Het gaat niet goed met Yorghos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 12:06

Jeetje zeg, ik hoop dat het weer helemaal goed komt met je jochie ...
Ik ga duimen voor je ...

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:32

Wat een naar bericht! Ik hoop dat Yorghos er weer bovenop komt. Wel heel goed van je dat je het hebt aangevoeld en er dus op tijd bij was.

Geweldig van je buurman !

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 15:25

Weer een update:

Ik heb net de DA aan de telefoon gehad. Yorghos is rustiger dan gisteren en het persen is al veel minder. Vanavond wordt hij opnieuw opgevoeld om te bekijken in hoeverre de darm beschadigd is. Dat was gisteren moeilijk te zeggen omdat Yorghos erg verkrampt was. Bloedonderzoek was nog niet binnen, maar dat wordt vanavond verwacht.
Yorghos mest nu vooral parafine en de mest die eruit komt is erg slecht verteerd. Dat sterkt het vermoeden van de DA dat er toch een verstopping heeft gezeten.
De DA neemt vandaag nog contact op met een chirurg in Utrecht omdat Yorghos een zeldzaam geval schijnt te zijn. Hij wil nog even overleggen over de verder te volgen behandeling.
Vanavond om 7 uur heb ik een gesprek met de DA en ga ik natuurlijk bij Yorghos kijken.

Maar zoals het er nu uitziet komt Yordi er dus wel weer bovenop. Ik ben zo blij! Ik heb net zijn stal even leeggehaald en uitgeschrobt, zodat hij -wanneer hij naar huis mag- in een frisse stal komt.

Ik heb vandaag ook een enorm boeket bloemen en een fles wijn besteld voor de buurman.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:26

aah gelukkig dat het beter gaat! als hij thuis komt geef hem maar een grote knuffel van mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:54

Ai, een zeldzaam geval, mooi voor de DA maar minder mooi voor jou, wel fijn dat het erop lijkt dat Yorghos er bovenop komt, maar pas juichen als hij weer veilig in zijn stalletje staat he? Hopelijk valt het mee met zijn darmbeschadiging en ik hoop ook voor je dat je erachter komt wat nou de oorzaak was, enz.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:59

jeetje..dat is wel even schrikken..gelukkig gaat het nu wat beter met hem..hopelijk komt hij er helemaal bovenop en mag hij gauw naar huis..sterkte!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 16:00

Inderdaad, ik hou er nog wel rekening mee dat de uitslag vanavond minder positief zou kunnen zijn. Maar ik probeer wel optimistisch te blijven en hoop dat hij snel weer zover is opgeknapt dat hij naar huis mag.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:04

Zeker posetief blijven denken Linda. Fijn dat het al beter gaat met hem.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:04

Gelukkig dat het nu wat beter weer met hem lijkt te gaan, veel beterschapsknuffels aan Yorghos Ach gut

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:34

Ben zeer benieuwd hoe het vervolg is Linda, ik leef met je mee hoor en hoop er uiteraard het beste van.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:49

Hoi Linda.Fijn dat het beter gaat.Weet je inmiddels al meer.Ik zal voor je duimen,hoor.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:51

Ik ben net bij Yorghos geweest en heb met de DA gesproken

De situatie ziet er echt een stuk beter uit dan gisteren. Yorghos was een stuk alerter en begon zelfs alweer praatjes te krijgen.
Persen doet hij nog wel zo nu en dan, maar lang niet zo vaak en zo heftig als gisteren. Het echte bloeden is gelukkig gestopt. Na het opvoelen had de DA nog wel bloed aan zijn handschoenen, maar dat was te verwachten met deze beschadigingen.

In overleg met een chirurg uit Utrecht blijft Yorghos nog minimaal tot maandag in de kliniek. Ze laten hem liever niet gaan voordat zijn rectum weer enigszins normaal aanvoelt en hij weer goed zelf kan mesten. Dat wil op dit moment nog niet helemaal lukken. Hij heeft al wel weer een klein beetje voer gehad en ik mocht hem net 10 minuutjes laten grazen op een weitje bij de kliniek.

De vooruitzichten zijn op dit moment dus wel goed te noemen. De DA vertelde wel dat er met dit soort verwondingen altijd een kans bestaat dat het darmslijmvlies gaat afsterven. Hij zei dat ik best opgelucht mag zijn, maar dat ik er wel rekening mee moet houden dat het leed misschien nog niet geleden is.

De oorzaak van de bloeding is nog steeds onduidelijk. Worminfectie of virus oid is uitgesloten dmv het bloedonderzoek. Het verhaal over de volle darm die in de bekkenholte drukt en daardoor een persreflex op heeft gewekt is volgens de chirurg erg onwaarschijnlijk. Maar een andere verklaring is er op dit moment niet, dus misschien komen we daar nooit achter.
De da zei nog dat ze Yorghos in Utrecht graag hadden willen hebben voor onderzoek. Zo'n aparte situatie is natuurlijk erg leuk voor de studenten. Maar ik ben blij dat hij niet zo ver weg staat, nu kan ik er tenminste nog makkelijk naartoe.
Bovendien heb ik alle vertrouwen in deze DA en ik weet zeker dat hij voor Yorghos doet wat hij kan.

Morgen word ik telefonisch op de hoogte gehouden en zaterdagochtend ga ik weer even bij hem kijken.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:18

Nou,dat klinkt goed,he.Fijn,zeg.Hopelijk mag hij maandag weer naar huis.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 21:23

Oh bah zeg, Linda, wat vervelend!! Je wilt je paardje echt nooit pijn zien lijden.. Ik hoop maar dat alles goed komt en dat het allemaal niet zo erg blijkt te zijn. Dat het er nu al beter uit ziet, lijkt mij toch wel een goed teken, maar ja, ik moet eerlijk zeggen dat je het nooit weet met paarden. Sterkte/succes ermee!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 09:37


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 09:48

Linda laat hem bij enige twijfel liever nog wat langer op de kliniek staan dan te vroeg naar huis en het gaat mis. Leuk is het niet maar wel beter voor je paard.

Als hij geopereerd zou worden moet hij dan naar utrecht?.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 10:33

Ik haal Yorghos zeker niet eerder naar huis dan door de DA verantwoord wordt gevonden. Ik zou thuis veel banger zijn dan nu hij in de kliniek staat. Ik moet tenslotte toch gewoon naar school en kan hem niet 24 uur per dag in de gaten houden.
Mocht er sprake zijn van een operatie, dan moet hij inderdaad naar Utrecht. Daar wilden ze hem nu al graag hebben als "proefkonijn", maar dat zie ik zelf niet zitten.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:23

He he gelukkig toch al beter nieuws.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 11:23

Mhh als proefkonijn is idd niet leuk. MAAR je hebt wel het voordeel dat ze hem goed in de gaten houden het heeft zijn voor en nadelen. JIJ blijft ten alle tijden de eigenaar en neemt de beslissingen.
De verplegers daar zijn super aardig en altijd bereid je te woord te staan en ook met advies. Alleen toen ik eenmaal de kliniek uit was hoorde ik niets meer.