En zo heb je niet 1, maar 2 bijrijdpaarden....:D

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nonnie

En zo heb je niet 1, maar 2 bijrijdpaarden....:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 11:50

Omdat ik weer bij mijn ouders woon, en dus weer tijd genoeg heb Schijnheilig , vond ik een tijdje geleden dat het maar eens tijd werd om weer te gaan rijden. Nadat Homero weg is gegaan, heb ik ng maar 1 keertje op een paard gereden, en dat is inmiddels ook alweer een half jaar geleden...

Via marktplaats kwam ik in contact met een vrouw, Ilse, hier uit de buurt. Zij zocht een bijrijder voor haar Friese merrie. Maar er zat meer achter, mertke ik al snel. De merrie (hynske heet ze geloof ik Verward ) was vorig jaar weggebracht om zadelmak te maken. Toen ze terug is gekomen, hebben ze haar tevergeefs proberen te rijden. Het bleek al heel snel dat ze nog nooit een zadel op haar rug had gehad. De merrie was ontzettend gestressed, en was ook nog eens drachtig, dus zijn ze er toen maar mee gestopt... Het veulen is inmiddels geboren, de merrie weer geinsemineerd, en nu vond llse het tijd dat er weer wat met de merrie gedaan werd...
Helaas is zij zelf te bang, en durft zij het zelf niet aan.

Afgelopen zaterdag ben ik er geweest, om echt kennis te maken met haar en haar paarden. De merrie is echt een ontzettend knuffeldier, maar aan de andere kant toch wel een beetje wantrouwig (btw ze is 4 jaar oud), en haar (trouwens ontzettend mooie gebouwde) hengtveulen was heel nieuwsgierig. Ik kon wel merken dat er weinig met de beestjes gedaan werd. Verderop stond nog een leuk tinkermerrietje van 2. En Ilse vertelde mij ook even tussen neus en lippen door dat het heel stieken ook wel de bedoeling was dat ik daar wat mee ging doen, en volgend jaar ook zadelmak ging maken Haha!

Later nog wat dingen met haar afgesproken. Hynske ga ik tot zover mee aan de slag, dat ze weer volledig vertrouwen in mensen krijgt, en dat ik haar zonder stress kan opzadelen en longeren met zadel (waar ze nu nog erg bang voor is). Daarna zien we hoe het gaat. Als ze het goed oppakt kan ik haar zelf opnieuw zadelmak maken. Mocht het een erge toestand opleveren wordt ze proffesioneel opnieuw ingereden.
Het veulen moet in augustus naar de keuring, ik moet zorgen dat ie zo;n beetje keuringsklaar wordt gemaakt (toch handig dat ik Indy zolang heb gehad, en zelf heb opgevoed Tong uitsteken ).
En het tinkertje (annabel Ach gut ) kan ik tussendoor leuk mee aan de slag, want die kent nog helemaal niets...

Zo, dit was even een update, morgen ga ik voor het eerst echt met ze aan de slag. Wordt vervolgd!! Party!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 12:17

gaaf zeg Lachen kun je ons een keertje foto's laten zien?
ik ben wel benieuwd Haha!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 12:21

Ja, ik ga zo snel mogelijk foto's maken. Vond het een beetje banketstaaf om direct al met de camera in de aanslag te gaan staan Nerd

Kyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:27

Gaaf joh... heerlijk he weer met paardjes bezig zijn!

Pas op!!! Wycke Fan Breuningswyck loopt los
Net B gestart...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:33

Ik wist het al Pling Maar echt onwijs leuk voor je hoor, heel erg veel plezier met je bijrijdpaarden gewenst Party!!

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 16:04

gaaf hoor... veel plezier met je nieuwe verzorgpaarden

UTILE DULCI: ZZ-licht + M spr + klasse 1 endurance (verkocht)
SJEF (h'adelphos) L1 + 20

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie