Om 12.00 'snachts naar da met ratje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Om 12.00 'snachts naar da met ratje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 01:00

Ja het is nu half 1 s'nachts en ik ben net terug van de da. Mijn schat Nala stikte daarstraks bijna in een rattensnoepje ! Nadien bleef ze kokhalzen en er kwamen sijmen uit haar bekje. Ik heb het een tijdje aangezien omdat ze geen ademnood had maar toen ze om 12.00 heel luid begon te snurken en fel begon te slijmen sloeg ik in paniek. Mijn moeder is toen snel met mij naar onze ratten da gereden die gelukkig van wacht was. Ze heeft bij Nala diezelfde methode gebruikt als bij mensen hoe noem je die weer Hemlich ofzo dat ze in het middenrif drukken? Eerst geen verschil toen nog met een spuitje water doorspoelen maar dat hielp ook niet dat had ikzelf thuis ookal gedaan. Nog wat Hemlich en ondersteboven schudden want dat stukje moest uit haar luchtpijp. Het belemerde haar ademhaling niet maar ze bleef maar kokhalze en daar raakte ze uitgeput van. Na een lange tijd heeft ze het stukje er toch uitgekregen en toen kreeg ze 2 spuiten tegen ontsteking als het stukje in de longen gegaan zou zijn of wondjes inwendig heeft veroorzaakt. Oef Oef wat ben ik blij dat mijn liefste rattenschatje gered is. Nog een paar dagen antibiotica en ze is er weer bovenop. Wat een nachtelijk avontuur jeetje.
Quinzy XXX
Sweety (_)(_)

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 01:51

nog maar goed is het allemaal goed afgelopen. en lijkt me echt eng zo iets moet er niet aan denken
heb zelf nu ook nog 1 ratje Sparky ze is al bijna 4 jaar oud en lam aan het worden haar achterpootjes gebruikt ze bijna niet meer en aan 1 oog is ze al volidig blind. Nu heeft zo ook nog een soort huidexzeme gekregen (allemaal witten dikke stukken overhaarhuid echt vies)
Dus ga ik deze week met haar naar de dierenarts, ik hoop dat hij geen slecht nieuws heeft zoals een spuitje Verdrietig
maarja als ze pijn heeft,... zo ziet het er uit alsof ze nergens last van heeft maarja je weet nooit.
Zal jullie wel laten weten hoe het afloopt en ik hoop goed!!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 01:52

Oeh, da's schrikken zeg... blij dat ze er weer bovenop komt.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 03:38

Verward Ehm, hoort dit topic niet eigenlijk op AM? Verward
(Dit is toch voor paarden?)

Evengoed beterschap voor je ratteschat, hoor!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 07:48

poehee das schrikken
gelukkig dat het goed gekomen is!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 10:24

Wat erg van jouw ratje Tesake maar das wel een hele mooie leeftijd. Gelukkig is nala terug oke nu ze eet zelf terug das een heel goed teken.