Alle pony's in de wei, leuk gezicht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Alle pony's in de wei, leuk gezicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 09:40

Maandag, 2e pinksterdag sloot de manege al om 5 uur, ivm met pinksteren dus. Daarna hebben we alle manege-pony's in de wei gezet. Normaal komen ze daar nooit, er is niet zo heel veel weiland en dat is gereserveerd voor de pensionpaarden. Maar de pony's komen wel regelmatig los in kleine groepjes in de buitenbak en met de picknickritten staan ze tijdens de picknick in het gras waar ze lekker een uurtje of 2 kunnen grazen, dus echt een rotleven hebben ze nou ook weer niet.
Maar nu mochten ze dus met z'n allen (15 stuks) in de wei. Het werd echt een dolle boel, alles rende van blijdschap door elkaar en ging lekker grazen.
Wij gingen ondertussen de stallen uitmesten en daarna grondig schoonspuiten met de hogedrukreiniger. De bedoeling was ook nog witten, maar dat is er helaas niet van gekomen, dan zou het veel te laat worden. Duvel mocht er ook bij, we hebben zijn stal ook geschrobd en die stal is wel gewit, die lag apart van de ponystallen en was dus veel sneller droog (die hadden we als eerste gedaan).
Eén van de pony's, Alf, is altijd een beetje een vechtersbaasje en als de pony's los gaan in de bak gaat zij meestal apart of we blijven erbij staan met een lange zweep, zodat ze niet de kans krijgt om te gaan etteren.
Nu in de wei ging ze helemaal uit haar dak. De wei is ook wel zo groot, dat ze genoeg ruimte voor haarzelf had, dus we verwachtten niet echt problemen.
Toen we een uurtje of 2 bezig waren, en we net even op het terras wat zaten te drinken, hoorden we ineens een enorm gebrul uit de wei komen en we zagen alle pony's naar het rechtergedeelte van de wei galoperen, Duvel liep als macho voorop. Gingen we kijken wat er aan de hand was, bleek Alf het nogal aan de stok te hebben met Diddl. En Duvel jaagde Alf weg en alle pony's gingen in een kring om Diddl heen staan, ze sloten Alf gewoon buiten! Echt een gaaf gezicht, op deze manier lieten ze Alf blijken dat haar gedrag niet gewenst was. Alleen Jorbo liep nog wat apart en daar ging Alf toen op af. Een komisch gezicht, want als Alf iemand aan wil vallen, dan galopeert ze daar achteruit op af om meteen te kunnen slaan. Duvel ging er met zijn grote snuffert snel weer op af en ook nu kwam het hele zooitje om Jorbo heen staan en sloot Alf weer buiten. Toen werd het weer rustig in de wei, ieder ging weer zijn eigen gang. Het enige wat we af en toe zagen was dat Alf achter Donder aan bleef sjouwen, niet aanvallen, maar de pony's hebben meestal wel zo'n respect voor Alf, dat nu Donder nu maar gewoon wegliep, alleen Alf bleef achter haan aan wandelen.
Een uur later ofzo hoorden we weer gegil, was Alf weer een beetje aan het klieren, nu tegen Wiske.
Het probleem is dat Alf zich meestal pas als laatste laat vangen als ze los lopen, dus ik wilde haar er wel uit halen om echte ongelukken te voorkomen, maar normaalgesproken is ze niet te vangen binnen de groep en bovendien is de wei zo groot, dat ze daar een heel eind weg kon lopen. Ik ben, toen het weer lekker rustig was, met een ritselend plastic zakje het weiland ingelopen en zonder echt recht op haar af te lopen liep ik wel in haar richting. En tot mijn grote verbazing bleef ze staan en kon ik haar zo pakken en meenemen.
Toen heb ik haar maar in haar eentje in de buitenbak gezet, vanwaar ze keihard liep te hinniken naar de pony's in de wei, die ook net zo hard terughinnikten. Ik heb haar wat kuilgras gegeven, zodat ze wat te doen had, en verder was het haar eigen schuld, had ze zich maar moeten gedragen.
Om kwart voor tien waren we eindelijk klaar (we hadden ondertussen wel een pauze gehad om even te eten) en konden we het hele spul weer gaan vangen.
Duvel zijn stal was kennelijk nog niet helemaal goed droog, want gisteren had hij ineens meer aftekeningen dan daarvoor...
De pony's hebben in ieder geval een geweldige avond gehad en hun stallen zijn nu echt weer superschoon. Waarschijnlijk gaan ze zaterdag de stallen nog witten, dan zullen de pony's ook wel extra aftekeningen krijgen, denk ik zo...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 11:32

Lekker idee,he,alles weer schoon.Dat doe ik ook altijd in de zomer,als t beestje lekker in het land loopt.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 17:04

Ja en het is ook echt schoon geworden. De hele stal is er van opgeknapt.
Nu nog witten en dan kan het er weer voor een hele poos tegen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazai, elisespunky, GoogleAdsense, josien_m_, Keizerinnnn, Lucy_121, Miiej, SentiBot, sterregoud en 100 bezoekers