Friese Paardenveiling in Oenkerk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 12:59

Ja ik zag het ja, daar lag idd heel wat in.
Had ik net alle touwtjes vrijdag weer netjes op kleur gehangen *snif* kan ik weer!
Ach het houdt je van de straat he!?

Was jij zostraks ook op t PTC? Om die nummerbordjes op te halen?Of was jij daar niet bij?

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:08

Nee dat was ik niet. Als het goed is zijn er 2 meiden van ons vandaag geweest om de dranhekken weg te brengen en een kar met allemaal boodschappen (die stond in de tuigkamer, niet gezien? Vork )

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 18:40

Jaaaa die heb ik gezien, eindelijk een s een keertje cola i.p.v Ranja!

Ik heb maar even meegesnoept van de cola tenminste, er was niks anders Knipoog Haha! Mocht wel he?!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:38

kimmie_tje schreef:
wat is nouw eigelijk het verschil tussen enter-merries en ster merrries???


Entermerrie = jaarling merrie, twentermerrie = tweejarige-merrie, stamboekmerrie = merrie die opgenomen in het stamboek dus helemaal goedgekeurd op bouw en gangen e.d. dus voldoen aan eisen waaraan de Fries moet voldoen. Stermerrie = Hele mooie en goede merrie. Je hebt ook de 1e 2e en 3e premie, 1e premie is dus het beste en 3e het laagst. Ster is nog beter als 1e premie.

Beetje warrelig verhaaltje, tis ook al beetje kinderbedtijd Dromen maar wil je meer weten, stuur gerust een PB!

Groetjesss

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:50

SANEX schreef:
Jaaaa die heb ik gezien, eindelijk een s een keertje cola i.p.v Ranja!

Ik heb maar even meegesnoept van de cola tenminste, er was niks anders Knipoog Haha! Mocht wel he?!


ZO en wie waren er nog meer aan het snoepen? Extreme duivel
Neej van mij mag het maar niet verder vertellen he! Haha!
Btw, hoe bevalt de eerste jaarsstage van het van hall tot nu toe? Die 23 meiden die ook de menwedstrijd moeten organiseren dit jaar.

Friesje
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Kolhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 01:24

Bijna goed, alleen je hebt stamboekmerries zonder premie, stamboek merries met een derde premie en als ze een eerste of tweede premie halen zijn ze ster, dus je hebt stamboek-ster 1e premie en stamboek-ster 2e premie. Een stermerrie is dus niet beter als een 1e of 2e premie merrie want dat zijn dus stermerries. Als een paard niet-toegestaan wit heeft (dus alle wit met uitzondering van een klein kolletje) of spat ed. worden ze niet opgenomen in het stamboek en blijven ze veulenboek. Groetjes Friesje

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 12:45

Jobbeltje schreef:
Btw, hoe bevalt de eerste jaarsstage van het van hall tot nu toe? Die 23 meiden die ook de menwedstrijd moeten organiseren dit jaar.



Hey psssst, ik doe niet het van hall he, of was deze vraag niet op mij gericht?

Ik doe paardenhouderij (2e jaar ) in Groningen en heb nu een half jaar stage gelopen ik Oenkerk.
Maar het is goed bevallen hoor Knipoog Weet je dat ook weer Lachen

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 13:15

Nee ik bedoelde eigenlijk, de nieuwe groep stagelopers, hoe bevalt die? (jij zit er niet bij dat weet ik, maar wat voor idee heb jij als je die groep bezig ziet)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 13:55

Oh je bedoelt die groep die er nu 4 weken is?
Heb ze eigenlijk pas vandaag in actie gezien, ze waren er maandag al maar toen kregen ze vooral veel uitleg en instructie.
Ik was er zelf gister niet dus weet het niet.
Pas vandaag, volgens mij gaat het wel goed hoor, SAKKIA en ik hoeven eigenlijk niets te doen op stal, alle paarden zijn in gebruik en alle stalwerkzaamheden worden door hun gedaan Knipoog

lekker rustig dus... Haha! De laatste dagen lekker 'Freewheelen' zoals Doede zei.

Oh ja mocht je nog op t PTC komen , moet je even naar Doede zn nieuwe sjabrakje kijken *gnagna*

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:45

Ik was er gisteravond, (examen hoefbekappen, gehaald overigens Haha!) heb Doede nog wel gezien ja, maar geen sjabrakje. Hoezo wat is daarmee dan?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 16:44

Oh gefeliciteerd!

Nou wij hadden een heel leuk sjabrakje voor Doede laten maken, als afscheid,moet je hem nog maar eens naar vragen

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:12

Afscheid? einde stage? en was Doede jullie (vaste) begeleider dan ofzo?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 10:24

Ja we zijn vandaag eindelijk klaar, en idd Doede was onze stagebegeleider Knipoog

We hebben afgelopen nacht een beetje een stuntje uitgehaald, daarover kun je vanavond of morgen meer lezen.

De van Hallers waren er niet zo blij mee, maar de rest vond het wel lachen.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:14

oooh ik ben heeeeeeel benieuwd Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 13:33

Het heeft iig te maken met Indy's gezonde maar tikkeltje overdreven reactie op vrouwelijke aanrakingen Knipoog

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:09

SANEX schreef:
Het heeft iig te maken met Indy's gezonde maar tikkeltje overdreven reactie op vrouwelijke aanrakingen Knipoog


Niet alleen Indy heeft van dat soort reacties Schijnheilig


Maaruhm waar blijft je verslagje nou!