Namen theorie, wie gelooft hier in?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:50

Wat betekend kawa dan Lachen

Ik geloof er niet in, maar zou nooit een paard zo noemen, maar dan omdat ik het niet mooi vind.

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:00

Ik weet niet of Veerle haar naam wel iets betekend?? Heb ooit gehoord dat het een belgische naam is of iets..
Dan nog geloof ik niet zo erg in de voorbeelden die je geeft, al noem ik veerle Danger is ze dan ineens gevaarlijk? Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 14:45

Nou volgens mij zijn er genoeg mensen met een mak schaap die hem Wild Thing noemen als een soort wishing thought...!!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:09

Joyce schreef:
Ik weet niet of Veerle haar naam wel iets betekend?? Heb ooit gehoord dat het een belgische naam is of iets..
Dan nog geloof ik niet zo erg in de voorbeelden die je geeft, al noem ik veerle Danger is ze dan ineens gevaarlijk? Haha!


Ik heb even gezocht, Veerle zou Reizende strijdster moeten betekenen Haha!

Joyce

Berichten: 6373
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 15:22

Hahahaha dan klopt het Haha! Want ze wil er regelmatig na een strijd van door gaan Tong uitsteken (dus op reis Haha! )

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 16:50

ik geloof er zeker in, maar een paard zal zich ook gaan gedragen op de manier hoe jij je egdraagt tegenover het paard, want een paard is een spiegeltje,

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:07

mmhh.. Mazzel, ik heb zeker Mazzel met zo'n lieverd. Haha!
Shakyra betekent trouwens 'dankbaar'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 17:34

Ik geloof daar absoluut niet in.
Händel moet zijn 1e muziekstuk nog schrijven en ook Ustinov heeft nog geen boek geschreven.
En wat een Ilindra en een Lisavivera zijn Verward

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:45

Hihi, ergens geloof ik hier wel een beetje in hoor, alhoewel het misschien een wel heel rare gedachte is... Verward
Toen ons veulentje geboren werd, had ik al een voorgevoel dat het een hengstje ging worden. Dus had ik al zo'n beetje een naam in mijn gedachte; ik wilde hem Jefke noemen, maar omdat het met een A moest beginnen dacht ik aan Allee Jefke Haha! .Wel, toen hij er dus uitkwam (dat wilde al niet goed lukken, omdat hij heel breed gebouwd was, de boer bij ons heeft hem eruit moeten trekken Verward ), bleef hij gewoon liggen en nam z'n gemak, echt lui zag hij eruit. Wij dus alle moeite gedaan om hem recht te krijgen, en maar roepen: Allee Jefke, allee!! Knipoog Maar het wilde maar niet lukken. Toen begon ik mij toch wel slecht te voelen bij die naam (hihi, wel heel bijgelovig van mij Knipoog ) en heb hem maar Atilla genoemd. Hij is uiteindelijk toch rechtgeraakt en is nu een hele meneer geworden... Lovers Zo zie je maar...

Groetjes, Silvia

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 06:49

Supertje schreef:
Ik heb net opgezocht wat de naam Jordy eigenlijk betekent, het betekent grondbewerker...
Dus ik ga er maar in geloven, hij heeft namelijk vorige week toen ik hem even alleen liet de drainage van de paddock opgegraven (en gesloopt) Bloos En zijn uitloop is ook net een maanlandschap, pas had hij weer een kuil zo diep gegraven. Ik kwam aanlopen en dacht in eerste instantie dat hij op zijn knieën zat, maar hij stond dus gewoon met zijn voorbenen in die kuil...


he das wél toevallig zeg
dus misschien toch geen toeval.....?

maar goed mijn pony heb ik haar naam gegeven toen ik dr een uurtje had meegemaakt,maar toen was ze eigenlijk zichzelf niet(verleden is een beetje naar geweest)maar ik vond tinkerbell wel bij haar passen

nu na 4 jaar kan ik ook wel zeggen dat ze een tinkerbelletje is:soms een lief elfje en soms een brutale tuttebel!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30660
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 08:58

Mijn pony heet Taran, wat van Taranis afkomt. Taranis was de God van de Donder. En Taran is de donder of donderslag. En dit klopt wel, hij kan ineens helemaal omslaan, en heel druk zijn. Ik vind het super bij hem passen.
En ja, Max betekent grootste en meer in die trant, ik weet niet hoe ik dat op moet vatten.
Ik weet dus ook niet wat ik er van moet geloven, maar soms klopt het best aardig.
Mijn verzorgruin heet Magic, en die wordt ook steeds bijzonderder. We hebben hem nu M dressuur en vaardigheid lopen voor de kar, maar zeker de laatste tijd laat hij zien dat hij veel meer kan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:27

Dyonne schreef:
Mijn pony heet Taran, wat van Taranis afkomt. Taranis was de God van de Donder. En Taran is de donder of donderslag.

Kijk, dat zijn nu helemaal namen naar mijn hart! Daar hou ik van! WEet iemand nog iets met de Z?

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 09:54

Tja, om erachter te komen of dit klopt moet ik toch eerst achter de betekenis van de naam Fayette komen. Ik weet dat er in Frankrijk ene generaal De la Fayette was maar daar is ze dus niet naar vernoemd Haha! Het schijnt ook een Keltisch/Ierse naam te zijn Verward
Wel heb ik vaak dat ik nooit van te voren bepaal hoe een paard zou moeten gaan heten. Eerst wil ik het leren kennen voordat ik beslis over zijn naam. Bij de ene hoort voor mijn gevoel bijvoorbeeld Pietje beter en bij een ander juist niet.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:33

kingie voelt zich ook helemaal de king op stal dus, maar meestal noem ik hem lievie, en dat is ie ook, hihih

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:38

Romantic Maffickmaus doet zijn naam wel eer aan, Maffick betekent op een vrolijke manier je gevoelens uiten, nou en daar kan hij wat van hoor!
Vandaar altijd die vrolijke bokkesprongen van hem.

Maar romantisch kan ik hem niet noemen en ik zie ook geen enige vergelijking met een muis, al noem ik hem dan zo als bijnaam.

Nee ik geloof er niet in maar bij Maffick is het wel toevallig dat de betekenis van zn naam wel erg veel vergelijking toont met zn karakter

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:00

Camilla... Hmm dat is toch een prinses ofzo in Engeland?
Ik zou niet weten wat t betekend.
Misschien van Camille, Kamille dan dus. Dat is rustgevend toch?
Het is wel een hele rustige pony die niet zo snel ergens bang voor is en je altijd op je gemak probeert te stellen.. Haar motto "Waarom snel als het rustig kan" Knipoog

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 14:04

Mijn paard heet Kenya (Afrika) en is een schimmel!! Dat komt ook niet echt overeen!! Haha! Haha! hihi