Voor het eerst sinds blessure naar les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 19:18

Ik ging vandaag voor het eerst sinds zijn peesblessure, 10 januari vorig jaar!, weer lessen. Het was redelijk weer, dus aan de trailer opzadelen, vind ik altijd fijner dan aan zo'n stang waar tig paarden aan hebben zitten likken en wie weet wat die allemaal bij zich hadden. Nou weten we dat mijn paard snel gaat hangen, dus zetten we hem niet vast, maar sla ik het touw 1x door de ring aan de trailer en houdt mijn vader hem vast. Als mijn vader hem vasthoud zonder het touw door de ring te doen, lopen ze altijd het hele terrein over, want mijn vader heeft niet zoveel overwicht op Jep. *LOL*
Maar goed, hij hoort wat engs, gaat hangen en ipv dat het touw losgaat, trekt het zichzelf vast Verward Ik snap ook niet precies hoe, want we doen er dus speciaal geen knoop in. Afijn halster breekt, paard loopt los en gaat de weg op! Eerst dacht ik nog, die komt wel terug, maar dus niet, ging draven en ik zag hem spannen, ik dacht o jee, straks gaat de knop om en raakt hij in paniek en dat is dan echt blinde paniek. Gelukkig kwam er toen net een auto aan, die ervoor ging staan, paard terug naar mij pfoe dat was echt even heel eng!!
Toen lessen. Wat rijdt dat toch heerlijk in een binnenbak (niks om van te schrikken) en dan ook nog 1 hele lange zijde en 1 hele korte zijde met spiegels, zodat je precies kan zien hoe je paard loopt en reageert. Mijn instructeur vond hem zeker niet achteruit gegaan, eigenlijk alleen maar beter, maar het was zijn beroepseer te na om dat openlijk te zeggen *LOL* *LOL* .
Hij sprong zijn makkelijke wissel voor een 8 en zijn moeilijke voor een 5 (als hij niet goed ging) of een 7!!!! Joepie, voor zijn blessure bokte hij de platen van het plavond als ik probeerde te wisselen.
Kortom, ik heb hem heel goed door de revalidatie periode gereden, niets verpest, alleen maar sterker geworden. Wel met behulp van de staleigenaresse, maar toch!Zou ik dan toch nog een beetje kunnen rijden?
Oh ja, ik weet nu helemaal zeker dat hij rad is op het harde, ik heb er een hele tijd naar lopen kijken, toen hij voor me uitdraafde over de weg Lachen Lachen
_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-07-21 19:21 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-07-21 19:21 ]</font>


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:21

Zo,dat moet een goed gevoel geven zeg! Houen zo en nix forceren he.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:23

Tuuuuuuuuuurlijk kun je wel rijden! Je komt er wel weer bovenop met dit paardje als ik het zo lees! Ik zeg ook vaak dat ik niet kan rijden en ik meen het serieus, want ik kan het echt niet, maar goed.. Het ziet er heel vaak veel beter uit dan dat het voor de ruiter aanvoelt! Mooi dat het paardje er beter op is geworden! Succes verder en train lekker fanatiek door, dan komt alles goed!!! Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:48

nou ten eerste:jij kan ECHT WEL rijden(ik kan pas echt nĂ­et rijden)
en ten tweede gelukkig dat jep er na enig draverij weer terug bij jou kwam(pfieuw)maar zo te horen heb je een heerlijke les gehad!houden zo he meissie!gaat goed zo!

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 08:23

das ff schrikken .
super dat de les wel zo goed ging!
daar mag ik voorlopig nog even van dromen haha

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 13:15

Hey gaaf, Jasmijn, dat je weer naar de les bent geweest! Dus nu volgen de wedstrijden ook weer binnenkort??

Ik zadel Fitz (want dat is ook zo'n lekker knolletje *LOL* *LOL* ) altijd in de trailer op. 't is wel wat smalletjes maar dan is meneer het rustigst en kan hij geen kant op. Gelukkig liep het goed af dit keer bij jou, je moet er niet aandenken wat er allemaal kan gebeuren met loslopende paarden ....

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:47

Rare leesgever heb jij dat het zijn beroepseer te na is om iemand een compliment te geven .Volgens mij is het nog altijd zo dat als je iemand prijst dat dat beter werkt dan altijd maar alles afkatten zoals het in de paardenwereld gebruikelijk is .Ik ken er zelfs een die met mest gooit!!!!!!!(t is nog een bekende ook)
Maar misschien dat deze "moderne" lesgeefmethodes ook nog eens in de paardenwereld geiintroduceerd worden ,je weet maar nooit de wonderen zijn de wereld nog niet uit.!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 18:12

Ik heb een hele goede en leuke instructeur, het was ook een grapje hoor, hij zit nou eenmaal graag te stangen. Als hij het echt niet leuk vond had hij niets gezegd of toch punten gezocht die niet goed waren, want die zijn er natuurlijk ook genoeg, maar hij was zelf ook erg blij dat Jep het weer zo oppakt. Het is ABSOLUUT geen afkraker (eerder een slijmjurk *LOL* *LOL* )
Zo moest hem toch even verdedigen, want hij bedoelt het alleen maar grappig. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 19:25

Ik moet me hier ook nog even mee bemoeien Haha!
Ik ken haar instructeur ook behoorlijk goed, en ik kan het alleen maar beamen, zo is hij echt. Ik zie ook precies voor me hoe hij dat dan zegt. Natuurlijk is het voor een instructeur leuker als je verder komt (zoals het leren van de wissels) onder zijn begeleiding. In dit geval heef Laura het zelf gedaan zonder zijn hulp en dan is het netjes van hem om dat eerlijk toe te geven. Hij had ook kunnen zeggen dat Jesper niet vooruit was gegaan, alleen om zichzelf er beter uit te laten komen, maar dat deed hij dus niet en dat vind ik juist goed van hem. Ik ken namelijk wel genoeg instructeurs en instructrices die dat niet zo zouden toegeven. Verder is deze instructeur juist heel positief en motiverend in zijn lesgeven en kraakt hij absoluut niet af!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, PowerPoef, Raineri, SannevZ, Vagabondo en 124 bezoekers