Banjer's aura is gelezen.. het verslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:40

Kleintje... ik ben met Natural Horsemanship bezig, een methode die overeenkomt met de methode van Pat Parelli....

Als Banjer in de trailer had gegaan, dan was ik al lang een keer naar Emiel Voest gegaan...

En de laatste weken gaat het al veel beter hoor met mij en Banjer... Haha! Bij mij is ze braaf... kandidaat bijrijdsters probeert ze alleen gelijk te lozen... Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:46

Als Banjer zo moeilijk is zou ik me helemaal niet wagen aan bijrijdsters. Ik zou een bijlongeerster nemen, na verloop van tijd pas rijden.

Waarom zoek je niet iemand hier in de regio die je kan helpen met het trailerladen? Of een tijdje op een andere stal waar ze een NH goeroe hebben?

Wij hebben Irma bij ons op stal. Heeft les gehad van Wieke Huisman (Tteam), heeft les gehad van Emiel Voest, heeft diploma van centered riding, doet veel met Bachbloesem.
Zie een hoop paarden enorm veranderen bij haar.
Is in de buurt, komt toch al vaak bij jullie op stal om les te geven, dus wie weet kan ze je helpen met de trailer...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 21:53

met de trailer ben ik al zover dat Banjer er in staat (clickertraining).....

Kan je meer over Centered Riding vertellen?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:58

Nope... ik weet er helemaal niets van! Haha!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:01

Als ik dit zo lees krijg ik wel heel erg de indruk dat je vreselijk zoekende bent. Deze mevrouw, eventueel Ton (die was toch wel eens op bokt geweest?), Emiel Voest, Pat Parelli en nu centered riding.

Op zich is er niets mis mee om je weg te zoeken maar ik denk wel dat te veel in te korte tijd op een gegeven moment heel verwarrend kan gaan worden, zeker als je zelf al wat onzeker bent.

Dan kan je je beter even bij een ding houden, kijken of je daar verder mee komt en pas als dat niet zo is daar mee ophouden en het volgende oppakken want anders wordt het ook voor Banjer denk ik te verwarrend allemaal.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 22:03

Percy... ik ben idd zoekende naar een rijmethode die bij Banjer en mij past... momenteel rijd ik haar zonder zadel en met mijn Parelli-halster, en doe grondwerk op de "Parelli-methode".....

In sommige dingen van Parelli kan ik me niet vinden... vandaar dat ik met o.a. Emiel Voest ook kennis wil maken...

Ik werk nu op 1 manier... maar sta open voor alle methodes.....

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:30

Ik geloof hier heel erg in.
Binnenkort gaat er ook een vrouw met m'n pony communiceren, maar dan via een foto.Ik ben benieuwd wat ze zegt!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:35

Heel bijzonder zeg. Wat fijn voor je dat nu een aantal dingen duideljker zijn.

Succes!!!

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:55

Als ze dat weet van je paard zou dat dus betekenen dat paarden hetzelfde denken als mensen, hoe maakt zij anders haar 'vraag' duidelijk aan het paard?

Misschien 'n inzamelingsactie op achter de waarheid te komen Haha! Laten we haar langskomen bij iemand die 'n paard zelf heeft gefokt en alles van z'n leven weet Clown

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:58

Voronez schreef:
Als ze dat weet van je paard zou dat dus betekenen dat paarden hetzelfde denken als mensen, hoe maakt zij anders haar 'vraag' duidelijk aan het paard?

Misschien 'n inzamelingsactie op achter de waarheid te komen Haha! Laten we haar langskomen bij iemand die 'n paard zelf heeft gefokt en alles van z'n leven weet Clown


Ik heb twee van zulke paarden staan... laat maar komen! Nee, zonder gekheid, ik geloof best dat er mensen zijn met de gave om met dieren te communiceren, maar deze "antwoorden" vond ik te makkelijk, die had ik ook kunnen verzinnen...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:08

Hardstikke fijn Veer, als je er iets mee opgeschoten bent.
Toch geloof ik meer in een echte paardenkenner, dan in zo een iemand, al heb ik je het tel nummer van een vrouw gegeven die hetzelfde doet.Alleen deze vrouw werkt nu (nog) op vrijwillige basis.

Met dieren praten, maar waarom moet dat? Lips are sealed

Ze communiceren op hun eigen manier, zonder te praten in mensentaal.
Maar toch kan ik goed communiceren met bijv.mijn Mozart, en bijv. met mijn honden en katten.
Wil niet zeggen dat we het altijd met elkaar eens zijn, net als wij mensen dat niet altijd zijn als we 'praten' met elkaar.......wordt zelfs wel eens ruzie dan! Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 23:42

Voronez schreef:
Als ze dat weet van je paard zou dat dus betekenen dat paarden hetzelfde denken als mensen, hoe maakt zij anders haar 'vraag' duidelijk aan het paard?

