Paardenmarkt ik voel me zo verschrikkelijk belazer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:22


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 15:49

Ik kom net terug van de paardenmarkt in Heenvliet, en nu net stond hij er nog (ben echt net weer binnen, dus kan niet langer dan een uurtje geleden zijn).
Zwart paard zonder staart (wel vrij mager) kan niet missen, toen ik hem zag werd hij net voorgebracht. Dat ze er 1600 euro voor vragen...
Sjé, wat zul jij je rot voelen zeg....

Trouwens ik vond dat de paarden en pony's er over het algemeen vrij goed bijstonden, een enkel paard wat wel wat dikker had gemogen, en ze stonden niet allemaal even paardvriendelijk vast, maar ik heb erger gezien.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:18

Dat had Concorde ook met Max. Die hadden ze aan zgn. particulieren verkocht, maar een week later zag ze hem op Marktplaats staan...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:06

Je hebt ook een bejaardenhuis toch voor paarden waarom heb je dat niet gedaan of er naar geinformeerd? Ik zou niet weten hoeveel het kost maar ik zou zoiets doen denk ik als Mango oud is!

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:51

Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt, de pony waar mijn zus inmiddels ook uitgegroeid was voor 1 jaar geruild met iemand in de ponyclub (wiens pony te groot voor haar was) Om een lang verhaal kort te maken, ik ben met mijn vader bij die mensen geweest om haar terug te halen zoals de afspraak was, zeiden die mensen dat ze haar wilden houden, wij verbijsterd weer naar huis om e.e.a. te overdenken- 2 weken later was ze verkocht en ze wilden niet zeggen aan wie. Uiteindelijk heb ik haar terug gevonden en zijn die mensen (die alles voor haar over hebben) een van mijn beste vrienden geworden, als ze op vakantie gaan dan staat die pony bij mij of bij mijn ouders.
Maar in jouw geval kunnen er 2 dingen aan de hand zijn.
1. ik heb gehoord dat op Heenvliet vaak paarden alleen maar voor de "show" te koop staan (om het publiek te amuseren)
2. je hebt haar aan een klootzak verkocht

In geval 2 zou ik nog een poging doen om haar terug te kopen, misschien kun je dat beter neit zelf doen (ik zou daar zelf te emotioneel voor zijn) maar misschien je vader of een goede vriend. Laat die persoon hem duidelijk maken dat dat paard vanalles mankeert (overdrijven toegestaan!) , en dat nu met die nieuwe wet (aankoopgarantie van een 1/2 jaar voor dieren) hij dat paard nooit goed kan verkopen zonder dat er een hoop ellende volgt met advocaten enz. Biedt hem eventueel aan de stallings/etens kosten tot nu toe te vergoeden.
Dit zou iig mijn actieplan zijn. Als je afwacht totdat ze een nieuwe eigenaar heeft dan moet je haar ten eerste vinden (wat niet mee zal vallen als ze via een markt verkocht is) en ten tweede weet je dan zeker dat de prijs omhoog is gegaan.

Sterkte

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:32

Ik ben vrij zeker dat ik hem om ong. 1 uur nog heb zien staan. Hij was ind. vrij mager maar ligt misschien aan zijn leeftijd?
groetjes

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:36

ik vind het echt verschrikkelijk voor je
ik had net al in je profiel gekeken maar heb je misschien een foto van hem?dan kan ik om me heen eens goed opletten of ik hem zie
ik was er vandaag ook trouwens.eigenlijk snap ik niet dat er nog steeds paarden op zo'n manier verkocht worden

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:51

sanderijn schreef:
ik vind het echt verschrikkelijk voor je
ik had net al in je profiel gekeken maar heb je misschien een foto van hem?dan kan ik om me heen eens goed opletten of ik hem zie
ik was er vandaag ook trouwens.eigenlijk snap ik niet dat er nog steeds paarden op zo'n manier verkocht worden


Hier staan foto's van hem.
[EA] lieve 18 jarige Russische draver te koop.

Vind het verschrikkelijk voor je...ben nog nooit op een paardenmarkt geweest en als ik alle verhalen hoor dan is het geloof niet zo leuk ook om er heen te gaan...

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:59

Tja, het paard is nu in de handel gebracht en wie weet waar hij terecht komt. Eigenlijk zou je zelf naar het adres van de kopers moeten gaan om te kijken waar je paard terecht komt. Of zoveel moeten vragen dat er geen handelaren op af komen, 350 euro is nog niet eens de slachtprijs geloof ik. Als het een paard is dat vroeger uit Rusland is gekomen heeft hij ook al het nodige meegemaakt, ik heb in ieder geval hele enge verhalen gelezen. Dat zo'n paard dan weer op de paardenmarkt terecht komt is in-triest! Misschien is een soort contractje op schrift een idee als je je paard verkoopt. Zwart op wit belofte van de kopers dat het paard niet in de handel komt.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:35

Ineke2 schreef:
ben nog nooit op een paardenmarkt geweest en als ik alle verhalen hoor dan is het geloof niet zo leuk ook om er heen te gaan...


heenvliet heeft van oudsher deze paardenmarkt,alleen gaan de meesten erheen om de omliggende activiteiten(dé biertent Haha! ,braderie,kermis)en gaat het eigenlijk niet echt meer om de paarden,wij kwamen ook laat,toen waren er niet veel meer ook.ik vind het ook sneu hoor,maar wat doe je ertegen?tis een traditie in zo'n dorp,er worden ook konijntjes en cavia's te koop aan geboden,dat vind ik ook wel sneu want die nijntjes worden de hele dag opgetild door kinderen.......

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:27

Ahh da's echt erg! Ik hoop voor je dat hij nog goed terecht komt.

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:44

Jeetje wat een verhaal zeg. Wat vind ik dit erg voor je. En dat hij dan ook nog is naar je begint te hinniken. Dan ga je echt door de grond. Ik zou echt heel boos en verdrietig zijn. En dat ze dan ook nog is 1600 euro voor hem vragen en zeggen dat hij jonger is dan hij in werkelijkheid is. Heb je het er met die mensen over gehad? Ik zou echt alles op alles zetten om hem terug te krijgen. Ik hoop dat je er achter kan komen waar hij nu naar toe is. Ik heb je foto gezien. Ik zal het ook in de gaten houden. Sterkte !

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 23:52

Wat ontzettend naar! Wij hebben hier bijna paardenmarkt, zal voor je kijken, want die mensen gaan soms het hele land af.
Vorig jaar op de paardenmarkt kwamen er twee meisjes aangereden met twee onwijs mooie paints met westernzadel etc. helemaal compleet. Ze kwamen de straat in en meteen al die handelaren erop af en meteen bieden. En die meisjes hadden eigenlijk nog niet nagedacht over het verkoopprijsje......en verkochten meteen. En 10 minuten janken toen een vriendin zei dat het een handelaar was. ja wat wil je!!! Toen wou ze de paarden terug, maar die waren meteen 5 keer duurder dan ze verkocht waren. Dat geld kwam dus ook in de buurt van wat ze eigenlijk wel waard waren! dan ben je toch echt heeel erg dom.........
Maar inderdaad als je weet dat ze naar particulier gaan en ze staan opeens op een paardenmarkt...dan zou ik me ook vreselijk voelen. Als er hier ooit 1 weg moet dan check ik het miljoen keer en dan wil ik ze blijven bezoeken, zodat ik weet dat ze het goed blijven hebben!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:07

jemig wat verschrikkelijk Scheve mond

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:12

jemig wat erg zeg, mocht ik hier in de buurt je paardje tegenkomen, ken hier nogal wat mensen, geef ik het aan je door

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:19

heel erg voor je, wat zal het je een pijn hebben gedaan... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 08:05

Dat is inderdaad een groot drama, vreselijk voor jou en je paard. Maar wat ik me afvroeg is of je bij de verkoop geen contractje hebt afgesloten met de nieuwe eigenaar waarin die eis voor een goed tehuis vermeld staat net zoiets als bij de aanschaf van een asieldier?
Ik zou nu wel alles op alles zetten om dat paard weer terug te kopen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:56

Zo'n contracten zijn ongeldig ... ik kan het weten! Ik heb om die reden na contact met onze advocaat een verkoop gecanceld vanwege onvoldoende betrouwbaar .... en juist om die reden zou ik 'r liefst bij een bokker plaatsen Haha!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:53

Er zijn onder meer twee dingen die je kunnen helpen bij het proberen dit te voorkomen:
1. Verkoop niet voor een te lage prijs. NOOIT!
2. Stel een koop-/verkoopkontrakt op met daarin het recht op eerste koop bij verkoop voor het oorspronkelijke bedrag, aangevuld met een 'afschrijvings'clausule.
Kijk, dan nóg kan je kwaadwil nooit volledig voorkomen, maar je vangt veel af doordat dit hindernissen zijn.

