Rowan de Bikkel...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ArwenLune

Rowan de Bikkel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 23:10

Ja ja, het zat er al aan te komen - Rowan z'n hoeven zijn veel harder gegroeid als we geschat hadden, en we zitten dus nogal omhoog met z'n beslag, sinds de smid pas de 27ste kan. Hij loopt ook niet lekker met die lange tenen, en het rammelt een beetje (maar zit niet gevaarlijk los) dus ik kan er ook niet echt meer mee rijden.

Dus deze week doen we wat grondwerk, heb ik nu mooi tijd voor.

Vandaag : het plastic zeil. Zit normaal over de koets, maar m'n vader was de banden aan het oppompen, dus dat lag wel handig op het erf. Ik denk, "daar kan ik wel een half uurtje mee werken" maar ho maar - hij liep er zo overheen, golven en luchtbubbels niet eng, niets aan de hand.

Zeil versleept terwijl Rowan vol interesse toekeek, nog een paar keer eroverheen, nee hoor dit was echt niet eng. Punt van het zeil opgepakt en over z'n rug heen getrokken. Dat was leuk vond 'ie, hij zat er zelf ook aan te prutsen en te sjorren. Helemaal over 'm heen - tja, wat ik er nou mee wilde? Toen wat hoger en over z'n oren, tot er een groot oranje pakket stond waar net het puntje van z'n neus uitstak Haha!
Hier gaan we geen halfuur mee volmaken, dacht ik nog. Zeil eraf en langs en tussen z'n benen door gesleept, mee geflappert, snel erlang - nou, m'n paard is dus bomb-proof. In ieder geval wat dit betreft. (volgende keer neem ik m'n camera mee..)

Volgende les - de trailer. Ik wil graag in m'n eentje kunnen laden en uitladen. Laden lukt wel, maar hij komt niet goed recht achteruit de trailer uit, en dat gaan we dus oefenen.

Maar weet iemand nog meer dingen die we deze week kunnen doen? Het meeste wat ik weet is voor Rowan geen uitdaging, hij vind eigenlijk niets eng en pakt dingen heel makkelijk op. Misschien moet ik toch eens aan vrijheidsdressuur denken...

"They say the snow on the roof is too heavy; they say the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger!"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie