Pony opgehaald

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Pony opgehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:01

Alleen niet echt een nieuwe aanwinst Scheve mond

Aangezien het Mondriaantje verkocht is hadden we nu ruimte genoeg om het jonge Friesje, Bapke, eens op te halen.
Die is van 3 januari 2000 dus nu dik drie en een half jaar. Mooie leeftijd om eens mee te gaan beginnen.

Ik heb haar zelf weggebracht naar de opfok toen ze goed een half jaar oud was en daarna zijn alleen mijn ouders een paar keer wezen kijken.
Voor mij dus weer voor het eerst sinds drie jaar dat ik haar zou zien.
En dat was schrikken Haha!
Er stond helemaal geen Fries tussen de groep waar ze zou moeten staan.
Alleen een zwarte pony met behang Verward *LOL*
Arme pa, die heeft drie jaar opfok (zo'n 3500 euro) betaald voor een mini Fries *LOL*
Nou ja, je kan der moeilijk laten staan hè, dus we hebben haar toch maar mee terug genomen Haha! Na een kleine aarzeling liep ze de trailer in (anders hadden we haar altijd nog kunnen tillen, dat is het voordeel bij zo'n kleintje Haha!) en konden we op weg naar huis.
Ze is de eerste minuut wat onrustig geweest maar daarna heeft ze ook geen stap meer verkeerd gezet.
Thuis werd ze met een luid ontvangst begroet door de andere paarden en hebben we haar in de paddock gezet.
Eind van de dag heb ik haar samen met Ozep in de wei gezet, Ozep was erg gepikeerd dat hij geen vast weidemaatje meer heeft nu Jonkvrouw apart staat met haar veulentje dus wat dat betreft had ik nu een mooi slachtoffer die niet al te veel schade kan aanrichten Haha!
Zep is echt een enorm makkelijk paard met anderen, alleen laat hij niet over zich heen lopen. Dus toen ze haar billen wilde optillen om richting hem te bokken greep hij haar gelijk in der rug, ze weet dus waar ze aan toe is en verder is het daar ook bij gebleven.
De laatste paar uurtjes wei had ik gereserveerd voor Aag en Mennelt, dus heb ik Ozep in de paddock gezet en Bapke in de aangrenzende. Dat ging dus 20 seconden goed toen ik in mijn ooghoek een zwarte flits zag.
Oke dan, we hebben een springende mini Fries Haha! Ze was over het lint heen de paddock van Ozep in gesprongen *LOL*
Tuurlijk wilde we het allemaal nog een keer zien, dus mini Fries weer terug in haar eigen paddock en zowaar bleef ze nu wel 5 minuten staan totdat ze weer bij Ozep terug sprong.
ik heb gelijk het draadje verhoogd, met het risico dat als ze erg bijdehand wordt ze er nu ook onderdoor kan kruipen, maar dat zien we dan wel weer.
Ik heb haar net nog even grofweg opgemeten en verder als 1.48 kom ik echt niet.Het grappige is dat ik haar al vanaf haar geboort Krieltje noem, erg toepasselijk alleen mijn vader wordt niet blij van die bijnaam Haha! Verder lachte hij als een boer met kiespijn toen mijn moeder en ik zeiden dat we de pony maar eens op stal gingen zetten Ach gut
Dus voor het eerst sinds jaren ga ik weer aan de pony Van de week ga ik haar eens aan het lijntje laten lopen en dan klim ik er eens op. Foto's zullen dan wel volgen Haha! Ik denk dat ik zelf op mijn springzadel nog wel een stukje onder haar uit steek Nerd
Het was eigenlijk mijn bedoeling om haar goed op te leren voor mijn ouders en dan Mennelt te verkopen, maar denk niet dat deze in het span gaat passen
Eventueel geintresseerden in een klein Friesje kunnen dus pb-en (Ze is overigens wel knap, fijn gangwerk, mooie hals erop en pikzwart.)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:07

Vind je het heel erg als ik tijdens het lezen van je bericht wel een paar keer moest lachen *LOL*.
Te koop:
Talentvolle springpony D-maat, kleur zwart, afstamming Mennelt x Aagje; geen hond die denkt dat het een Fries is natuurlijk. Als je het behang afscheert, zie je het niet eens meer Haha!.
Verder klinkt ze wel pico bello in orde!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:10

Hihihi wat een verrassing Haha!
Sjuim met een pony!
"ach dan doe ik haar aan het lijntje en klim ik er eens op", tja, het lijkt ook allemaal ineens minder voor te stellen, dat zadelmak maken enzo *LOL*
Toch ben ik wel benieuwd naar foto's en er is ook vast wel vraag naar, Fells en Mérensen zijn ook best populair Knipoog

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:13

Soms zit het mee, en soms zit het tegen!
En ja...sorry maar ik kon ook wel lachen om het verhaal Haha!
Had de gezichten wel willen zien toen jullie oog op de "pony" viel Verward
Maar ben toch wel benieuwd naar de foto.
Er zit misschien wel ergens in nederland e.o. iemand te springen om een kleine fries!
Succes met beleren!

a dirty mind is a joy forever

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:15

Anders verkoop ik haar gewoon als Tinker zonder wit,
tegenwoordig is het aardig binnenlopen met de Tinkers *LOL*

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:16

Ik moest ook wel lachen als ik het las... Sneu voor je ouders, maar ja een springende minifries is ook wel bijzonder natuurlijk Haha!

