Eindelijk naar Utrecht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Eindelijk naar Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 21:56

Zo even vertellen hoe het dinsdag is gegaan.

Nou, na een vreselijke nacht, waarin ik maar 2 uurtjes had geslapen en Jim 4, gingen we dus om half 6 erop uit Gaaaap . Eerst naar van Hilten (eigenaren van de vorige stal) om de trailer op te halen.
Heen naar Rockanje was het al drukker dan we hadden gedacht, maar toch nog optijd aangekomen bij Lennon. Tong uitsteken
Erica (eigenaresse van de stal waar ik nu sta) zou hem maandagavond voor mij op stal zetten, maar Lennon liet zich niet pakken en gisterenochtend dus ook niet *LOL* . (hij had waarschijnlijk weer zo'n voorgevoel, want tot nu toe haalde ik hem zo uit de wei). Dus Kokje en
Erica lieten alle paarden in een bak en Lennon liep natuurlijk mee (die bak
grenst aan de wei) en daarna weer een voor een alle paarden eruit, behalve Lennon en met een emmertje biks kregen we hem dus eindelijk te pakken Tong uitsteken .
Nou, we hadden echt een super klein trailertje (een echte pony trailer), dus Lennon dacht al meteen No WAY!!!!, maar met hulp van Erica en Kokje en een longeerlijn Haha! kregen we hem dus vrij snel in de trailer.

Nou, wij op weg. Het was niet zo leuk voor Lennon, want er waren nogal wat file's Scheve mond (gelukkig duurde die niet te lang), dus iedere keer remmen en weer optrekken . Tussen alle vrachtwagens door, dus toen we ergens stopten om even bij hem te kijken, was hij dus zeik en zeik nat en stond helemaal te trillen echt super zielig Verdrietig .

We waren er bijna, nog geen 500m meer, moest Jim plots remmen, door een ofandere lompe automobilist, die net op het laatste moment nog even van baan veranderde . Dus toen we stopten en het deurtje bij Lennon opendeden, zagen we dus dat ze de voorste stang niet hadden vergrendeld, dus toen lennon naar voren viel is die stang losgeschoten en is hij met zijn oog tegen de trailer aangekomen.
Ik kon wel janken Huilen het zag er niet uit.
Gelukkig werd er daar meteen naar gekeken en spoelde ze het oog uit en deden een testje om te kijken of er beschadigingen aan het hoornvlies was, nou, gelukkig niet Lachen . Er zat wel een wondje onder zijn oog en daar zitten nu 3 nietjes in.

Je kijkt je ogen uit in Utrecht. Echt super groot!!!!!!!!! We werden
geholpen door 6 a 8 man. Lennon werd helemaal gekeurd. Alle buigproeven, testen verdovingen, maar het bleek maar heel onduidelijk, want zo liep hij ietwat onregelmatig op zijn linker voorbeen en dan weer zijn rechtervoorbeen. Achter was het na de buigproef gewoon goed. Wel net iets te laat weer goedlopen, maar niet te slecht. Verward
Dus foto's

En wat denk je?????????????..................... Niks kunnen vinden Haha! . Hij
moet nu dus op speciaal beslag. IJzers met een zooltje, dat werd me stellig aangeraden. Het blijkt dat hij hele gevoelige voeten heeft. Zolang hij dus niet kreupel wordt mag ik alles met hem doen en als hij ooit kreupel wordt, dan moet ik terug komen.
Hij kreeg een 2 voor zijn straalbeentje.Het liefst zien ze een 1, maar een 2
is voldoende.

Dus hij zal nooit goed door een buigproef heen komen, want hij is te
gevoelig, maar ik mag als hij op juist beslag staat, gewoon weer alles met
hem doen Kwijl , dus gauw even bevallen en lekker naar het strand met hem *LOL*

Super he, had ik toch niet verwacht hoor, de dierenarts die hem had gekeurd had artrose voorspeld. Dat is het dus niet.

Met wat hulp bij het ziekenhuis, hadden we Lennon er weer binnen 5 min in (natuurlijk weer de longeerlijn) en gingen we richting huis. Het was
ondertussen al kwart voor 2, dus Jim en ik waren echt dood, wat het rijden wat eng maakte. Die verantwoordelijkheid die je over zo'n dier hebt en dan van die zware ogen, echt eng. Gelukkig is alles goed gegaan en Lennon staat weer bij zijn vriendjes op de wei.

Ze zijn ruim 3 uur met hem bezig geweest, dus zo goed is hij nog nooit
onderzocht. Haha!


Vandaag was zag zijn oog er erg goed uit. Het wondje is zo goed als dicht, Haha! hij is alleen erg dik. Dus koelen!!!!!!!

O ja, en vandaag kon ik hem dus ook weer gewoon pakken in de wei Pling echt een bij de handje, Haha!

Nou, een heel verhaal, maar ben zo blij dat het allemaal goed is gekomen.

Groetjes Nair

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:26

haihai, gelukkig is alles goed met hem. Maar goed dat er toch foto's zijn gemaakt. Nu kunnen we een keer afspreken om te gaan racen over het strand

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 10:57

Hoiiiiiiiii,

Even snel nog werpen Haha!

Had je mijn mailtje (precies hetzelfde als dit verhaal) ook nog ontvangen. Ik kan niet wachten tot we naar het strand kunnen. *LOL*

Doeiiiiiiiiiiii hopelijk zie ik je van de week een keer, ahahahaha

Groetjes Nair

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 11:03

Fijn voor je dat het zo goed uit is gevallen bij de kliniek.
Veel plezier met je paardje Haha!

yessie28
Berichten: 75
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:43

had je mail gelezen, ja de videoband en dekjes liggen op je te wachten. Je hoeft nu toch niet zo lang meer? Maar ja laatste loodjes .....