Met Antoinette naar Hoofddorp geweest!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Met Antoinette naar Hoofddorp geweest!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 23:02

Gisteren ben ik samen met Antoinette hier van bokt naar het Concours Hippique geweest in Hoofddorp! Ze had me uitgenodigd en het leek me wel leuk om te zien. Normaal ga ik eigenlijk alleen naar tinker-evenementen hahaha

Het begon al goed; we stonden braaf op de bus te wachten toen bleek dat ze het busstation tijdelijk hadden verplaatst BlonT...

Wij dus de eerste de beste bus aangehouden en vragen of hij op de Ijweg stopte. Nou hij stopte wel ergens in de buurt dus wij mee..
De buschaffeur zette ons netjes af bij de Ijweg, wij helemaal happy... totdat we erachter kwamen dat de Ijweg van Hoofddorp naar Nieuw-Vennep loopt!!! Frusty Hahahahahahaha! Dus na wat voorbijgangers gevraagd te hebben welke kant we op moesten (we hadden allebei het idee dat het de andere kant op was, gelukkig hebben we het dus gevraagd!) En na een kilometertje of 3 (voelde als 30) kwamen we dan toch aan op het concours!!

Gelijk maar even wat te drinken gehaald en op de tribune gaan zitten. Er was een springwedstrijd gaande. Daar achter konden we al een paar dressuurruiters zien en tijdens ons gesprek daarover heb ik al heel veel geleerd Zo ken ik nu de betekening van o.a oprichting, valse knik, aanleuning en nog een paar, voor mij onbekende, termen.
Het was echt een openbaring voor me! Eindelijk kan ik de artikelen in de Hoefslag lezen én begrijpen waar het over gaat Haha! Haha!
Heel erg handig om als Tinker-doos op pad te gaan met een Z-ruiter, daar kan je wat van leren!!

Toen reed er iemand van de stal van Antoinette een proef dus zijn we gaan kijken. Ik zie het dus echt niet als er fouten gemaakt worden, behalve als het paard letterlijk de bak uitspringt ofzo hahahahaa Dus ook hier moest ik een beetje "geholpen" worden. Ze reed wel een hele goede proef, en echt op een ontzettend mooi paard Kwijl

Toen nog een leuke proef op muziek gezien, waarbij het paard dus ging bokken en steigeren ("Jippie ik zie een foutje!! Knipoog ")

Daarna begon de springwedstrijd van de Young Riders, van 14 t/m 18. Dit was echt super om te zien! Springen vind ik sowieso altijd leuk om naar te kijken, het is heel duidelijk als iets fout gaat, en het is ontzettend spannend!!
Het mooiste vond ik om de ruiters te bekijken. Van die jongens van 15 in hun ontzettende dure rijkleren, rechtstreeks uit de VIP tent die "even" het parcoursje gaan verkennen. En allemaal moeten ze de balken voelen!!! ("Jawel hij ligt vast!") Ook heel mooi om te zien was dat alle pappa's meeliepen. Bijna allemaal zelf ook springruiters.
Er was een mooi moment waarop de Van de Vleutentjes voor ons stonden en samen in de lucht het parcours uitstippelden. Prachtig gewoon!! Helaas was ik te laat voor een foto.. Boos!

Toen heb ik op de markt nog even een veulen-halster gekocht en zijn we langzamerhand weer naar huis vertrokken.

Ik heb echt een heel erg leuke dag gehad en vooral veel geleerd!!
Misschien dat Antoinette nog wat foto's neerzet, helaas waren ze niet super gelukt. Mijn digi heeft namelijk geen optical-zoom dus moet ik alles met de PC vergroten..



Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 06:15

Ik heb echt een super dag gehad zondag!! En wat mij betreft doen we het zeker nog eens over!

Ja de heen- en terugreis was niet ons sterkste punt. Maar we zijn gekomen en dat ik het belangrijkste!

Verder vond ik het erg leuk om eens met iemand te zitten die er duidelijk een hele andere kijk op heeft. En helemaal in een deuk ligt om die 'stoere' junioren te zien. Zonnebrillen op Cool
En idd het toppunt waren wel de van der Vleuten *LOL*

Jammer dat we geen andere bokkers gezien hebben....zeker omdat we ook naar Jasmijn wilde gaan kijken. Maar die was zelf geblesseerd Scheve mond

Binnenkort een iets kleiner concour, maar vast net zo leuk: Schoorl

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 06:30

Antoinette schreef:
Binnenkort een iets kleiner concour, maar vast net zo leuk: Schoorl


Daar ben ik ook wel te vinden, waarschijnlijk met Paulanda.. Kleine meeting Verward

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 07:43

Ik ben de hele dag druk aan het groomen geweest, zo druk dat ik niet eens de ruitersportstandjes heb kunnen bekijken en dat wil wat zeggen Knipoog

Ik heb maar 1 kur gezien en voor de rest 2 Z2 proeven en 2 Z1 proeven. Verder heb ik paarden heen en weer gereden, stiften ingedraaid, opgezadeld, proeven voorgelezen en protocollen gehaald. Kortom, een echte groom Haha!

Maar wat was het vreselijk warm in het Haarlemmermeerse Bos ...

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:33

Klinkt als een heerlijke dag!

Jura en ik hadden ook wel heel graag daarheen willen gaan, maar door eigen wedstrijden - jawel haha, ook van mij - werd het daar helaas te laat voor!

Maar idd, wie weet zijn we ook bij Schoorl! Lijkt me ook erg leuk!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 10:11

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
En ik baal er nog steeds vreselijk van dat ik niet kon rijden ivm mijn rug, maar in Schoorl gaan we voor de herkansing!!

Navragen is beter dan afvragen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:21

Nou gezellig als er zoveel mensen ook naar schoorl gaan!! *LOL*
Voor mij is het nog niet 100% zeker, maar laat tegen die tijd maar weten hoe laat jullie moeten starten of hoe laat jullie er zijn.

Dan kunnen we meeten Knipoog

Ps er komt zo een foto verslag op ITP, helaas is de kwaliteit niet erg hoog

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:33

Paulanda start sowieso en Wauweltje ook .. Dus in ieder geval 2 van onze stal en ik ben Groom Tong uitsteken

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 08:56

Geen andere Bokkers gezien Schijnheilig Knipoog

Heb ik daarom voor Jan met de korte achternaam de hele middag op de tribune in de zon zitten verbranden?? Nerd

En ik me maar afvragen waar die andere Bokkers toch waren *LOL*

Op zoek naar de zon!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:18

Dimple schreef:
Geen andere Bokkers gezien Schijnheilig Knipoog

Heb ik daarom voor Jan met de korte achternaam de hele middag op de tribune in de zon zitten verbranden?? Nerd

En ik me maar afvragen waar die andere Bokkers toch waren *LOL*


Had je toch echt wat beter moeten rondkijken ze liepen zeker rond Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:51

Ik ken jullie nog niet he! Ik heb wel wat in het rond gezwaaid, maar niemand zwaaide terug Huilen Tong uitsteken

Volgende keer moet ik toch beter zoeken he!

Op zoek naar de zon!!!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:04

Hmmm... ik ging anoniem. Mijn Boktpetje heb ik lekker in de auto gelaten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 07:52

MirandaB schreef:
Paulanda start sowieso en Wauweltje ook .. Dus in ieder geval 2 van onze stal en ik ben Groom Tong uitsteken

Eindelijk!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb een groom!!!!!!! Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:13

wauweltje"]
[quote="MirandaB schreef:
Paulanda start sowieso en Wauweltje ook .. Dus in ieder geval 2 van onze stal en ik ben Groom Tong uitsteken

Eindelijk!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb een groom!!!!!!! Haha!
[/quote]

Voor Paulanda hoor... hihi..
Jij hebt toch je eigen grooms !!??

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:29

Mijn mannetje gaat altijd heel lief mee en mijn dochter natuurlijk!
Maar of die als groom betiteld willen worden betwijfel ik.
Maar als jij nou mental coach wordt, schijnt Paulanda wel nodig te hebben (zij schijnt nog al last van zenuwen te hebben), dan hebben we die ook.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:36

wauweltje schreef:
Mijn mannetje gaat altijd heel lief mee en mijn dochter natuurlijk!
Maar of die als groom betiteld willen worden betwijfel ik.
Maar als jij nou mental coach wordt, schijnt Paulanda wel nodig te hebben (zij schijnt nog al last van zenuwen te hebben), dan hebben we die ook.


Ok a.s. Zondag de eerste keer. Dan heb je er gelijk 3 *LOL*

Maar ik geloof dat we nu erg OFFTOPIC gaan Tong uitsteken
Sorry

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Maanon_, Sanet, VogeltjeM en 32 bezoekers