als het niet ' klikt' met je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:48

Ik heb het gehad met mijn oude bijrijdpaard (de Fries). Was echt een schat van een beest maar ik vond hem te sullig. Uiteindelijk had ik hem zover dat ie super op mijn been was (naar mijn idee, kon natuurlijk best beter) en ik kon m lekker nageeflijk rijden, maar hij bleef toch een sloom sulletje, hij reageerde alleen omdat ie dat van mij moest, niet omdat ie het leuk vond.
Ik ben overigens wel een muts wat dat betreft, het moet echt klikken, voel ik de klik niet dan is het ook heel snel afgelopen (die Fries heb ik een half jaar volgehouden, dat nooit meer)...

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 04:50

Ik had best wel problemen met Karnat. Ten eerste is hij een beetje achterdochtig naar nieuwe mensen. Daarnaast was hij vreselijk moeilijk met rijden (toen hij eenmaal hier was). Elke keer bokken en de volgende dag was hij nog moeilijker voor zijn baasje. Bij hem moet je respect verdienen met streng zijn en niet alleen met lief zijn voor hem. Ik wou er eigenlijk mee stoppen (ik kon absoluut niet streng zijn vond ik), maar de eigenaar had gevraagd of ik het nog even wou proberen. Dus toen ben ik maar 1 keer in de week gaan lessen.. en ik ben blij dat ik het heb doorgezet, want hij rijdt nu als een trein! Ik heb geleerd om wat strenger te zijn, en hem voorwaarts te rijden als hij gaat mieren.. Ik heb zelfs dinsdag hem voor het eerst alleen in galop gekregen! Ik was zo trots! Volgens mij betekend dit o.a. dat hij mij is gaan accepteren. Hij is lief tegen mij, ook in zijn stal, en loopt los in de bak achter mij aan. Ik ben zo trots! En zoals iemand tegen mij zei : zie het als een uitdaging!

p.s. hij gaat nu ook ontspannen bij mij lopen, EN hij was de volgende dag niet meer moeilijk voor zijn baasje, en liep als een trein. Dus dat het aan mij lag dat hij zo ging mieren de dag daarna is hierbij dus 'ontkracht' (kan ff op dit moment niet op het juiste woord komen Knipoog )