paard wat ocd had chanceerd aan de longe in galop?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

paard wat ocd had chanceerd aan de longe in galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 19:13

hallo, mijn paard is vorig jaar geopereerd aan ocd, is gelukkig allemaal goed gegaan,alleen als ik haar nu aan de longe heb chanceerd ze steeds vaak overkruist, ook met rijden in bijv. middengalop doet ze dit ook. met verzamelde galop onder het zadel niet. voor ze geopereerd werdt had ze hier geen last van, weet iemand hoe dit kan?

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:37

Als een paard overkruist in galop kan dit ook zijn omdat ze nog te zwak is in haar achterhand. Mijn paard heeft dit ook gedaan, maar na een periode van trainen doet ze het bijna niet meer. Ze had een half jaar weinig gedaan en niet de juiste spieren meer. Misschien is dit bij jou ook het geval (revalidatie na de operatie)?
Wanhoop niet hoor, die van mij sprong in galop echt continu over van overkruist naar normaal en weer terug. En het is weggegaan.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:47

Als ze beide kanten overkruisd gaat, kan het gewoon slapte van een jong paard zijn...
Gaat ze de ene kant wel gewoon in de goede galop en de andere kant om in de verkeerde, en ze is dus consequent in de linkergalop (bijv), dan zou ik toch eens terug naar de DA voor een foto... Dan weet je het zeker