Buitengereden en paardenmelk....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Buitengereden en paardenmelk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 13:46

Vanochtend ging ik naar Rachel toe, en had ik haar uit het weiland gehaald. Even geborsteld en opgezadeld en toen kwam Cecilia eraan.
Ik had besloten om even een klein buitenritje te maken langs de weg, maar eerst moesten we langs een grote hijskraan bij de buren. *LOL*
Eerst aan de hand, Rachel moest even kijken want ze gingen net dakpannen ophijsen. Maar voor de rest ging ze er heel braaf langs. Een stukje verder ben ik opgestapt en toen gingen we op pad. Rachel was heel braaf we hebben een aantal keer gegaloppeerd. Daarna kwamen we weer vlakbij de buren en toen wou ik stoppen en afstappen, maar dat wou ze niet. Uiteindelijk kreeg ik haar omgekeerd en stil en kon ik afstappen. We zijn naar de stal toegelopen en heb ik haar aan de muur gezet. Even lekker afgespoten met de sproeislang en toen dacht ik ik kan ook wel even haar uiers schoonmaken Eerst met de slang erover en daarna met de spons afgewreven, tussen in zat allemaal vieze prut. Misselijk Maar met de spons wou het niet zo goed, dus heb ik maar met m'n vingers de velletjes verwijderd. Vingers aflikken Ik kwam tot de ontdekking dat Rachel melk spoot *LOL* Dus heb ik haar maar even gemolken en er kwam daadwerkelijk melk uit. En die gekke Cecilia heeft wat Rachel-melk van de vingers gelikt Vingers aflikken Vork Mjammie Was wel heel erg grappig.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:11

mag ik eens iets vragen?een merrie dat geen veulen heeft kan dat dan ook melk geven?
Greetz dutske

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:32

ja summertje die druppels paardenmelk waren wel lekker *LOL* alleen wel heel zuur Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:37

cecilia schreef:
alleen wel heel zuur Scheve mond

Dan is het al over de datum Knipoog
want paardenmelk is zoet

En ik zou er persoonlijk niet zo blij mee zijn als een merrie zonder veulen melk geeft, maar toch zeker ff een DA bellen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 15:06

Ja een merrie die geen veulen heeft kan nog wel melk geven, maar niet zo heel veel. Ik heb het nagevraagd en het schijnt heel normaal te zijn dat een merrie die fokmerrie is geweest soms nog wat melk geeft.

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 15:10

ah zo dank u wel summertej
weer wat bijgeleerd Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 15:19

Het moeten natuurlijk geen liters zijn Haha!