leuk zijn jonge paarden

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 11:32

Af en toe is het toch best lekker om eens op een paard te zitten dat net zadelmak is. Lekker rondscheuren door de bak, maakt in galop niet uit hoe hij loopt, en of hij er achter wel helemaal bij is. OOk niet hoe hij zijn koppie houdt. Het enige is voorwaarts en terugkomen. Gisteren heb ik weer met Tjeerd gereden. Voor de tweede keer in de wei (ik heb er nu in totaal 12 keer op gezeten oid). Hij liep echt heel braaf. Eerst wilde hij niet rechtsaf, omdat zijn merries links stonden, maar na heel even aandringen ging hij toch maar. Daarna lekker geslalomd om de hindernissen heen (en een keer bijna over een heen..), paar overgangen gemaakt en zo.
Met halthouden probeer ik nu een beetje beweging in zijn koppie te krijgen. Hij komt nu al heel snel naar beneden, maar dan slingert hij zijn neus iets te ver naar de grond. Wel grappig dus, hij weet niet precies maar hij met zijn. Later probeerde ik hem in stap ook een keer een beetje rond te krijgen, toen legde hij zijn hoofd ongeveer bij mij op schoot. En ineens...had hij het door, en liep hij mooi naar beneden, licht contact, geen gezeur. Heerlijk gereden dus!

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:40

Lekker joh dat tjeerdje zo lekker loopt...
Hij is wel lief voor je he....
Schatje hoor... zo jong en zo goed alles oppakken

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:45

Ja leuk he, vooral als je nog paarden die veel verder zijn naast hebt.
Mijn vriendin is na de dood van haar Z2 paard nu aangewezen op 3 jonge paarden, maar dan valt het toch wel een beetje tegen hoor, als je alleen nog maar jong spul rijdt.

SG, je wordt nooit vergeten.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 11:55

Als je inderdaad alleen maar jonge paarden rijdt, is het wat minder. Maar nu vind ik het heerlijk. Even niet dat precieze, maar lekker vlot doorgaan. Af en toe is het ook lekker om op een paard te rijden die alles al kent. Dan weet je weer waar je naar toe moet.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 12:02

Ja de afwisseling is juist zo leuk. Als ik een van de jonge paarden rijd, heb ik echt zoiets van, jee is Jep ook zo geweest? Vierkant door de bochten enzo. Dan zie je ook weer wat je al bereikt hebt.

SG, je wordt nooit vergeten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie