Haflingerkeuring geweest

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Haflingerkeuring geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 17:18

Vandaag ben ik wonder boven wonder met mn zus en een vriendin van haar en hun twee merries mee naar een Haflingerkeuring geweest. Het was een keuring regio Brabant meen ik, in St Oedenrode. Er waren zo`n honderd paarden.
Had vanacht maar 4 uur geslapen, en werd wakker met het idee dat ik geen zin had de hele dag hier thuis te zitten. Zus gebeld, en als ik mee wou moest ik erg opschieten. Zogezegd zo gedaan. Na alles in orde te hebben gemaakt zijn we naar onze "paardentaxi" gefietst, mensen van stal die ons wel wilden rijden met de trailer. Wat gemiep met laden, Donna deed wat moeilijk Frusty . Eenmaal ter plekke uitgeladen, en de pony`s binnen aangebonden, want de trailer ging weer naar huis. Mn zus en Donna moesten in de 4 jarige rubriek. Ze hebben een tweede Premie verdient. Jeltje, de pony van Marlies, in de rubriek van 6 jaar en ouder, en ook zij hadden een tweede Premie ontvangen. De pony`s waren ontzettend opgefokt en nerveus, er waren een hoop dazen, heel veel onbekende paarden en mensen, en ze moesten dus op een gegeven moment uit elkaar, omdat er een de ring in moest. Partij bleren, mn zus heeft haar hand nog verbrand aan het touw toen Donna ging kijken of ze nog kon steigeren (ja dus... ) al met al nogal een verhit gedoetje! Ook zijn ze meteen gechipt, dat was wel handig.
Net is die man ons weer op komen halen, en moest Donna nog even klieren met laden. Gelukkig waren we snel terug, en ben ik meteen door naar huis gefietst. Ff op Bokt kijken, wat eten, en bed toe!! Ben bekaf! Maar t was wel leuk, eens wat Haflingers te bekijken. Weer eens wat anders als KWPN e.d. al blijven die duidelijk toch mijn favoriet!!!!


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:41

Citaat:
Weer eens wat anders als KWPN e.d. al blijven die duidelijk toch mijn favoriet!!!!

Huh? Bij mij juist precies tegenovergestelde Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:44

Leuk zeg!!!!
daar ben ik vorig jaar (kan ook 2 jaar geleden zijn) met sabine geweest. is dat niet manege pijnhorst of zowiets?
Echt keileuk al die haffies bij elkaar!
Sabine zag er best goed uit, maar ze was 1 na laatste geworden Haha! *oepsie*

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 18:25

Ja dat was bij manege Pijnhorst inderdaad. Buiten. Ze hebben trouwens een hele mooie binnebak daar, zag mezelf al met Koortje was dressuurproefjes daarin rijden! Knipoog

Ik weet ook niet precies hoe ze jureren. Donna moest nog in het Keurstamboek opgenomen worden, en toen hadden ze als commentaar dat ze wat lang in de rug was, beetje korte voorbeentjes (kan kloppen) en licht troontredend voor. Mn zus en Marlies waren ook allebei laatste, gek genoeg! Ik had er wel wat tussen zien lopen die volgens mij net uit het land getrokken waren, echt niet veel mooier als die van mn zus hoor! Verward

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 18:28

ja die binnenbak is echt gaaf, er hangt zo'n bordje met: mest zelf opruimen of zowiets. Dat viel mij gelijk op.
maar heel netjes enzo, buiten ook wel, maar dat heb ik niet geod kunnen zien met de trailers enzo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit, Blacky94, evelien11, Gigixponys, Jossie, Mark0919, Pellelilly, Vlindy, wend2009, xSuuzerd en 39 bezoekers