Wat is rinopneumanie?? svp niet verzetten naar medisch

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-01 14:52

Deze rubriek wordt nl beter gelezen. Wat is dit voor ziekte en wat kan het veroorzaken. Hiermee bedoel ik wat kan het kwaad bij je paard. SVP info. groetjes Lisette


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 16:32

rhinopneumonitisvirus=dit virus behoort tot de herpes groep en heeft twee types,ehv-1type1 en ehv-1type2,type twee is een wat onschuldige vorm en de symptomen zijn,neusafscheiding,lichte koort,ademahalingsmoeilijkheden en vooral jonge paarden kunnen hier vatbaar voor zijn.het is tijdelijk en gaat ook weer goed over,hetzij wel met een maand of wat herstel.type 1 is echter gevaarlijk,want de symptomen beginnen hetzelfde alleen treedt er gauw hoge koorts,verlamming(ataxie)of abortus op.je paard kan hieraan dood gaan.er zijn helaas geen geneesmiddelen,je kan je paard alleen laten vaccineren,maar toch is er nooit een volledige dekking en kan je paard ondanks de vaccins wel ziek worden.dit komt omdat een virus verschillende soorten kent.zit de soort waar je paard ziek van is geworden niet in het vaccin?dan heeft het inenten daartegen geen zin gehad.wees altijd op je hoede bij neusafscheiding en of hoesten.gelijk temperatuur opmeten,de klieren onder de kaak voelen en indien verandering?veearts bellen.onmiddelijk!!!

soms is het beter om te zwijgen

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 16:45

Nee hoor.. Medisch word evengoed gelezen, alleen worden hier meer berichtjes geplaatst Knipoog

Maar eeh, ik heb geen flauw idee wat rhinopneumanie is Lachen Ik vind het verhaal van Sanderijn wel geloofwaardig klinken, slimme meid, die Sanderijn...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 05:43

dit is rhino bart!!

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 09:30

Hoi allemaal,
kijk eens bij: http://www.keerhoeve.nl en dan bij paarden en dan bij inenten of vaccineren, daar staat nogal wat uigelegd over Rhino.
Sterkte als het in je omgeving voorkomt,
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dancer, Hanneke137, janneke_S, Pellelilly, Poety, sterregoud en 139 bezoekers