Ik ga een tijdje weg... Wat te doen met paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-01 19:24

Hallo Allemaal! Als alles goed gaat ga ik dit jaar van Juni tot en met Augustus naar Amerika om daar een ponykamp te leiden. Ik zit alleen een beetje over Iwaldo in. Mijn instructrice zei dat het misschien wel handig is als ie gewoon die 3 mnd in de wei gaat. Ik ben wel een beetje kieskeurig met bijrijder, maar ik zat er aan te denken om een advertentie te zetten voor een ruiter voor alleen die periode. Het probleem is dan toch dat ik niet weet of het goed gaat (kan anderen wel een oogje in t zeil laten houden maar toch) Stel dat diegene ineens niet meer wil; dan zit ik mooi in Amerika met de gebakken peren. Op stal is niemand die de tijd ervoor heeft ivm vakanties ed. Daarnaast is zo'n bijrijder leuk, maar moet diegene wel weer 'ophoepelen' als ik terug ben, grof gezegd. Iwaldo is niet van mij dus het is niet de bedoeling dat ik moeite doe om zoiemand te regelen en dan straks terug kom en hij/zij het te leuk vindt zeg maar. Lachen Nouja wat vinden jullie: Kan 3 mnd wei geen kwaad (of moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen met de training) of is een bijrijder beter?
Groetjes van Laura


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 20:00

van wie is hij dan kan zijn echt baas hem niet doen dan

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 20:04

Ehm, tsja ik weet natuurlijk niet hoe jouw paard is, maar ik zat een tijd geleden met het zelfde.
Ik ging voor 2 x 5 maanden naar duitsland en kon niet veel thuis zijn. Verzorgen was geen prbleem, dat doet mijn vader allemaal. Maar er was niemand die haar reed. Ik zat daar ook wel een beetje mee.... Wilde haar niet helemaal stil zetten.
Maar Isolda is van mij en ik wilde eigelijk niet zomaar iemand met haar wegsturen. Deels voorzichtigheid, deels egoisme.
Heb een beetje nagedacht of ik dan toch iemand zou zoeken, maar heb toch besloten het niet te doen.

Isolda heeft dus min of meer een jaar stil gestaan. Mijn vader nam haar heel af en toe wel mee maar verder weidegang. Ik heb er zelf niets van gemerkt. Toen ik thuis kwam heb ik mijn rijden gewoon opgepakt en zijn we gewoon weer verdergegaan.
Maar goed, ik heb niet een dressuurgetraind paard. Misschien dat het dan anders is, maar verder geen probleem!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 20:11

Laura, ik weet niet waar je paardje staat, maar ik heb er wel tijd voor om je te helpen.
En of hem een beetje te verzorgen.

laat maar wat weten.

paulien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 20:15

Ik zou z'n training rustig afbouwen en hem lekker drie maanden vakantie geven in het land, liefst in een groep. Lekker toch voor 'm? En jij hoeft je geen zorgen te maken of alles wel goed gaat en of 'ie niet verreden wordt..... Lijkt me heerlijk voor zo'n paard, lekker 3 maandjes echt paard zijn..... Groetjes, Sonja.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 20:40

Crowny krijgt ieder jaar ongeveer 10 weken vakantie. Trouwens alle paarden bij ons op stal. Vorig jaar kwam hij een stuk rustiger terug. Dus gewoon gaan en lekker je paard vakantie geven. De boog kan niet altijd gespannen staan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 21:32

Ik ben het helemaal met jullie eens over die weidegang, dat het heerlijk is voor een paard om 3 maanden in de wei te staan. Maar ik zou dan een beetje bang zijn voor hoefbevangenheid. Bij ons op stal zijn vorig jaar zo'n 4 paarden hoefbevangen geworden, zonder duidelijke oorzaak. Nou ja, waarschijnlijk omdat het land maar 1 keer gemaaid is voor ze erop mochten inplaats van 2x zoals voorheen gebeurde. Nu ik dat heb meegemaakt, ben ik super bang geworden om mijn paard op het land te doen, erg vervelend dus.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, BDC, Contemplate, FCSA, GoogleAdsense, Grainey, herr_balou, Isabel_k, Jennifer_S, Kruidz, Lenora_C, Marcato, meggiemeg, Milow2018, redbutton, Vagabondo, WendyKtH, xoranlover en 113 bezoekers