Lyske een 2e premie!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije_jiplover

Lyske een 2e premie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 20:32

We zijn dus afgelopen zaterdag met Lyske naar de veulenkeuring geweest en dat was erg vroeg opstaan. We moesten om half negen de hoofdnummers ophalen en de rubriek waarin zij gekeurd werd, begon om 9 uur. Het was op het Fries Paarden Centrum in Drachten en Tryntje en Lyske staan in Groenekan, dus dat was vroeg vertrekken.
In de trailer hebben ze zich prima gedragen en Tryntje was de rust zelve op het keuringsterrein. Alleen bleef ze wel hinniken en nog al hard ook.
Maar Lyske was wat drukker, om de haverklap drinken en dan weer rondspringen en steigeren aan haar halstertje.
In de ring vond ze het allemaal zo interessant dat ze zich helemaal gaf toen ze los mocht draven, zelfs zo dat ze vergat in de buurt van mams te blijven en volop door de hele ring heen sjouwde. Tryntje liep gewoon haar rondje aan het halster en Lyske liep af en toe toevallig wel achter haar aan, maar meestal ver voor haar uit.
En ze kreeg een tweede premie. Ze heeft een mooi lang voorbeen, maar haar hals is wat t ekort en haar rug ook, waardoor de verbinding tussen voor en achter wat matig is. Haar bewegingen zijn wel super. Dat was wat de jury erover vond.
We zijn natuurlijk apetrots op haar. We hebben verder nog staan kijken, er zijn die ochtend maar weinig eerste premies gegeven, we hebben er drie ofzo gezien. Een ervan leek heel veel op Lyske, maar had inderdaad een wat langere hals.
De meeste veulens kregen een derde premie, volgens mij, want ik heb vrij veel witte lintjes zien wapperen.
Ze is ook meteen gechipt, daarbij was ze eigenlijk ook superbraaf. En toen konden we weer twee uur in de auto op weg naar huis.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie