Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:15

Een tijdje geleden heeft er een topic op EA Commercieel gestaan van Het Ponyparadijs, met de vermelding dat je nu met korting kon bestellen. Ik had nog een fles Rapide Lederdressing en een fles Wolwasmiddel nodig, dus heb ik dit besteld.
Het gaat om deze webshop:
http://www.ponyparadijs.nl/N_frame.html ... radijs.nl/

'Vandaag besteld en betaald? Morgen in huis'.

Mooi dacht ik, goede service.
Besteld en betaald dus, op zondag 21 maart.

ma. en di. nog niets binnen, maar ach, dat 'vandaag besteld, morgen in huis' moet je ook niet ál te letterlijk nemen, vind ik.
Dus afgewacht. Inmiddels was het vrijdag, en nog steeds niets. Dus heb ik zaterdags gebeld, ik werd netjes te woord gestaan en er is netjes excuses aangeboden; wat bleek; ze hadden een computercrash gehad, en zodoende stond mijn bestelling al wel klaar, maar waren ze alle gegevens kwijt, en ook de site konden ze niet aanpassen dus een oproepje of mededeling zat er ook niet in. Er werd mij nogmaals excuses aangeboden en er werd beloofd dat het diezelfde dag op de post zou gaan, dan zou ik het maandag hebben. Ze zou er ook een extra cadeautje bij doen, ter compensatie.

Nou prima, niets aan te doen.
Dinsdag middag was er nog niets, en ben ik tot vandaag naar Groningen vertrokken voor m'n studie. Dinsdagavond kreeg ik van m'n moeder een smsje dat het pakketje eind v/d middag binnen was gekomen.

Ik kwam vanmiddag rond 18.00 uur thuis, en heb direct het pakketje opengemaakt. Leuk, allerlei kleine cadeautjes; een rubberen vliegenfrontriem met een prijsje van €5,= er nog op, folie met een handjevol paardensnoepjes met een strikje er om heen, en 2 leuke 'zilveren' sleutelhangers van IR met een hoefje en steentjes e.d.

Toen ik het pakketje verder uitpakte viel mij op dat de fles Rapide lederdressing wat viezig was, en een beetje ingedeukt. Dat vond ik vreemd, dus maakte ik de dop open (zo'n vaste 'openklap dop' zeg maar). Tot mijn grote verbazing was de binnenkant van de dop hélemaal vies, met allemaal restanten dressing, troep en zelfs kleine haartjes er aan!
Vervolgens hield mijn moeder de fles eens goed tegen het licht, en ja hoor; fles is overduidelijk geopend, gebruikt en niet meer nieuw; er is een aanzienlijke hoeveelheid úit de fles! :(
Voor de zekerheid nog maar even gekeken of de fles niet heeft gelekt in de doos, al leek mij dat sterk, gezien de viezigheid. Nee hoor, doos helemaal schoon en droog, en ook bubbeltjesfolie schoon en droog.

Verder zag alles er netjes uit hoor, en ik ben helemaal niet moeilijk met dat soort dingen, vind dat ze die vertraging netjes hebben opgelost zo met al die cadeautjes en excuses, maar een geopende en gebruikte fles lederdressing, ja sorry maar daar neem ik natuurlijk zeker geen genoegen mee!
Heb overal foto's van gemaakt, en ze een mailtje gestuurd met foto's er bij, dat ik wel van hen hier een oplossing voor wil hebben en dat ik dit niet netjes vind: als je een product in een webshop koopt mag je er vanuit gaan dat het nieuw, ongebruikt en ongeopend is, tenzij anders vermeld.

De foto's, direct vanmiddag na openmaken van het pakketje gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ter hoogte van het zwarte stipje (hebben we er als markering zelf opgezet voor de foto)
Afbeelding

Afbeelding

Zijn er meer mensen met ervaringen met webshop Het Pony Paradijs?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:13

Wat een schande, een aangebroken fles opsturen! Goed dat je het hier vermeldt; als straks half bokt het heeft gelezen, hebben ze geen klanten meer!
Je moet maar de gore lef hebben om zoeits te doen!

Wanted2003

Re: Ervaringen webshop Pony Paradijs? gebruikt product gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 07:31

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, wat een ongelofelijke oplichterij zeg. Ik neem aan dat ze je een fles gratis opsturen nu, die nieuw is. Op die foto in het licht met het stipje zie je inderdaad overduidelijk hoeveel er al uit is.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 09:13

ohoh.. bij de eerste fotos dacht ik nog tja.. dat kan maar hoeft niet gebruikt te zijn tot ik de fotos voor het licht zag.... wat een sneakierds..
dit zou ik ook niet tof vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:33

Zal ze toch eerst even mailen. Voor zelfde geld heeft de fles per ongeluk in de winkel staan lekken en zijn ze niet beroerd om nieuwe fles op te sturen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:37

Joram schreef:
Zal ze toch eerst even mailen. Voor zelfde geld heeft de fles per ongeluk in de winkel staan lekken en zijn ze niet beroerd om nieuwe fles op te sturen.

