Beginnersgeluk of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Beginnersgeluk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 23:21

Vandaag voor eht eerst met Gwenn in de bak, bewust aangesprongen in galop. Keurig met stem in galop laten aanspringen, vanuit een rustig drafje, hulpen erbij gegeven en mevrouw sprong mooi aan. En ik kijk gelijk of ze goed zat en jawel, de eerste keer aanspringen in de bak en ze zat goed. Nu was dat linksom dus dat was makkelijk. Naar de rechterhand gegaan en daar opnieuw met behulp van de stem rustig laten aanspringen en jawel, weer was ze in de juiste galop aangesprongen.
Mij benieuwen of dit beginnersgeluk is geweest of dat ze de volgende keer ook nog goed gaat.
Ik ben nog steeds erg trots op haar.

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:46

Zucht ze klinkt echt als een onwijs leuke pony.. Lovers
Enneh, tuurlijk springt ze volgende keer weer goed aan Knipoog

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:34

Als je in de hoek aanspringt, met iets stelling, dan springt bijna elk paard meteen goed aan. Heel logisch, want op die manier hebben ze meer evenwicht in de galop, als wanneer ze verkeerd aanspringen. Het is heel simpel; als een paard maar goed gereden wordt.

Maar tuurlijk moet je er toch wel een beetje trots op zijn!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:52

Ik heb het ook gehad. Mijn allereerste les sprong ze voor de eerste keer aan in galop. Allebei de kanten in de goede galop. O wat heb ik haar ontzettend beloond. Nu komende maandag weer proberen!