Ik heb een "nieuw" zadel!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 07:27

De Ruitershop in Harmelen?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:45

Bedankt voor de tips! Ze staan op het bellijstje!
Heb net een zaak aan de lijn gehad die wel het een en ander had liggen, o.a. een County en een KN, die ga ik zo even bekijken. *duimt*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:48

als je een ouder model KN treft, heb je wel een kans dat je een zadel hebt dat op veel paarden past. Ik heb er zelf een en die ligt op iones met zijn hoge smalle schoft en op paddy met haar lagere brede schoft.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:50

Kijk, dat biedt perspectief!
Ik heb een fatsoenlijk budget, maar ook niet zoveel dat een heel recent zadel daarin past en gezien de prijs zou dit dus wel eens om zo'n 'oud' model kunnen gaan... *duimt nog harder en kan bijna niet wachten tot lunchpauze*

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:01

Nou, ik heb nu een Prestige naast me liggen, toch ook niet de minste zadels, vanavond maar eens proberen of dat 'm dan is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:12

Ontario schreef:

Weet niet wat jij er voor raars van gehoord hebt, maar de heuvelhoeve is perfect! Enorm veel super-kwaliteit zadels, en enorm goed advies. Elles (die mevrouw van de heuvelhoeve) heeft er ook enorm veel verstand van.
:


Meer dan genoeg, maar dat ga ik niet in het openbaar hier neerzetten.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:53

Pipo"]
[quote="Ontario schreef:

Weet niet wat jij er voor raars van gehoord hebt, maar de heuvelhoeve is perfect! Enorm veel super-kwaliteit zadels, en enorm goed advies. Elles (die mevrouw van de heuvelhoeve) heeft er ook enorm veel verstand van.
:


Meer dan genoeg, maar dat ga ik niet in het openbaar hier neerzetten.
[/quote]

Ik heb ook een slechte ervaring met haar.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 17:58

Die Prestige past dus ook niet. Frusty De schoft moet vrij zijn ja, maar niet ruim 10 cm met een achterover liggend zadel, veel te smal dus, ben er maar niet op gaan zitten, paard keek al ongelukkig bij het aansingelen.

Vanavond nog 1 troef achter de hand, werd net gebeld, dat moet 'm dan echt wel zijn zolangzamerhand, moedeloos word je ervan! Scheve mond

Belker

Berichten: 15320
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:51

Dat gevoel heb ik ook. Weinig geld uit te geven, weet neit wat ik wil maar ben wel voertuigd dat ik een ander zadel nodig heb. Binnenkort maar eens gaan zoeken.
Gelukkig past Salsa mijn dressuurzadel. Dat geeft hoop. Ik kom dit jaar nog wel door Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:18

En deze lag voor de verandering te ver voorover, op de schoft. Ook niet optimaal....
Ik weet prima wat ik wil, ook heel goed wat ik NIET wil, het is alleen niet te krijgen lijkt het.
*zucht*

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 00:13

Leuk hè Margreet Verward Wij zijn met die pony ook zo aan het prutsten...Bloos
Rosner ging toch ook schuiven na een jaar en het enige dat we nu passend hebben is een oud ponyzadel, waar we normaal mee zadelmak maken Knipoog Het ziet er niet uit en zit voor geen meter, maar mijn zusje moet het er maar even mee doen Ze komt er nog wel mee rond in het Z dus zo erg kan het niet zijn Knipoog

Ontario schreef:
Mijn tante heeft ook een Ainsley dressurzadel, op een Fries. Heb 'm op Ontario ook wellus gelegd, maar dat zat voor geen meter. Kortom, het zit of het zit niet.


Ook weer eens op bokt Verward Ontario heeft nu trouwens een ainsley springzadel en dat ligt als een huis Knipoog

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:34

Nou, ik vind er niets lolligs aan eigenlijk Knipoog

Net die Prestige teruggebracht en ze hadden toevallig net een KN binnen gekregen, dus die heb ik nu bij me. Ben benieuwd!

Nette zaak overigens, dat Horseland, kwam er eigenlijk nooit, weet ook niet waarom, maar nu dan toch in mijn zoektocht naar een zadel, valt niks tegen!

gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:30

Succes er nog mee
Hopelijk ligt die KN een beetje knap *LOL* Bij mij heeft hij tot nu toe op ieder paard goed gelegen Knipoog

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:49

Ik durf heel voorzichtig wel te zeggen dat die KN wat lijkt te zijn....
Hij ligt netjes. Zadel moet alleen wel heel duidelijk opgevuld worden (werd er ook bij gezegd toen ik 'm meenam), dus ik probeer er zsm iemand bij te krijgen die er verstand van heeft, kan beoordelen of het 'm dan inderdaad is en die 'm dan ook kan opvullen zodat het echt goed is.

Zou het dan toch....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:17

Wat een gedoe zeg met die zadels! Ik had geluk het 1e de beste zadel pastte perfect op mijn pony, een Stübben Siegfried. Hij ligt nog steeds goed en zit fijn. Maar ik heb nog een 2-jarige, tonnetje rond en nog maar ietsjes schoft Volgens mij kan daar alleen maar een pannekoekenzadel op Haha! Ach ik heb nog een jaar Haha!

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 09:39

Desiree schreef:
als je een ouder model KN treft, heb je wel een kans dat je een zadel hebt dat op veel paarden past. Ik heb er zelf een en die ligt op iones met zijn hoge smalle schoft en op paddy met haar lagere brede schoft.


Inderdaad het oude model van KN past op heel veel paarden. Ik heb zelf ook zo'n oud model, en ik heb nog geen paard gehad waar hij niet op pasten. Van dikke pony tot graten pakhuis paard, haflinger, fjord. Geen problemen allemaal.

Ik hoop Margreet dat het zadel past op je paard. Knipoog

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:39

ik heb ergens gelezen dat Elles van de Heuvelhoeve het certificaat van saddle fitter gekocht heeft en niet dus zelf "verdient" [/quote]

Jule
Berichten: 35
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:42

Citaat:
Meer dan genoeg, maar dat ga ik niet in het openbaar hier neerzetten.


nou,ik wil het wel in het openbaar neerzetten hoor , de slechte ervaringen die ik met de Heuvelhoeve heb! Want ik hoop zo andere te behoeden voor dezelfde problemen

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:14

Stokoud topic, heb je die spimnnewebben niet gezien?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:29

Spimnnewebben ? *LOL*

Dit is inderdaad al een erg oud topic, vandaar een slotje.