De spat en buigproef bij Treasure

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

De spat en buigproef bij Treasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 06:11

Eindelijk was het dan zo ver... de proeven die nog ontbraken van de medische keuring.

De veearts zou komen om de krammen uit de wond van Treasure te halen en we zouden gelijk de spat- en buigproef doen van de achterbenen.

We hadden Treasure al geborsteld en ze was totaal niet leuk met haar achterbenen. Ik mocht de hoeven amper uitkrabben, ze sloeg gewoon naar me. Ik was dus flink pissig, baalde en werd ook nog zenuwachtig, maar goed, na een paar keer ging het allemaal weer.

De veearts kwam. Eerst de krammen uit haar voorbeen, ze vond dat niet echt superleuk. Maar over het algemeen was ze erg braaf. Toen de proeven. Zenuwen gierden me door de keel. Het zou toch niet... ik ben al zo gek op het beestje!

Ze wilde haar achterbeen niet geven. Weer proberen uit te halen. Dus ik heb het been rustig opgepakt, mij kent ze, en het been overgegeven aan de veearts. Een paar keer moeilijk doen, proberen het been terug te krijgen, maar na 1,5 minuut was het zo ver... draaf maar weg. Mijn beste vriendin draafde met haar weg zodat ik ook kon kijken. Geen stap liep ze kreupel!!!!

Andere been. Zelfde verhaal weer. Ik pak het been, geef het over aan de veearts, 1,5 minuut en draven maar. En weer geen stap kreupel! Dat was toen ook al zo met de voorbenen!

Een zucht van verlichting. Hij vond haar een mooie verende draf hebben, een leuk paard, daar heb je zeker nog veel plezier van.

Na die woorden kreeg Treasure nog een inenting tegen schimmel, ze heeft heel wat bultjes op haar lichaam, waarschijnlijk mineralen tekort uit het weiland, dan hebben ze toch sneller huidproblemen. Over 2 weken nog een herhalingsenting en dan is ze 9 maanden van huidziektes af!!!
Nu nog de borstels gaan wassen met imaverol, heb ik dat toch niet voor niets gekocht.

Maar goed, Treasure is helemaal gezond. Hij zag de problemen niet. Wellicht over een maandje ofzo nog foto's laten maken zodat we echt alles uitsluiten, dan kan de verzekering ook gelijk omhoog, maar eerst het paard maar fotoproof maken. Want als ze nu in kleine ruimtes komt vindt ze het maar niets en ik heb geen zin dat ze de tent sloopt!

Een opluchting... echt zo ontzettend. Je gaat je zoveel zorgen maken, helemaal doordat die man van de EFO verzekeringen zo ontzettend moeilijk deed en zo ontzettend banketstaaf!

Straks de papieren naar de nieuwe verzekeringsmaatschappij opsturen en dan is toch nog alles goedgekomen! Lovers

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:25

fijn voor je, kan me voorstellen dat je lang in spanning hebt geleefd.....ik weet precies wat dat kan doen voor je leven..bleh
gelukkig dat ze goed is, kun je weer rustig slapen!!!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:29

Yeah! En dan kan je nu eindelijk helemaal van je paardje gaan genieten Lachen

Heerlijk voor je meid Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:34

Gefeliciteerd, veel plezier verder met je paardje!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:14

Wat fijn zeg dat ze erdoor is, hele opluchting voor je denk ik.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:44

Gefeliciteerd!! Dat is goed nieuws en nu maar hopen dat je heel lang van haar mag genieten!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 13:40

Jurga schreef:
Wat fijn zeg dat ze erdoor is, hele opluchting voor je denk ik.

Dat kan je wel zeggen. Ik had het gisterenmiddag niet meer.
Wilde de beste man bijna omkopen of het papier vervalsen Knipoog
Maar goed, je wil zelf ook weten waar je aan toe bent, is belangrijk om te weten hoe ik haar ga inrijden!

Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

suusje78
Berichten: 36
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:30

he lekker voor je

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:47

heerlijk voor je, weet je dat tenminste ook zeker!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, dioni, La_Lune, maitestar23, Mark0919, rien10, sterregoud, vilheide en 41 bezoekers