Trappen opgevangen voor mijn paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Trappen opgevangen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 09:19

Nou ik had mijn dag je gister(zaterdag) wel zeg.
Eerst was Sam koliekerig(zie MD). `s avonds moest ik hem nog een keer controleren en dan de da bellen. Gedaan en het ging beter. Dus wij halen Sam uit de bak en moeten langs de poetsplek. Daar stond dus een haflinger dus verzorgster komt duwt met enige moeite haar paard om. En ik kon er door. Nou is dit paard sociaal gestoord naar andere paarden. Dus ik loop er langs met Sam. Zie ik in een ooghoek dat dat beest zijn verzorgster omduwt en een trap naar Sam`s richting doet. Mijn eerste gedachte was ik ga er voor staan. En bingo daar had ik een trap te pakken. Jeetje dat deed pijn het leek of de grond onder me wegzakte. Maar nee het paard vond het niet genoeg beng nog een trap. Intussen zaten Sam en ik klem omdat hij tegen een deur gedrukt zat en ik voor hem stond de klappen op te vangen. Toen schoot Sam naar rechts hij zag blijkbaar een mogelijkheid om de schuur in te schieten. Ik stond bijna binnen verkoopt dat paard me een klap tegen me lies. En toen vloog ik zo door de stal denk ongeveer 2 a 3 meter en knalde tegen Sam aan die al wat verder de stal in was gegaan. Ben heel rustig tegen over de verzorgster gebleven heb gezegd dat zoiets kan gebeuren. Maar nadat ik Sam aan vriendinnen had gegeven moest ik echt even zitten. Ik was misselijk en mijn been deed pijn. Dat beest had ook nog eens een ijzers. Wel ben ik heel blij dat ik die trappen heb gekregen en niet Sam. Me been is nu stijf en de plekken waar ik getrapt zijn zijn knalrood *zucht* en ik wilde nog wel in een rokje maandag naar een feestje. Ik hoop dat dat meisje nu geleerd heeft dat ze wat strenger voor dat paard moet zijn. Dit soort simpele dingen als omgaan en dan blijven staan als er iemand je ook nog tegen houd ja dat moet toch kunnen.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:31

Zo, en je hebt niet teruggetrapt...........Snaputnie als ik in zo een situatie zou zitten dan had ik naar alle waarschijnlijkheid compleet uit mn plaat gegaan.....Het peerd had je wel dood kunnen slaan!!!

ps.. paarden kunnen dat soort tikken makkelijker opvangen dan wij mensen hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:38

Dat paard mag blij zijn dat het de mijne niet was Extreme duivel

En jij veel beterschap

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:40

ik moet eerlijk zeggen dat ik ook jou reactie niet snap. Ik had ook de klappe echt niet opgevangen , het paard kan het idd beter hebben. En ik zou al helemaal niet rustig gebleven zijn tegen de verzorgster.
Maar goed hopen dat de pijn snel wegtrekt Haha!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:44

Jammer dat je paardje koliekerig was anders had hij dat beestje wel teruggetrapt.Ook snap ik niet dat als iemand dat van haar verzorgpaard weet niet even het paard tijdelijk weggehaald
En zoals gijsenkim al zei je had wel dood getrapt kunnen zijn.
En idd dat paardje had mazzel met jou van mij had ie na de eerste trap al gevlogen.

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 09:52

Ja maar Sam is een kleine shetlander. En dat een grote stevige haflinger met ijzers. En ja ik had dat beest wel terug willen trappen maar ik had meer zoiets van als Sam maar geen klap krijgt. En ik werd eigenlijk toch noch wel overdonderd. Dat beest ging gewoon door het lint. En het is aan die verzorgster om haar paard te corrigeren. Als ik dat beest een schop had verkocht had ik gezeik met de boer gekregen. En toen het gebeurde kwam het eigenlijk nog geen eens in me op. Maar mensen die er bij waren geweest zeggen dat dat beest zo hard trapte(dat had ik ook nog wel gevoeld Haha! ). Ik had zoiets Sam had al zo`n buikpijn en dan ook nog een paar flinke trappen dan liever ik even. En je hoort wel eens van die verhalen dat een pony dan zijn been breekt. Ik geef eerlijk toe het was dom van me om er voor te gaan staan maar ben blij dat ik het gedaan heb.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:52

haha ik ben ook eens geschopt, dat werd later zwart.....
sterkte!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:53

l.ullige situatie maar die haf die had ze toch gekregen van me...........

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:13

Ik denk dat ik me zeker niet had ingehouden tegen die haf, ze kunnen veel flikken, maar dit gaat veel te ver. Hij had van mij een flinke trap terug kunnen krijgen ongeacht dat het beestje niet van mij was.

Verder moet je nooit de klappen voor je paard gaan opvangen, je paard is veel sterker dan jij, ook je shetlander kan best een trap hebben. Vooral van zo dichtbij, een trap van dichtbij komt bij je shet echt niet zo hard aan als dat hij bij jou aankwam.

28-09-2007
Nothing compares too you...