Dat lekken oké.. maar dat er haren en viezigheid op zit en de buitenkant ook niet al te schoon.. Dat kan niet alleen door het lekker komen.. Vind het een schande hoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:39

het niet er niet uit alsof het gewoon gelekt heeft, anders was de binnenkant dopniet zo vies
lijkt er eerder op alsof het gebruikt is
of de webshop dit bewust of perongeluk gedaan heeft, geen idee, maar zou ontzettend netjes en klantvriendelijk zijn als je een nieuwe fles + wat extra`s zou krijgen voor al dit gedoe

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:40

Ik had ook eerst het mailtje gestuurd en afgewacht wat hun oplossing is :) Wie weet is die fles per ongeluk in jou pakket terecht gekomen?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:41

wel een beetje slecht hoor!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:51

Heb er nav dit topic: [EA-CO] 20 % korting op alles! OPRUIMING! laatste kans! een hoofdstel besteld.
Levering was vlot, ook snoepjes in folie en sleutelhanger.
Maar het zat onder de schimmel :?
Nou had ik het toch wel even gepoetst voor gebruik, maar netjes afgeleverd kan ik het niet noemen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 11:52

Als het in de winkel heeft staan lekken zouden ze dat dus moeten weten, en mij die fles dus niet moeten opsturen, lijkt mij zo...
Er zit verder ook nergens een gaatje of beschadiging, en aan de buitenkant zit er geen dressing zeg maar...
Dat het perongeluk in mijn pakket terecht zou zijn gekomen lijkt mij eerlijk gezegd sterk; aan zowel de binnenkant en buitenkant kun je duidelijk zien dat het niet gaat om een nieuwe fles..
Het is maar een klein flesje, maar kost wel €8,50, en als je dan ziet hoeveel er dan al uit is...

En als het zou hebben gelekt zou inderdaad de binnenkant van de dop 'gewoon' wat dressing er in hebben zitten, maar niet nog al die prut en viezigheid. Ik ben wel benieuwd naar hun oplossing; ook in de algemene voorwaarden staat dat je producten 7 werkdagen op zicht hebt, en het nog terug kan sturen, maar vanzelfsprekend ga ík die kosten natuurlijk niet betalen en bovendien: ik heb dat spul gewoon nodig...

Heb ook in het mailtje gezet dat die vertraging ivm. computercrash kon gebeuren, dat ze daar niets aan konden doen en dat ik dat ook niet erg vond, dat ze het ook netjes hebben afgehandeld met allerlei extra cadeautjes e.d.
Maar een gebruikte fles opsturen, tsja dat vind ik nogal wat, of dat nu bewust of onbewust gebeurd, het mag gewoon niet gebeuren en het lijkt me sterk dat ze dat dan niet in de gaten hebben..

Het gaat hier ook om alleen een webshop, volgens de site, zonder winkelpand. Nou hóe kan het dan gebeuren dat er zoveel uit is? Een klant heeft er dus niet mee lopen klooien...

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:53

ik vind het te erg eigenlijk. vooral nu je zegt dat het een webshop is zonder winkel. en het feit dat er paardenharen en stof aan zitten, geeft gewoon aan dat het gebruikt is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 11:55

Kabouterdans schreef:
Heb er nav dit topic: [EA-CO] 20 % korting op alles! OPRUIMING! laatste kans! een hoofdstel besteld.
Nou had ik het toch wel even gepoetst voor gebruik, maar netjes afgeleverd kan ik het niet noemen.

Dat is het topic waar ik het over had inderdaad.
Een hoofdstel met schimmel???? >;) := Je zorgt als bokkers onderling al dat een leerproduct niet onder de schimmel zit en dat je het leer nog even netjes oppoetst, maar een webshop die dat zo verzend?

Heb je ze er nog op aangesproken??

Wordt nu dus toch een beetje huiverig he.... dat kan ook niet perongeluk gaan...

Maargoed, ik geef ze nog even de tijd om alles netjes op te lossen, maar als dat niet gebeurd, dan kan ik je garanderen, dan ben ik niet zo aardig meer :o gaat me niet eens om het geld, maar om het principe.
Ik koop al járen online, van zowel webshops als particulieren hier op bokt en MP, en nog nóoit problemen gehad (ja, met Libella, daar bestel ik dus ook nooit meer wat, tenzij ze dingen grondig gaan veranderen) maar hier schrok ik toch een beetje van.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:00

JoyCiej007 schreef:
Kabouterdans schreef:

Dat is het topic waar ik het over had inderdaad.
Een hoofdstel met schimmel???? >;) := Je zorgt als bokkers onderling al dat een leerproduct niet onder de schimmel zit en dat je het leer nog even netjes oppoetst, maar een webshop die dat zo verzend?

Heb je ze er nog op aangesproken??

Wordt nu dus toch een beetje huiverig he.... dat kan ook niet perongeluk gaan...

Maargoed, ik geef ze nog even de tijd om alles netjes op te lossen, maar als dat niet gebeurd, dan kan ik je garanderen, dan ben ik niet zo aardig meer :o gaat me niet eens om het geld, maar om het principe.
Ik koop al járen online, van zowel webshops als particulieren hier op bokt en MP, en nog nóoit problemen gehad (ja, met Libella, daar bestel ik dus ook nooit meer wat, tenzij ze dingen grondig gaan veranderen) maar hier schrok ik toch een beetje van.
Nee eigenlijk niet, heb er nu ook geen bewijs meer van hoofdstel is al gepoetst.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:09

schandalig!!!
dat zo iemand nog op bokt durft te komen eigenlijks!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:25

Dat een webshop geen officieel winkelpand heeft wil niet zeggen dat ze niet een soort showroom hebben ingericht als winke, maar wat officieel geen winkel mag zijn. Ik hoop dat er in de haast wat misgegaan is waardoor dit exemplaar bij jou terecht gekomen is, maar de ene na de andere fout is wél slordig natuurlijk.

Je mag volgens de wet verkoop op afstand sowieso alles retourneren. Je moet dan wél de kosten van het terugsturen betalen maar behoort je eerder betaalde bedrag volledig terug te krijgen. Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat de shop zijn fout erkent en met bloedspoed ff een goed flesje er achteraan stuurt :j

Edit: Ik klike het topic nu open en zie dat het om leegverkoop gaat, begin bijna te vrezen dat dit is opgestuurd bij gebrek aan een nog nieuw flesje, dat zou bepaald níet netjes zijn :(

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:57

Alwiene schreef:
Dat een webshop geen officieel winkelpand heeft wil niet zeggen dat ze niet een soort showroom hebben ingericht als winke, maar wat officieel geen winkel mag zijn. Ik hoop dat er in de haast wat misgegaan is waardoor dit exemplaar bij jou terecht gekomen is, maar de ene na de andere fout is wél slordig natuurlijk.

Je mag volgens de wet verkoop op afstand sowieso alles retourneren. Je moet dan wél de kosten van het terugsturen betalen maar behoort je eerder betaalde bedrag volledig terug te krijgen. Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat de shop zijn fout erkent en met bloedspoed ff een goed flesje er achteraan stuurt :j

Edit: Ik klike het topic nu open en zie dat het om leegverkoop gaat, begin bijna te vrezen dat dit is opgestuurd bij gebrek aan een nog nieuw flesje, dat zou bepaald níet netjes zijn :(

Maar dan hadden ze toch zo verstandig kunnen zin om het ff goed schoon te maken? :+
Ik hoop met je mee dat ze het nog ff goed afronden, maar ik vrees ook :\

Ze heeft mij ook bijna over gehaald om klant te worden, en zou korting krijgen i.v.m. bokt etc. etc. :\

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 12:25

Nou ik ben benieuwd..... heb nog steeds niets via de mail gehoord, terwijl ik de mail donderdag verstuurd heb..

Heb haar de mail incl. foto's ook via bokt pb gestuurd, het schijnt dat de pc v/d week al 2 keer gecrasht is oid en dat ze heel druk is... Maar heb verder nog geen reactie terug gekregen mbt mijn klacht.

Ik ga vanmiddag maar even bellen, want ik wil nu toch wel weten hoe het nu verder moet, vanzelfsprekend neem ik hier natuurlijk geen genoegen mee.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:34

Doordat ze het laatste flesje opgestuurd hadden naar JoyCiej007 kon het hoofdstel van Kabouterdans niet meer gepoetst worden. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:40

haha, dat is een goede Jury ;)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:40

Ho fout gelezen, dacht dat het over een ander bedrijf ging.. :Z
Laatst bijgewerkt door maessie op 03-04-10 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:41

Blijft wel raar. Wat zei de verkoopster er eigenlijk van?
Ik zie dat ze nog actief is op bokt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 12:44

jury schreef:
Doordat ze het laatste flesje opgestuurd hadden naar JoyCiej007 kon het hoofdstel van Kabouterdans niet meer gepoetst worden. :)

:')

ik kan me er echt boos om maken hoor, heb me ingehouden in de mail maar vind het gewoon schandalig. Ze mogen me een gratis nieuwe fles opsturen, dat ik deze houdt, en dan is het klaar. Of ze storten het geld voor dit flesje terug en ik mag flesje houden.
Ik ga zéker geen kosten maken om het eerst weer retour te sturen en dat ik daarna m'n geld weer terug krijg. Ik wil gewoon een redelijke oplossing zien.

jury: niets dus, ik vroeg haar per pb of ze eigenaresse was van die Webshop, toen kreeg ik dus een bevestigend antwoord, en dat de mail niet gelezen kon worden ivm. totale chaos en drukte, en dat haar pc 2x gecrasht was e.d. (hoe kom je dan nog op bokt?)
Toen heb ik haar kopie van de mail gestuurd met alle foto's, (gister avond laat) maar niets meer gehoord dus.

Ik ga straks even bellen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:46

Je hebt gelijk en als ze niet reageert, zo ik gewoon een berichtje plaatsen in de topics waar ze regelmatig komt en bokt informeren.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:51

Nou ja zeg..... 't zal je maar gebeuren, weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat het gewoon belachelijk is!