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:41

ooh gaaf, het lijkt me een geweldig beest en ik heb haar nog nooit gezien Haha! die streken geweldig gewoon. Ze is wel lekker klein Schijnheilig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:56

Cody schreef:
Hihihi wat een verrassing Haha!
Sjuim met een pony!


Jaja een Friese pony nogal liefst *LOL* Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat sjuim!

:evaw:

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:48

Voor de western is die maat ook geen probleem Knipoog
Ben benieuwd, maak je binnenkort foto's, losspringen eventueel *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

MarijeR

Berichten: 24926
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:54

Joh, straks ga je pony's nog veeeel leuker vinden Haha!
Maar verstop haar de 28e even, m'n pa wil ooit nog een fries voor de wagen en ik heb gezegd dat ik niets boven de 1.55m op stal wil hebben Haha!

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:56

Jaa een tinker zonder wit. Daar krijg je meer voor dan voor een te klein gebleven fries. Haha! Haha! Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:58

Ik vind het een geweldig verhaal. Je beschrijft het echt heel leuk. Heel veel succes met je mini-fries. Hum..zou je haar als Merens kunnen verkopen?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:03

Hahaha. Sjuim toch.
Kan me voorstellen dat je pa baalt. Maar wel tof dat Simbaatje verkocht is, en dat je zo een stal vrij hebt. Kun je Bapke niet beter verkopen als Merens zonder papier? }>
Daar lijkt ze misschien nog meer op dan op een Tinker Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:05

Welcome to the club Sjuimpje. Haha!
Wat fijn dat steeds meer mensen mijn voorbeeld volgen. Party!! Extreme duivel


Nu even serieus, ik moest idd een aantal keer behoorlijk lachen toen ik je berichtje las. Wel balen voor je vader. Mij benieuwen hoe ze zich ontwikkeld. Ach als E-pony verkopen voor de dressuur. Als het een D was geweest had je veel geld kunnen verdienen. Veel plezier ermee.

Fiesta, freiberger, what else?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:07

Ik zou net liever een kleintje hebben dat een grote . Ik voel me meestal niet echt op m'n gemak met een grote om één of andere vage reden .... Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:09

Schitterend, WAT een verhaal weer. Ik heb blauw gelegen van het lachen.... Ik zou gewoon wat waterstofperoxide over haar heen spuiten en dan heb je alsnog een Tinker.......Maar ook het verhaal dat het springt. de touwtjes hangen toch niet echt laag bij jou!! Geweldig ben benieuwd naar de foto's

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:11

Belker schreef:
Ach als E-pony verkopen voor de dressuur. Als het een D was geweest had je veel geld kunnen verdienen. Veel plezier ermee.

Maar hij haalt de 1.48 niet eens, dus misschien blijft het wel een D.
Wij hebben trouwens in de buurt ook een minifries staan, leuk beestje wel, ook 1.45 ofzo, ziet er wel geinig uit Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:52

Jeetje Sjuim, kan me voorstellen dat het wel een lichtelijke teleurstelling is voor je vader. Ben benieuwd wat het beest nog meer uit gaat vreten. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:25

Cody"]
[quote="Belker schreef:
Ach als E-pony verkopen voor de dressuur. Als het een D was geweest had je veel geld kunnen verdienen. Veel plezier ermee.

Maar hij haalt de 1.48 niet eens, dus misschien blijft het wel een D.
Wij hebben trouwens in de buurt ook een minifries staan, leuk beestje wel, ook 1.45 ofzo, ziet er wel geinig uit Haha!
[/quote]

Hij is pas 3, groeit nog wel wat

Fiesta, freiberger, what else?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 12:33

Ahum,
hij is dus 1.45 en van januari dus al dik 3,5 jaar Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:34

Ach ja iets groeien zal ze nog wel doen maar daar zal het ook bij blijven.

Je vertelt het wel heel leuk hoor en misschien word het nog een goeie springpony idd.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:37

Als ik mijn ventje niet zou hebben, dan zou ik zeker geinteresseerd zijn. Echt gaaf een fries van nog geen 1.48. Lennon is 1.48 en echt een super maat voor mij.

Wel even schrikken he, dachten jullie niet in eerste instantie dat ze weg was, hahahaha

Groetjessssssssss ben benieuwd naar de foto's

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:08

Geweldig!!!
Oke, niet voor je vader, maar je weet het wel weer beeldend te vertellen. Haha!
Ben benieuwd naar de foto's!!

Navragen is beter dan afvragen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:13

misschien leuk voor het circus ? Haha! Die zijn vast geïnteresseerd in een springende mini-fries. Ach, ik denk dat het wel mee valt. Er zijn toch wel mensen die op zoek zijn naar een gave zwarte pony met mooie lange manen ? Knipoog

~Turbohoof Solutions ~

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:37

Ha Ha Ha die Sjuim zal wel een rare stap zijn van Triumph op Kriel.

Maar hoorde ik jou ooit niet zeggen dat wanneer je een veulen in de opfok doet je toch 3 jaar niet gaat kijken Lips are sealed ???
Daar zal je nu toch wel ff anders over denken Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, Lanoca, Maanon_, Mizora, MyChoice, Vagabondo en 133 bezoekers