reageren maar zelf niet kunnen onderbouwen hoe of wat.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 10:55

dat is wat anders dat de 'ja maar'-ende betweters toch? Lachen

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 13:18

Pipo schreef:
Stukje wantrouwen in de mens vind ik helemaal niet erg, ook niet als ik lesgeef. Betekend dat iemand nadenkt met wat hij of zij doet. En daar kritische vragen over stelt. Vaak komen dat soort mensen juist het verst in het leven, ze nemen niet klakkeloos alles maar aan, maar proberen zelf na te denken en daar wat mee te doen.

Dat is in mijn ogen ook de enige manier om wat te leren. Want je ziet te vaak dat het paard best redelijk in de les loopt, maar vervolgens thuis niet meer te rijden is. Te veel instructeurs laten hun leerlingen niet nadenken, en kauwen alles voor. Paardrijden kun je soms beter een denksport noemen................

Dus mensen die kritische vragen stellen, ik heb er niet zo moeite mee! Tenzij het mensen zijn die alleen maar reageren maar zelf niet kunnen onderbouwen hoe of wat.


Hier ben ik het dus mee eens. Ik neem ook absoluut niet klakkeloos aan wat er gezegd wordt en ik ben wat dit betreft dus door schade en schande wijs geworden in de loop der jaren!!

Maw ik neem over wat blijkt te werken en de rest laat ik links liggen. Ik stel ook graag kritische vragen, maar die moeten wel een basis hebben. Ik stel de vragen dus niet om het stellen van de vragen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Mocht ik me in een clinic bevinden en is er iets dat me niet aanstaat en staat vervolgens de uitleg me ook niet aan, dan doe ik het dus gewoon niet!! Ik doe dit echter heel low profile. Je weet wel: Ik ga een beetje naar achter in de groep en hoop dat ze snel met de volgende stap beginnen. Dit heeft tot nu toe nog geen conflicten en/of irritaties opgeleverd.
Per slot van rekening moet ik nog heel lang met mijn paarden/ponies vooruit.
Als basis moet hierbij wel opgemerkt worden dat ik in basis overal voor open sta maar zoals al gezegd: ik blijf wel zelf nadenken.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:29

[quote="Aline4
Mocht ik me in een clinic bevinden en is er iets dat me niet aanstaat en staat vervolgens de uitleg me ook niet aan, dan doe ik het dus gewoon niet!! Ik doe dit echter heel low profile. Je weet wel: Ik ga een beetje naar achter in de groep en hoop dat ze snel met de volgende stap beginnen. Dit heeft tot nu toe nog geen conflicten en/of irritaties opgeleverd.
Per slot van rekening moet ik nog heel lang met mijn paarden/ponies vooruit.
Als basis moet hierbij wel opgemerkt worden dat ik in basis overal voor open sta maar zoals al gezegd: ik blijf wel zelf nadenken.[/quote]

Ja maar je gaat toch meestal naar een clinic van iemand die al behoorlijk veel ervaring heeft en waar jij denkt wat van te kunnen leren.
En je betaalt daar ook nog best veel geld voor. Dan is het toch zonde om dat niet te proberen.
Ik loop ook niet zomaar van alles en iedereen achteraan, maar als ik een clinic volg van bijv Tineke Bartels ofzo, ben ik niet zo eigenwijs dat ik dan dingen niet doe omdat ze me niet aanstaan.
Ik zou het iig proberen en dan later kom ik er misschien achter dat het niet werkte. Ik heb dan iig weer wat geleerd.

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:26

Ik loop ook niet zomaar van alles en iedereen achteraan, maar als ik een clinic volg van bijv Tineke Bartels ofzo, ben ik niet zo eigenwijs dat ik dan dingen niet doe omdat ze me niet aanstaan.
Ik zou het iig proberen en dan later kom ik er misschien achter dat het niet werkte. Ik heb dan iig weer wat geleerd.[/quote]

Natuurlijk, heb je ook gelijk in. Natuurlijk probeer ik iets eerst uit, maar als ik dan zie dat het resultaat voor mij ongewenst is, dan moet ik er nog wel even diep over nadenken.
Kijk, als ik er niet voor open zou staan dan ging ik helemaal niet naar zo'n clinic toe. Dan heb ik wel wat beters te doen met mijn tijd en mijn geld.
Je gaat naar een clinic met een bepaald doel voor ogen: Beter worden!!
Iemand die alles al weet kan niks leren, zulke mensen vind ik heel arm.

Ik ga naar een NH clinic van stal Mansour a.s. zaterdag. Dat is voor mij geheel nieuw, ik weet dus eigenlijk niet wat mij te wachten staat (een beetje wel natuurlijk). Dat wil uiteraard niet zeggen dat ik daar meteen met een dwarse kop verder alles verdom. Ook als iets in eerste instantie niet zo positief werkt hoeft dat nog niet te betekenen dat ik afhaak. Zeker niet als ik daarbij een gedegen uitleg krijg van waarom ik iets moet doen, waarom het effect nu negatief is en wat je er uiteindelijk mee bereikt. Dan kom ik best wel door dat "negatieve"stukje heen hoor. Maar daarbij is die gedegen uitleg wel essentieel. Ik neem gewoonweg niet maarzo alles klakkeloos van iedereen aan.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:55

Nee, ik neem ook niet alles aan.
Dus ook deels uit bescherming voor mijn paard.
Ik sleep hem nergens heen, als ik niet voor 90% procent op de methode vertrouw. Dan zou het eventueel best kunnen werken en dan vind ik het niet perse een slechte methode, maar dan neem ik niet alle rompslomp om dan mijn paard mee te slepen.