op verlof en gisteren toch bij een hond gekraamd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

op verlof en gisteren toch bij een hond gekraamd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 08:41

Ik had gistermiddag niet zoveel te doen, had mijn schoonheidsslaapje uit, geen zin meer in lezen, en dacht: laat ik eens naar Tineke gaan. Ik had nog een hele zak met leesvoer liggen (we lezen elkaars paardetijdschriften altijd).
Kom ik daar net na 2-en aan: stormt ze naar buiten: de bevalling is begonnen. Ik zeg nog: op TV, een herhaling dan zeker?!? Verward

Niet dus, haar hond moest werpen. Het eerste pupje was eruit, maar zat nog aan de nageboorte (zat nog in de hond) vast. "Wat moeten we nou, wat fijn dat hij er bent!"

'k Vond het zelf ook wel een hele ervaring, maak normaal alleen keizersnedes mee. Affijn, binnen het uur waren er al 4 pupjes. Maar die buik was nog zo vol, er moest haast nog wel meer inzitten.... *LOL*

Tegen 5 uur begon het weer. Toen ik om half 7 weg ging waren er al 8! En volgens mij nog 1 op komst! Party!! Party!! Party!!

Kortom: een hele leuke en nuttige middag!

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:04

He wat leuk, ja dingen die goed gaan krijg je niet zo snel te zien he, in de praktijk.
En toch is niets mooier dan een geboorte waarbij je (bijna) niet hoefft in te grijpen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:13

Wat leuk zeg! Op mijn eerste stagedag bij de DA heb ik ook een keizersnede meegemaakt, erg leuk.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 11:26

Ja, en toch is een keizersnee heel anders als een spontane bevalling. Bij een keizersnee is er altijd tijdsdruk, de moeder moet immers zo kort mogelijk en liefst in zo'n licht mogelijk narcose worden gehouden. En als dan de snee is gezet, floepen de pups er zo uit, en heb je je handen vol aan wrijven, slijmzuigen, enzo.
BIj deze bevalling likte de moeder direct de jongen, at zelf de nageboortes op, en konden de jongen meteen melk drinken.

Ik heb nog niet van mijn vriendin gehoord hoeveel er nog bij zijn gekomen, 't is te hopen niet teveel. Al dat gedoe met bijvoeden enzo....

Wel grappig trouwens, help je met je eigen hoogzwangere buik een hond bevallen. Die kleine van mij ging aardig te keer, maar mag van mij nog wel even een paar weekjes blijven zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:52

Wat een leuke ervaring zeg, maak je ook weer eens wat mee op een normale dag Lachen