het nieuwe taxatie topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou dan mijn paard ook maar!
Het is een 10-jarige Friese ruin, Melle (kampioen hengstenkeuring geweest, verkocht naar Amerika)x Djurre.
Hij loopt op dit moment nog B dressuur, maar we zijn op 1 punt na L startgerechtigd. Hij heeft een heel goed karakter, zal nooit bijten of slaan bijvoorbeeld, laat zich ook rustig de wei uit meppen. Met rijden is hij echt stoer, af en toe wel wat heet, maar hij kan lekker showen!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:29

hij is beetje grof, al willen sommige friezen mensen dat graag zien,
hij is al 10 en loopt nog maar B
en het is een ruin waar je niet mee fokken kan

3000/3500 euro

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:36

Wilt iemand Darmorah nog 'n keer doen? staan volgens mij pagina 2 en ander pag. 3.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:42

Samsam schreef:
Na 3 weken is een m paard nog niets verleerd of vast hoor, is juist wel goed om ze soms even "vakantie' te geven.

Ik zou niet meer dan 6000 euro voor hem geven!


ben benieuwd waar jij redwood op taxeerd.
De rest mag woody natuurlijk ook taxeren. Meeteen de eerste op blz 1

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:43

niemand meer voor mijn springschimmel?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:54

Samsam schreef:
Na 3 weken is een m paard nog niets verleerd of vast hoor, is juist wel goed om ze soms even "vakantie' te geven.

Ik zou niet meer dan 6000 euro voor hem geven!


wel als je paard alleen de stal uit word gehaald voor te poetsen Scheve mond hij is vrij lang gebouwd en zit snel vast. wat je voor hem over hebt is me egaal. hij is voor mij onbetaalbaar!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:34

Yorghos.
Tinker, ruin, geboren in Ierland op 13-05-1996. Schofthoogte 1.59
Recreatief gereden, 100% verkeersmak en bomproof.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:25

SmithsGirl schreef:
ik ben benieuwd wat jullie voor Banjer zouden geven:

Merrie, geen papier, 1.54 gemeten, stevig model.

Zeer veelzijdig, kan dressuur, springen, western, buitenrijden, freestyle, vrijheidsdressuur. Zeer goed verkeersmak, in de omgang voor de volle 100% te vertrouwen, met rijden is ze niet makkelijk.... maar wel eerlijk.

Zijkant
Afbeelding

Actie:
Afbeelding



Afbeelding
Afbeelding


Ik zou voor hem denk ik rond de 1800-1900 geven, wel leuke pony/paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:48

nancyk schreef:
beste samsam die paarden hebben geen uitstraling die samsam in jou profiel dat is nou een eye catcher


Hmmmm een van de achterlijkste antwoorden die ik ooit op bokt heb gezien. Geen een van de paarden die je leuk vind en je vind ze allemaal geen stuiver waard? Nou sorry hoor dan weet je dr echt geen reet vanaf want er zit voor ieder soort type wel wat wils bij.
Moest ik ff kwijt, slaat nergens op om zomaar tegen ieders paard te zeggen dat ie geen reet waard is.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:07

Laui!"]
[quote="mango schreef:
Arabierje
net 6 geworden
stokmaat 1.56
schimmel
ruin
L-niveau dressur en springen M
super lief rijd zelf netjes aan de teugel als tie warm is
braaf buiten en vind springen echt geweldig!


Afstamming bekend? Zo ja, welke?
Anders € 2500 max gok ik.
[/quote]

Helaas geen idee is bij ons gekomen doordat hijin beslag is genomen bij een stal en de papieren zijn verdwenen heel erg jammer heb geprobeerd overal zn papieren boven water te toveren maar helaas is dat niet gelukt!!

ik heb er € 3000 voor betaalt sh*t ik ben getilt hahhahah maak niet uit hoor al was tie het dubbele had hem toch gekocht!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:10

[quote="Bodien"]en wat denken jullie van deze?

1,45 m 11 jaar kruising fries/welsh merrie
super karkater, wel eenkennig, maar dan gaat ze voor je door het vuur
ZZ springen startgerechtigd

Ik vind hem geweldig heel mooi ik zag dat iemand er 25.000 euro voor wilde geven jeetje dat is een hoop geld maar ik zou niet zoveel voor een paard uitgeven ik zit meer tussen de 3000 en 5000 euro maar ik ben ook maar een recreateur en heb echt geen verstand vd prijzen maar ik vind haar super rond de 10.000 euro??? jeetje wat een hoop geld!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:22

Laui!"]
[quote="Anneke schreef:
Het is een 9 jarige NRPS hengst van Saint urrus d'Olympe.
Hij is gitzwart, met heel lange manen. Hij is heel mooi compact gebouwd, en heeft goede gangen, 1m62 hoog.
Hij is nooit uitgebracht, en er wordt zelden wat mee gedaan.
Wel rijdt je er zo mee weg, ook al staat ie een jaar stil.

Ik kan deze hengst kopen, maar wil graag van jullie weten, of jullie een schatting kunnen maken wat hij zou moeten kosten.
De eigenaar vraagt er nl E 5000 voor.

Het lijkt mij nogal een hoog bedrag.


Hoeveel % arabisch bloed? Als dat vrij hoog is denk ik dat hij dat echt wel waard is. Helemaal als er al mee gefokt is en blijkt dat hij zwart overerft. Zwart is namelijk goud waard bij de arabieren. Is hij al goedgekeurd? En lopen er al nakomelingen rond. Dat drijft de prijs namelijk behoorlijk op!
[/quote]

Dus als je dit paard zou kopen betaal je eigenlijk voor de kleur en het nageslacht?
*Ben hier een rund in hoor*
Maar als je hem dus wilt laten helpen en de sport ingaat is dat dus eigenlijk allemaal weggegooit geld?
Dan zou je voor minder geld een paard kunnen kopen wat hetzelfde of meer kan alleen dan niet zwart is en vererft?

Dussss het ligt eraan wat je wilt doen?
Als je verder wilt fokken enzo dan is die het geld dus wel waard en als je hem voor de sport wilt dan dus niet?

*voor mijn eigen opheldering hoor*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:26

Pompidou:

Merrie
6 jaar
1m60
Niet uitgebracht, Basis-niveau
Junior STV x Zeno
3 zeer goede gangen!
Klinisch en Rontgonologisch goedgekeurd.

Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 00:05

Okkie1"]
[quote="Samsam schreef:
Na 3 weken is een m paard nog niets verleerd of vast hoor, is juist wel goed om ze soms even "vakantie' te geven.

Ik zou niet meer dan 6000 euro voor hem geven!


wel als je paard alleen de stal uit word gehaald voor te poetsen Scheve mond hij is vrij lang gebouwd en zit snel vast. wat je voor hem over hebt is me egaal. hij is voor mij onbetaalbaar!
[/quote]

Tjeetje als je niet wilt horen wat anderen vinden, dan moet je hem niet in een taxatietopic zetten zeg!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 07:54

Sily schreef:
Dus als je dit paard zou kopen betaal je eigenlijk voor de kleur en het nageslacht?
*Ben hier een rund in hoor*
Maar als je hem dus wilt laten helpen en de sport ingaat is dat dus eigenlijk allemaal weggegooit geld?
Dan zou je voor minder geld een paard kunnen kopen wat hetzelfde of meer kan alleen dan niet zwart is en vererft?

Dussss het ligt eraan wat je wilt doen?
Als je verder wilt fokken enzo dan is die het geld dus wel waard en als je hem voor de sport wilt dan dus niet?

*voor mijn eigen opheldering hoor*


Ja en nee. Een goedgekeurde hengst is altijd meer waard dan een niet goedgekeurde hengst. Ik heb wel eens een AVS hengst gezien die zomaar 15.000 euro waard was. *tok* Uiteraard heeft het papier er dan ook nog mee te maken. Heb je een sportlijn (en daar heb ik niet zo heel erg veel verstand van bij NRPS, arabieren lukt meestal nog wel) betaal je er uiteraard ook voor. Hier gaat het om een unieke kleur bij de arabieren. Het is weliswaar een NRPS hengst, maar als hij een hoog % arabisch bloed heeft is hij ook in de arabieren wereld gewild, zeker omdat hij zwart overerfd. Ik heb laatst (paar maanden terug) nog een advertentie zien staan van een AVS hengstje van 2 die zwart was, inteelt (heet lijnteelt ik weet het) tot en met, 5000 euro werd daarvoor gevraagd. Mag dan aannemen dat een wat oudere hengst mét nakomelingen (zwart ook nog) toch ook wel zoiets waard is! Hij is wel al 9, maar dan heeft hij zich ook bewezen.
Prijs wordt mede bepaald door de zeldzaamheid van de kleur. Heb je een rotbok maar issie zwart dan krijg je er nog geen stuiver voor, maar dit is wel een beestje met goede papieren (hoewel de vader me dus niets zegt, heb m alleen vaker voorbij zien komen).

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:39

Hij heeft idd hoog arabierenbloed. Moeders kant zit veel arabisch bloed.
De eigenaar fokt zelf een beetje, hij dekt elke keer dezelfde merrie en al die keren is er een zwart veulen uitgekomen.
Het is geén goedgekeurde hengst.
En ik hoorde dat dat nog niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen is.
Als dat wel zo was, was de keuze misch. makkelijker geweest.
Maar een 9 jarige groene hengst krijg je niet zo snel goedgekeurd bij het NRPS toch?

Enne, Pompidou! Schijnheilig

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:05

Wie wil Emeraldo op pagina 10 taxeren? Op wedstrijd hoorde mijn moeder ook een man praten die zei: "Die daar rijdt (wijzend naar Emeraldo) is ..... gulden waard." Ben benieuwd wat jullie daar invullen!!!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:14

Nog iemand die het andere paard wat ik neer hen gezet wil doen? Staat op pagina 10.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:37

Niemand die Racer nog een keertje wil doen?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:54

En Yorghos misschien? Ik zelf heb weinig verstand van prijzen, dus ik ga geen bedragen noemen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:02

[quote="Anneke"]Pompidou:

Merrie
6 jaar
1m60
Niet uitgebracht, Basis-niveau
Junior STV x Zeno
3 zeer goede gangen!
Klinisch en Rontgonologisch goedgekeurd.

ooo wat een mooi paardje zeg!!!

ik zou er rond de 4000 euro voor betalen!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:02

er pride nog Lachen (zie pagina 6)

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:06

En Zilvia is er ook nog op pagina 6 Haha!:D

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 19:36

Wie wil REDWOOD nog taxeren ? PLEASE Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:57

gabyfedde schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou dan mijn paard ook maar!
Het is een 10-jarige Friese ruin, Melle (kampioen hengstenkeuring geweest, verkocht naar Amerika)x Djurre.
Hij loopt op dit moment nog B dressuur, maar we zijn op 1 punt na L startgerechtigd. Hij heeft een heel goed karakter, zal nooit bijten of slaan bijvoorbeeld, laat zich ook rustig de wei uit meppen. Met rijden is hij echt stoer, af en toe wel wat heet, maar hij kan lekker showen!


Ik vind het een mooie Fries, juist dat Barokke moet er wat in blijven, z'n hoofdje vind ik al wat modern Haha!
Mooi bloed ook, maar helaas kan je er niet mee fokken, ik denk 4500.
Laatst bijgewerkt door Adriana op 18-06-03 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt