ik ging mijn veulen voeden en vond haar dood in de

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

ik ging mijn veulen voeden en vond haar dood in de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 14:41

Wat kan het leven toch raar lopen, vorig week schrijf ik naar bokt en meld ik trots dat wij ons veulen hebben gered (vlies zat vast om de neus)

en afgelopen zaterdag ging opeens het veulen achteruit, ze had koorst en was zwaar aan het ademen, meteen de dierenarts gebeld en deze zou binnen 20 min komen. Ondertussen zag ik alleen maar ons veulen achter uit gaan. Ik besloot om de merrie te melken en dit via de speen aan het veulen te geven(onder tussen was de dierenarts er en hij heeft het veulen antibiotica gegevens en 2 zakken glucose (hij bleek niet genoeg te drinken) dierenarts vertelde ons het veulen om de twee uur te voeden.
Toen wij s'nacht om 2 uur bij hem waren wilde hij uitzich zelf opstaan, heeft hij sinds 6 uur weer zelf bij zijn moeder gedronken, twee uur later kwamen wij weer en lag hij dood.

Maar nu het hele ironische van het verhaal!, mijn vriendin zij meteen doe een goede daad en bel de veulencentrale.
Met veel geslik bel je en meldt je dat je veulen dood is en vraagt of je misschien iemand kan helpen die een veulen heeft waarvan de moeder dood is. Meteen kregen wij een telefoon nr.
Dus wij bellen met deze mensen en vertellen dat ons veulen dood is en dat wij hun kunnen helpen, begint deze man alleen maar over geld te praten en hoe geweldig zijn fokmerrie wel niet is, dus wij deze man uitleggen dat we geen geld willen maar hem alleen maar willen helpen om zijn veulen te redden, maar gewoon niet luisteren, en alleen maar zeggen dat hij wel niet weet of zijn veulen goed genoeg is voor onze merrie want zij merrie was wel ster keur preverent.
Wat kan ons dat nou schelen we willen alleen helpen ons veulen is dood en wij hebben een merrie met melk, snapt die persoon dat dan niet.

wat kunnen mensen toch raar zijn!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:45

Heel veel sterkte en wat 'lichtelijk apart' van die man.

Komt dat veulen nog of was je merrie toch niet 'goed genoeg'.

Nogmaals sterkte

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:48

jeetje wat een triest verhaal..
sterkte
vreemde reactie van zo'n man..

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:51

O gatsie... wat sneu voor jullie zeg! Sterkte!

Wel raar van die man... doordringen blijft een kunst zo te zien...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:00

Nou, laat zo eentje maar lekker zijn eigen overgewaardeerde maar moederloze veulen zelf de fles geven midden in de nacht...
Je hebt van die mensen! Die wil je helemaal niet over de vloer hebben!

Wel sneu van jullie veulentje zeg, veel sterkte met je verdriet.

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 15:06

hoi sjimmie, die man stond opeens bij ons op stal, (we hadden geen adres doorgegeven, maar we hadden hem wel verteld dat wij tussen amsterdam en weesp wonen, hij is naar weesp gereden en daar naar de plaatselijke manege gevraagt of ze ons konden, daar waren mensen die ons konden en hebben hem naar de stal gebracht waar wij stonden. (DAT WAS EVEN SCHRIKKEN WIJ WAREN NAMELIJK HELEMAAL KLAAR MET DIE MAN) maar altijd de eer aan je zelf houden en deze man dus ontvangen en te woord staan, maar blijkbaar was onze merrie te min voor zijn veulen en hij zei dat de melk al weg was bij haar (iedereen weet dat als je aan het uier komt dat er nog gewoon melk uitkomt) wij waren het roerend met hem eens dat er vast geen melk meer uit zou komen.
Want mijn vriend en ik hadden het helemaal met deze man gehad.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:06

Hoi Live, wat een enorme tegenwoordigheid van geest om die instantie te bellen. Goed hoor! En dat terwijl je zo verdrietig bent. Wel een vreemde man om zo stom te kletsen... is er nou uiteindelijk nog iets met zijn veulen gebeurd?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:15

Wat vreselijk voor je zeg.. helemaal na zo'n moeilijke start is het vreselijk te verkroppen dat het toch niet is gelukt. Sterkte..

Mijn veulen is vorig jaar ook overleden, heb ook de veulencentrale gebeld. Ze hadden wel een veulen in Brabant oid, maar die wilden ze niet doorsturen.. Stel je voor; heb je een veulen zonder moeder, beslist de veulencentrale even voor jou dat NH te ver is.. Scheve mond

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:42

Tja mensen kunnen soms echt wel raar doen!!! Niets van aantrekken hoor!!! Ik vind het echt knap dat je mensen wil verderhelpen, hoewel je zelf zo een tegenslag hebt!!!

Ik vind het echt sneu voor je!!!

Veel sterkte nog

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:43

Nou ja zeg, wil je wat voor een ander doen,is je merrie niet goed genoeg.. erg vreemde mensen lopen er rond op deze aardbol Scheve mond

Wel ontzettend sneu dat het veulen het niet gehaald heeft,
sterkte!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:49

Rare snuiters zul je altijd houden...

Sterkte met het verlies van jullie veulen.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:51

Wat vervelend voor jullie zeg, wat erg lijkt me het om een veulen te verliezen...........
Sterkte hoor!
Enne..... ja, er zijn mensen die niet helemaal sporen, laat ikhet zo maar uitdrukken. Ben benieuwd of die kerel voor zijn eigen moederloze veulen al melk heeft geregeld, of dat dat beestje sterft omdat baasje zo'n zeikerd is??????

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 16:55

Ik hoop voor het andere veulen dat hij een nieuwe moeder krijgt wat als een veulen een maand oud is drinkt zo'n beestje zo'n 20 a 30 ltr melk per dag, en ik zie die man echt niet elk kwartier zijn veulen melk geven.!!!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 17:59

Hé wat enorm balen zeg.. Verdrietig
Ik wens je veel sterkte...

Nog even over die man, je kan de veulencentrale geloof ik bellen en dan nog even melden dat deze man zo raar deed, en dat je daarom nee hebt gezegd maar dat als er misschien nog een ander veulen is je het wel nog eens wilt proberen.

Het schijnt dat mensen soms idd erg moeilijk doen dat ze bv geld gaan vragen, om jou veulen op te voeden, ok dat je de entingen en wormenkuren enzo betalen lijkt me normaal, maar soms schijnen ze belachelijke bedragen te gaan vragen. Dan is het ook niet leuk meer.

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:05

Oh wat vreselijk voor je! Veel sterkte nog.

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:35

Aller eerst heel veel sterkte. En ook wij hebben ons veulen verloren en hebben toen ook gelijk de veulencentrale ingeschakeld en kregen daar drie adressen. Wij zijn gelijk aan het bellen gegaan de eerste stond gewoon bij de moeder te drinken (niets aan de hand dus) de tweede vond ook onze merrie (een Tinker) niet goed genoeg voor zijn dure KWPN veulen en de derde was boos omdat wij hem midden in de nacht (het inderdaad wel 24 uur maarja tijd dringt op zo'n moment lijkt mij) belde en zij toen kom die merrie dan maar morgen na de middag brengen. Maar toen wij hem probeerde uit te leggen dat de merrie nergens heen ging en dat het veulen maar bij ons moest komen zij hij kom dat ding dan morgen maar halen. Na een zware nacht met de merrie hoge koorts hebben we de volgende dag in overleg met de veearts besloten om er geen nieuw veulen bij te zetten. De merrie was vrij zwak en het zo haar niet ten goede komen om er weer een veulen bij te zetten (ze gaf ook niet aan een veulen te missen) Dus wij die akelige man maar weer bellen nou die was dus heel erg boos en kon ons niet zo goed begrijpen zijn veulen was tenslotte belangrijker dan onze merrie.
Toch denk ik dat ik het ook heel vaak goed gaat en dat er nog een hele hoop veulens gered kunnen worden.

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 20:52

wat lopen er toch een ondankbare mensen op de wereld..
ik vind het heel dapper van jullie ondanks dit grote verlies...
hiermee nog gecondoleerd..
en hoop dat je nog een veulen kan helpen..
en Trea.. wat dom van die man met zijn kwpn veulen... de tinker geeft de meeste melk... is goed voor jonge veulens...
zucht..
mensen.....
rare wezens...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:45

Jeetje wat sneu van jouw veulen, ik moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd zeg!

En dan helemaal zo een reactie van die man. Kom zeg! Het enige wat belangrijk is is dat er een melkvoorradje in de uier zit. Of de merrie nu mooi of lelijk is daar zal zijn veulen niets van merken zeg. Haha, wat een ei. Ik hoop dat het veulen er niets aan over zal houden....

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 22:59

ah wat een erg verhaal!!En dan ook nog is zo´n zijkvent waar je niet eens op zit te wachten!!

sterkte!!!!

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 09:22

hoi,
gecondoleerd met het grote droevige verlies van je veulenkind ....rare man ..heel vreemd...
gr,sas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:40

Jeetje Cin, wat een ellendig verhaal en wat een treurige afloop. Het zit niet echt mee dit jaar in veulenland geloof ik.
Sterkte ermee.

Over die man zou ik gewoon een klacht neerleggen bij de veulencentrale.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:45

agossie wat zielug ! veel sterkte Ach gut . en wat een rare man is dat zeg ! bij sommige mensen gata het echt alleen maar om geld en prestatie dat haat ik zo !

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:57

Ik had vorig jaar ook iemand die vroeg een rijpaardveulen bij mijn ponymerrie te zetten in de hoop dat het zou kunnen drinken (was mijn veulen toen net begonnen met af en toe van de moeder weg te halen). Ik zei dat het mocht, dat ik het ging proberen ... zeggen ze dan dat een PONY niet goed genoeg is voor hun rijpaardveulen ... veulen is drie dagen later overleden door uitdroging ....

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:12

Trea schreef:
de tweede vond ook onze merrie (een Tinker) niet goed genoeg voor zijn dure KWPN veulen


Bizar. Was hij bang dat het diertje door de Tinkermelk spontaan vlekken zou gaan ontwikkelen? Frusty

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:45

Even een andere verhaal over de moeite die sommige mensen wel willen doen voor hun beesten:
Twee veulens worden bijna gelijk geboren , ene in Belgie, de andere in Nederland. De merrie in Belgie en het veulen in Nederland sterven. Dankzij het veulencentrale zijn de eigenaren heel snel in contact gekomen met elkaar.
Lang en kort van het verhaal: de twee zijn samen gebracht, in Nederland, en alles is voorspoedig gelopen, de merrie aanvaard het veulen volledig als de hare. Afstand tussen de twee woonplaatsen = 125 km !! Dit alles is geregelt geweest binnen de 12 uur !
Echt waar gebeurt !!