Wat ik begrepen heb is dat er gecommuniceerd werd dmv visualisatie.... dus met "plaatjes" ipv woorden... ik kan het niet helemaal uitleggen.. omdat ik het zelf vergeten ben te vragen.... Frusty

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 23:43

Natasha.... ik ga die dame zeker bellen.... Lachen

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:47

Natasha schreef:
Ze communiceren op hun eigen manier, zonder te praten in mensentaal.
Maar toch kan ik goed communiceren met bijv.mijn Mozart, en bijv. met mijn honden en katten.
Wil niet zeggen dat we het altijd met elkaar eens zijn, net als wij mensen dat niet altijd zijn als we 'praten' met elkaar.......wordt zelfs wel eens ruzie dan! Knipoog


Idd, communiceren kan wel, dat is toch anders dan dat je 'm 'n specifieke vraag stelt. Je kunt niet tegen 'm zeggen: 'En vertel me eens hoe snel je op kon staan na je geboorte' Lachen Dat is wel wat zij dus doet, misschien begrijpt ze paarden wel, maar die vragen en antwoorden kloppen volgens mij niet helemaal/helemaal niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 07:41

Ik wil dit niet gelijk in het hokje 'onzin' stopen maar ben wel bijzonder sceptisch.
Maar goed, als het voor jou werkt is het toch mooi?
Ik zou alleen wel proberen om je ergens op te richten, ik heb het idee dat je wat desperate om je heen grijpt naar van alles en nog wat en zo raak je steeds verder van huis.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 08:11

Dieren zijn beelddenkers. Mensen kunnen beelddenkers zijn of grammaticale denkers.

Maar die Loeki is dus een bekende ofzo? Ik lees eigenlijk dingen die ik niet had gelezen gister.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 10:57

Fasel: Loeky heeft in de BIT gestaan...

Sjuimpje: Ik ben in die zin "desperate" omdat ik wil weten wat er in het verleden met Banjer is gebeurd... ze is niet makkelijk... het is een tijd heel slecht tussen haar en mij gegaan.... maar het gaat nu al veel beter... en als ik weet wat er gebeurd is, dan kan ik "makkelijker" nadenken over hoe te handelen....

Ik wil ook Anton Korf een keer laten komen.... dit vooral vanwege de goede dingen die ik over hem hoor....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:13

MarijkesTommy schreef:
misschien is dit niet de reaktie die je wilt krijgen, maar ik las dit en vind dit dus persoonlijk verschrikkelijk grote onzin !
het valt bij mij onder de kategorie geldklopperij.
misschien dat de dingen die je voor jezelf wilt houden wel zaken zijn die erg belangrijk voor je zijn, maar ik vind het allemaal vrij standaard wat je hierboven vermeld hebt.

maar mijn mening is niet van belang, het is fijn voor je als je er zelf een hoop mee opgeschoten bent en blij bent dat je het hebt laten doen.


Ik sluit me bij Marijke aan en mij lijkt het ook pure onzin en geldklopperij... maar ik hoop dat je er zelf toch wat aan hebt gehad.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:21



hahah, nou ja, als jij er wat aan hebt is het fijn.
Maar ik hecht hier totaal geen waarde aan. De vragen zijn zo gesteld, dat zij precies weet welk antwoord jij verwacht.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:25

Liesje4ever"]
[quote="SmithsGirl schreef:
Maar ik ga er vanuit dat ze wel weet wat ze doet... ze heeft tenslotte in de BIT gestaan.... Lachen


Dat zegt ook niet alles natuurlijk Knipoog
Toen ik dat artikel had gelezen heb ik me eerlijk gezegd doodgelachen Bloos Haha!

Maar ik ben benieuwd wat ze d'r van maakt, kijk uit naar je verslag Lachen
[/quote]

Zo dacht ik erover en zo denk ik er nu nog steeds over. Maar fijn als je er wat aan denkt te hebben gehad Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 18:38

ik merkte vandaag een verandering met rijden... iets wat Banjer nooit deed, maar wat Loeky wel had verteld.... Lachen

Ik denk er inderdaad wat aan te hebben gehad... er was iig iets "anders" aan Banjer... kan toeval zijn... maar gezien wat Loeky zei weet ik niet of het toeval is.....

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 19:41

centered riding, daar is volgens mij is daar een boek van.
ik vind het eigenlijk wel leuk om dit ook is te horen...
als je er iets aan hebt, en je paard verbetert ervan dan is het toch goed dat je dat doet..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:22

SmithsGirl schreef:
ik merkte vandaag een verandering met rijden... iets wat Banjer nooit deed, maar wat Loeky wel had verteld.... Lachen

Ik denk er inderdaad wat aan te hebben gehad... er was iig iets "anders" aan Banjer... kan toeval zijn... maar gezien wat Loeky zei weet ik niet of het toeval is.....


PLACEBO- effect..............

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 10:49

Mag ik even vragen aan de mensen die hier allemaal zogeheten 'zeer nuchter' op reageren..? Waarom zou het niet echt waar kunnen zijn dat mensen op een of andere manier met dieren kunnen comuniceren?
Het is voor ons misschien een onbekend gebied, maar het zou best mogelijk kunnen zijn, toch?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 11:02

Ik denk dat sommige mensen wel gevoeliger zijn voor "dierentaal" dan anderen, maar waarom zou iemand die dat echt kan op deze manier commercieel maken? Want zij is echt heel erg op de centjes, merkte ik in een reactie van haar.
Verder: als je een voorgesprek houdt kun je er al heel veel uithalen, zeker als je goed kunt luisteren, en uit vragen haal je vaak wel een gewenst antwoord!

Daarnaast Vera merk ik dat je op bijna alle andere opties reageert met: dat wil ik, die laat ik koemn enz. Kom eerst dan zelf eens bij je paard, en ga na wat je echt wilt! Anders wordt je voor mijn gevoel voor honderden euro's opgelicht en moet je het toch nog steeds zelf doen.

Ik zou mijn geld eerder gebruiken om een gedragstherapeut bij me langs te laten komen dan een auralezer. Want dat je nu een verandering wil waarnemen, tja. Joris is ook niet iedere dag hetzelfde, en als ik jumeurig ben reageert hij slechter dan wanneer ik open voor zijn leerproces sta (het is tenslotte een jong dier), dat zal met banjer dan ook wel zijn.
In ieder geval veel succes met Banjer.