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:16

Nou sorry hoor,ik ben echt niet van plan om de klappen op te vangen voor een paard,een paard kan ze echt veel beter hebben,die zijn toch wel wat meer gewend dan ons
En die haf die had ik echt wel verrot geschopt
Die had gelijk een cursus opvoeding gekregen van mij,en niet te zuinig ook. Lips are sealed

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:05

Kan me op zich de reacyie wel voorstellen, een haf tegen een shet is niet echt een eerlijke combi. Aan de andere kant had ik de haf wel flink op z'n falie gegeven. Snap ook niet dat de verzorgster dat niet heeft gedaan. Bij een dreigement kan ie al een knauw verwachten. Daar ben ik dus echt niet van gediend....

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:07

je paard mag blij zijn met zo een beschermengel als jij, hij heeft je toch bedankt zeker he!
nog veel sterkte, ik geloof dat je flink pijn hebt!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:01

Een nobele daad, maar ook heel onverstandig. Als die haflinger zo "gevaarlijk" is, neem dan het zekere voor het onzekere en zorg dat de eigenaar van die haflinger hem verder van een ander paard weghoudt. Ondanks dit wens ik je veel beterschap *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:56

En hoe gaat het nu met je...........Lekker spierpijn???

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:30

Jeetje, dat moet flink aangekomen zijn... Ik kan me jouw reactie wel voorstellen, maar ik denk dat ik zelf in zo'n geval echt niet rustig was gebleven.
Daarnaast zou je shet waarschijnlijk wel hebben gemaakt dat hij wegkwam na de eerste trap. Die haf is niet goed wijs dat hij blijft trappen naar iemand die op de grond ligt...
Bah, ik zou voortaan met een grote boog om die haf heen lopen. Hoe is het nu met je been?

* To Belg, or not to Belg *

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:03

Ai... Veel smeren met arnica en beweging blijven houden Knipoog Ik had de klappen ook niet echt gaan opvangen denk ik, het is misschien geen eerlijke combinatie een Haf tegen een Shet, maar jij tegen een Haf ook niet echt
Wees blij dat het nog zo is afgelopen een goede trap in je buik kan veel ernstiger aflopen.....

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:20

Ik zie al dat er een tip op staat. Maar ik gebruik nu Tantum ipv arnica werkt bij mij echt superrrrrrrr. Gewoon te koop bij de apotheek. Wordt ook gebruikt bij een hoofdklasse hockeyteam dat ik ken. Wonderspul hoor.

Suuk6 verder. EN goed van je dat je je niet hebt af gereageerd op dat beest. Hopelijk zet het het verzorgstertje wel aan het denken.


Liberate tutemet ex inferis!!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:35

wat een rare haf zeg!
dat ie zomaar een paard trapt en dat ie niet in de gaten had dat hij niet jouw Shet trapte maar jou. ik was er ook voor gesprongen als mijn Shet ziek was geweest want ik weet hoe verkleerd dat aan kan komen als ie ent koliek heeft gehad. maar als ik die verzorgster was dan hield ik men paard beter in de gaten als er een ander paard langs kwam.
veel sterkte

Beter een blind paard dan een leeg halster..

Op zoek naar een bijrijdpaard! (Helmond en omg)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:33

Ik snap dat je het voor je paard opgenomen hebt, maar ik zou zo ongeloofelijk kwaad zijn geworden op dat meisje maar vooral op die haflinger. Op dat meisje omdat ze het paard niet op z'n flikker geeft en het paard had zo'n ongeloofelijk harde schup gehad...
Natuurlijk zielig voor dat paard, maar hij het er ook geen moeite mee om jou of eigelijk sam te schoppen dus vind ik het wel zo eerlijk om hem die klappen evenhard terug te geven! Als iemand jou op je bek ramt zonder reden sla je toch ook terug! ik iig wel Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 16:55

Ik had ook zeker die haf even een knal verkocht.
Ik liep pas ook met mijn paard langs een ander, dat beest haalde uit naar mijn pony, en ik stond er tussen. Heb toen dus ook de klap voor mijn pony opgevangen (was niet echt de bedoeling). Ik had echter een zweep in mijn hand, en in een reflex heb ik dat beest toch echt wel even de zweep laten voelen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 19:16

Bedankt voor jullie reactie. Ja als iemand mij een klap zou verkopen krijgt die gene er ook een van mij terug. Maar dat is toch anders dit ging snel en ik had ook nog een zieke pony aan mijn hand. Ben nu 2 dagen verder de pijn valt eigenlijk nog wel mee. Ja die avond was ik niet goed geworden ik wilde na huis gegaan maar vrienden hebben me eerst even gebracht naar iemands anders huis. Daar wat gedronken en een uurtje gezeten was heel stil geworden schijnt het en daarom wilde ze dat ik niet alleen naar huis fietste. Zondag had ik last van mijn lies als ik liep trok het dan. Ja en op mijn bovenbeen staat een prachtige rode afdruk en bij mijn lies zie je de rand van het ijzer lopen. Vandaag is het al weer wat minder nog steeds stijf. En toen ik vanmiddag in actie kwam zakte ik er nog doorheen. Maar ik heb zeker weten geluk gehad. Ik ga wel morgen even kijken voor zo`n zalfje.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 19:19

Lekker, zo'n onopgevoedde haflinger... Maar voortaan moet je er niet meer voorspringen hoor! Ook als je paardje ziek is niet, want dat is echt veel te gevaarlijk!
Sterkte met je paardje trouwens. En jij ook natuurlijk!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, bribro, douschka, KaasSouffle_, Laarvv, Liaan, nick_en_ik, Ptl4ever, shadowstar, Sydney_Zorro, Vuri en 105 bezoekers