Monty Robberts

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee98

Monty Robberts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:29

Hallo
ik krijg een nieuwe pony.
Is het dan goed om de methodes van Monty Robberts te gebruiken? Zoals join-up?
Het is een arabier van 10, een e-pony.
Alvast bedankt,
Esmée

Somebitch

Re: Monty Robberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:30

Weet je wat een join up in houdt?

tjitze

Nee, als je geen les hebt van een echte Monty Roberts instructeur zou ik het zeker niet doen! Je kan je paard ermee verpesten namelijk.

En natuurlijk wat hierboven gevraagd word: Weet je eigenlijk wel wat dat inhoud?

Kirrr

(nieuwe trend; join-up, al het 2de topic dat ik tegenkom)
Doe aub geen join-up, het heeft absoluut geen nut.
Je moet geen methodes gaan toepassen van iemand die voornamelijk met probleempaarden werkt.
Laat het paard rustig aan je wennen, grondwerk is wel goed, maar dat moet je onder begleiding doen, anders doe je vaak ook meer fout dan goed.
Ben je zeker dat je klaar bent voor een nieuwe pony?
Heb je al iemand die je les gaat geven, waar komt je pony staan?

Esmee98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:37

Ik heb 1 keer per week op de manege les en 1 keer per week privé, de pony komt bij ons te staan, ik heb 8 jaar ervaring.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:40

Zou je ook willen antwoorden op mijn vraag? ;)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:43

Dan zou ik eerst eens gaan informeren bij Annemarie vd Toorn van de MR-opleidingen Nederland, wellicht kunnen ze je daar uitleggen hoe alles in z'n werk gaat. Ga dit zeker niet op eigen houtje met je pony doen.
www.montyroberts.nl

Succes !

Esmee98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:17

ja ik weet wat een join-up in houd.
Ik heb boeken van Monty waar de uitleg enzo er ook instaat.
Ik wilde ff weten of dat iets was, blijkbaar niet! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:52

Dan weet je blijkbaar niet wat het betekent. Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie en je zult vinden. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:59

Gebruik je geld voor prive lessen van een GOEDE instructeur of trice!
Ik begrijp dat de Arabier al M dressuur loopt, dus leer eerst eens goed rijden en zitten en dat kan je leren als je goed les neemt.

Lucky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:21

Monty kan heel goed maar dan wel door idd een goede instructeur. Bij mij op de prives stal passen ze het ook toe en het werkt goed. Zelf zou ik me er zonder iemand niet aan wagen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:36

Kirr__ schreef:
(nieuwe trend; join-up, al het 2de topic dat ik tegenkom)

Geen nieuwe trend hoor, wat denk je waarom er ooit een overzichtstopic is gekomen?
TS, ook al denk je te weten wat de JU inhoudt, raad ik je aan om dit topic ook even helemaal door te lezen. Je vind hem hier:

[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

En wat meerderen al hebben gezegd: NIET doen, is helemaal niet nodig. De JU volgens MR mag maar een paar keer in een paardenleven worden toegepast, en is bij de meeste paarden helemaal niet nodig. En zelfs MR en Annemarie vd Toorn doen de JU niet bij ieder paard dat ze in handen krijgen. Je moet een paard kunnen lezen, weten wanneer je de druk verhogen moet of wat minder druk moet geven, weten bij welk paard je hem toepast en bij welke niet, en heel stevig in je schoenen staan mocht je een paard voor je krijgen die in de aanval gaat.

Ik wens je heel veel plezier met je paardje, maar zet die JU uit je hoofd. Ga niet proberen of hij wel lukt, dat is niet eerlijk tegenover je paardje.

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:59

Uit een boek weet je niet wat een join-up is. Je moet dit zien en ervaren. Ik zou het persoonlijk niet toepassen als ik jou was. Ook al heb je 8 jaar ervaring, elk paard is anders. Een join-up is bedoeld voor paarden die problemen hebben. Maar heeft je paard een probleem?? Je kunt ook op een andere manier een goede band krijgen met je paard; veel tijd en liefde aan het paard geven. Ik weet zeker dat je hier verder mee zult komen dan met een join-up.