Grote brand tegenover de manege...

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sieltjuh

Grote brand tegenover de manege...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 16:07

Ik kwam vanmiddag naar de manege waar m'n moeder net les had gehad. Ik zou Darmorah naar huis rijden. Reed ik langs een schuur tegenover de manege, zie ik dat ie pikzwart was en half ingestort.

Hier het stukje van in de krant.
Hooischuur afgebrand in Groot-Abeele

Afbeelding

GROOT-ABEELE - In Groot-Abeele bij Oost-Souburg is vannacht om kwart over twaalf een schuur met hooi en stro door brand verwoest. De brand ontstond in een hooiwagen die naast de hooischuur stond. Volgens officier van dienst van de stadsgewestelijke brandweer A.J. te Paske is de brand aangestoken.

De bewoners van de naastgelegen woning, een ouder echtpaar en hun zoon, konden zichzelf in veiligheid brengen.
De oudere bewoner werd als gevolg van de spanning onwel. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Vlissingen en later naar Antwerpen. Het gaat inmiddels weer goed met hem.
Het vuur werd bestreden met dertig man, drie blusvoertuigen en een hoogwerker. De brandweer had grote moeite om het vuur onder controle te krijgen. ,,We konden de schuur niet in vanwege instortingsge vaar. Het was veel te gevaarlijk,’’ aldus Te Paske.
Om 2.45 uur was de brand onder controle. De brandweer had daarna tot 's ochtends half tien nodig om na te blussen. Over de schade kon Te Paske geen duidelijkheid geven.

Getuigen
De politie is op zoek naar getuigen, die mogelijk iets gezien hebben van het begin van de brand. Een man van 30 à 35 jaar, gekleed in een geel t-shirt, belde bij het huis aan met de vraag of de brandweer gebeld moest worden. Vervolgens heeft hij met een mobiele telefoon de brandweer gebeld. Daarnaast wil de politie graag in contact komen met een automobilist die over de Lekstraat-Torenweg reed en rookwolken zag. Hij is teruggereden en heeft met een aantal mensen in Groot-Abeele gesproken. De man reed in een grijze Opel Vectra. Hij heeft de dader(s) misschien gezien of is hen tegengekomen.

bron:http://www.pzc.nl

Ik vind het zo erg. De schuur is finaal afgebrand...
De wagen met hooi scheen er nog maar sinds gisteren te hebben gestaan. Dat weet ik van m'n broer. Die woont er een paar huizen verderop (samen met de instructrice van de manege). Hij had maar tegen m'n moeder gezegd dat ze niet daarlangs moest komen met Darmoor, net als normaal.
M'n broer was nog in de wei gestapt vannacht en hij zij dat hij de ruinen niet eens kon zien. Je kon maar ong. 3 meter ver kijken. Kan je nagaan.

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:31

banketstaaf jah, gelukkig dat niet de hele manege er ook aan is gegaan!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:21

Brr, ik kreeg zo'n kippenvel toen ik het hoorde (ik was op m'n werk) ik dacht gelijk aan de manege van m'n schoonzus en de paarden, voor het zelfde geld hadden ze daar de boel aangestoken, gelukkig is het alleen materieële schade.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 18:20

Inderdaad, ik schrok ook echt toen ik de hoek om kwam fietsen. De rooklucht hangt maar een paar meter van ons huis vandaan.

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie