Dank je wel Jasmijn, hihi!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 18:58

...heb weer wat van je geleerd, dank je wel! Heb je berichtje gelezen over je laatste jureerervaringen, wbt binnenbeen op de singel bij Schouderbinnenwaarts.
Vandaag dus maar eens extra op gelet. Niet dat ik mijn been naar achteren legde, maar bleek dat het toch wel wat meer naar voren kon. Dacht zeg maar al bij de singel te zitten en zat er nog wat vandaan.
En hee...opeens ging de sb nog net wat makkelijker ook!
Weer wat geleerd dus, dank je wel! Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:54

Hoi,
Wat leuk dat je het in je opgenomen hebt, uitgeprobeerd, en dat het nog goed ging ook!!!
Ik moest het echt even kwijt toen, want het is gewoon zo zonde dat die oefening zo slecht uigevoerd wordt. De M1 proef die ik had zit hij 4x!
Na felle discussie met anderen zijn we tot de conclusie gekomen dat je binnenbeen best een stukje naar achteren mag, maar je buitenbeen moet de achterhand begrenzen, dus moet verder naar achteren liggen.
Zijn eer nog twijfelaars, dan trekken we met zijn allen een paar boeken open. *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:29

heej jongens omdat ik het van suzanne zo geweldig vind dat ze zich hier over uit en haar bevindingen verteld,zal ik het eens officieel uit mijn boekje halen waar je been dient te liggen:
het paard loopt met de achterhand op de buitenhoefslag en de voorbenen op de binnenhoefslag.het lijf is gebogen,weg van de beweegrichting.
een constante hoek van 30 graden
een vloeiend en regelmaig ritme
opgerichtheid en balans
regelmatige en evenwichtige aanwijzingen
evenredig verdeelde laterale balans

op de foto staat heel duidelijk het buitenbeen een eind achter de singel en het binnenbeen op de singel met een variatie van zo'n 5 cm iets naar achteren toegelaten.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 23:49

Idd...ik begrens met mijn buitenbeen achter de singel. En zet de sb in met binnenhand ('los') en tegelijk binnenbeen op de singel. Alleen....toen ik er na Jasmijn's berichtje op lette, bleek dat mijn binnenbeen best wat meer naar voren kon. Liet hem min of meer op dezelfde plek liggen als waar mijn been altijd al ligt.
Maril heeft niet bepaald moeite met sb, rijd er meestal keurig 7ens voor, maar toch merkte ik dat het makkelijker ging. Zo leer je nog eens wat bij vanachter je compie.
Hhahahahhahaha Haha! ..ik moest trouwens wel denken aan al die mensen die hun protocol lazen en dachten :" Tssss...wijken??? Boos! Boos! Verward ...muts van een jury! Extreme duivel " Hahahahahaha..zeker weten! Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:57

grappig zeg!!! leren vanachter je computer!!! Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 09:38

leuk om te lezen! Ik rijd ook 7-ens maar ook 4tjes en ik weet precies waar die van komen! zodra ik iets teveel doe dus buitenbeen achter de singel inplaats van tegen de achterkant van de singel aan vouwt ie zich dubbel gaat dus niet meer over 3 hoefslagen hij gaat dan zelfs onregelmatig lopen etc.
zolang ik binnenbeen echt op de singel houd en buitenbeen er net achter/tegen de singel dan lukt het wel?

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:59

Tuurlijk moet niet bij elk paard je benen precies hetzelfde liggen, die van jou nimber denkt dan schijnbaar aan travers als je je been teveel naar achteren doet, en dan komt hij er niet helemaal meer uit *LOL*
Het gaat mij echt om de ruiters die overduidelijk hun binnenbeen naar achteren gooien en hun buitenbeen naar voren houden, zodat de achterhand keurig naar buiten zwaait, maar er van enige lengtebuiging totaal geen sprake is.
En idd, Suzanne, ik denk dat ik met mijn opmerking over wijken geen vrienden heb gemaakt Haha! maat ik vind het zo zonde om door domme ruiterfouten 4x een 4 te moeten geven.