In het algemeen:
Als je het paard om wat voor reden danook niet kan aanhouden en het is eigenlijk tegen het einde van zijn bruikbare leven, wat is er dan op tegen om het paard zélf te laten 'inslapen'?
Niemand neemt graag afscheid van een geliefde kameraad, maar heb je geen verplichtingen naar die kameraad? Ik bedoel, bij verkoop leg je die verantwoordelijkheid bij een ander.
Ik hoop dat wij voorlopig nog niet voor deze keuze komen en we laten haar hoogstwaarschijnlijk lekker in de wei oud worden, maar ik denk dat wij onze oudste merrie liever zouden laten slachten dan haar een onzekere, maar waarschijnlijk onfrisse, toekomst in te sturen.
Dat zijn dus nog twee punten:
3. Zélf laten 'inslapen'
4. Lekker laten staan (maar ik begrijp best dat dit niet voor iedereen gaat)

Let wel, voordat we die weg wéér opgaan, góed lezen graag, ik suggereer NIET dat ieder ouder paard maar geslacht moet worden! Evenmin suggereer ik dat dít paard beter ingeblikt had kunnen worden.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:57

waar stond hij precies want ik zag ook zo'n paardje staan
alleen had die een wit achtervoetje of hij een staart had weet ik niet
heb ik niet gezien

heb je anders geen foto waar hij helemaal opstaat??

ik heb ook zoiets mee gemaakt vorig jaar op de paardenmarkt
in heenvliet
maar ik weet nou dat die pony een heel goed te huis gekregen heeft
alleen is het voor mij nog steeds moeilijk om over de paardenmarkt heen te lopen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:11

Ben het met Huerticilla eens. Hoe triest het ook is wat hier gebeurt!

Ik ben ook als klein meisje van 16 ooit eens zo stom geweest om mijn pony voor veel te weinig aan een goed tehuis te verkopen (was trouwens wel helemaal gezond hoor) en uiteindelijk zat hij niet al te lang daarna op transport naar italie.......Dat doet pijn. Ik had hem liever zelf naar de slager gebracht..........

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 12:26

Wat vreselijk voor je zeg..

Maar wat ik niet begrijp is dat je er niet bij bent blijven staan.. Dat je geen geld hebt om hem weer terug te kopen kan ik me voorstellen, maar ik zou daar niet weg te slaan zijn voor ik weet aan wie hij dan wel verkocht is.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:00

Ik vind het hartstikke rot voor je, maar ik wil toch nog even off-topic iets kwijt: Het valt mij nl. op dat veel mensen schande spreken van de paardenmarkten, maar dat ze toch gaan kijken. Wat heeft dat dan voor nut? Je kan er nl. toch niets aan veranderen, zolang het nog steeds wordt toegestaan! Ik vind dat vreemd, als je het zo erg vind om te zien, waarom ga je dan?? Ik bedoel dit in het algemeen, hoor. Niets persoonlijks. Als je gaat, prima, maar dan niet klagen dat het zo zielig is enzo. Verder lijkt het me verschrikkelijk als je je paardje daar tegenkomt, terwijl je denkt dat hij lekker ergens in de wei staat bij een lief baasje. Sterkte hiermee!!!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 13:24

batje schreef:
Wat vreselijk voor je zeg..

Maar wat ik niet begrijp is dat je er niet bij bent blijven staan.. Dat je geen geld hebt om hem weer terug te kopen kan ik me voorstellen, maar ik zou daar niet weg te slaan zijn voor ik weet aan wie hij dan wel verkocht is.


Had ik ook gedaan en een ieder die hem wou kopen het hemd van het lijf vragen, waar hij dan zou komen te staan ed. Vertrouwde ik een persoon die interesse had niet, dan zou ik het dier enorm afkraken en de werkelijke leeftijd en de verkoopprijs doorgeven aan diegene.
Evengoed heel banketstaaf, ik snap wel dat je op zo'n moment overdonderd bent.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 14:30

ooo wat erg.....wil je je paard een goede oude dag bezorgen...gebeurd er dit.....als k zo mijn paard zou tegen komen dan zou ik van woede zijn uitgebarst tegen de mensen waar ik hem aan verkocht heb