DA bij Des en Maaikevandevis meets Des

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

DA bij Des en Maaikevandevis meets Des

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 16:10

Vanmorgen Des eerst weer haar portie sand gard gegeven. Voor het eerst at ze het netjes en snel op. Vork
Vervolgens naar Station assen om Marije (Cody) en Maaike vd vis op te halen. We zouden naar de rommelmarkt in Mantinge. Onderweg kreeg ik heel wat verdwaal verhalen te horen, maar wij vonden het vandaag in een keer (Lang leve Marije en de routebeschrijving van Tanja). Toen we er aankwamen (ca 10:30) was het nog erg rustig. We hebben met z'n drieen flink staan kwijlen bij het bitloze touwhoofdstel van Tanja..... Kwijl
Na ca een half uurtje belde m'n baas (oh je _) een mogelijke keizersnee.... Ik hoefde gelukkig niet direct te komen, bleek achteraf gelukkig vals alarm.
'k Heb helaas niet zoveel verkocht. Alleen een rijbroek, en mischien de stijgbeugels aan Marije (ze heeft ze op proef mee naar huis).
Tegen 12 uur zijn we weer naar assen getogen, helaas voor Maarten (hij kwam toen net aangekakt, hebben we geen hamburgers gehad).
In Assen aangekomen eerst geboktmeet met het veulentje van Mickey (shet van maaike) Lovers . Daarna Marije op het station afgegooid, en Maaike is mee geweest naar mijn huis. Beter laat als nooit (we wonen er nog maar dik een half jaar Cool ). Even eenbroodje gegeten, en toen was al snel Dikkie ook ter plekke (mijn ouders waren ondertussen ook gekomen, voor het geval ik weggeroepen zou worden).
Op naar Des. Ze kwamen al snel naar het hek, en liepen braaf naar stal. Dikkie vond Des toch nog weer afgevallen. Heb verteld van de Sand gard, en dat moet ik nu dus achter elkaar opmaken (ipv 2 kuren van een week). Ze heeft Des weer opgevoeld, en de verdikking leek er nog te zitten. Met de scan zag ze niets vreemds, wel dat Des hengstig was (merk je dus nooit wat van, behalve als je op rit een vreemd paard tegen komt dan gaat ze hinniken). Wel heel mooi te zien trouwens! Aan de ene kant zat een zo goed als rijpe eicel, en aan de andere kant alleen kleine follikeltjes.
Gelukkig kon ze dus niets engs vinden. Lachen , blijft het feit dat ze niet aankomt. Scheve mond .
Leek het haar verstandig om ondanks mogelijke kans op maandagziekte toch tijdelijk de brok fiks te verhogen, van 2.5 kilo per dag naar 3.5 kilo per dag. Bovendien krijgt Des er een voedingssupplement bij (extra vitaminen en mineralen, die schijnt wel heel lekker te zijn Kwijl ), en zo snel mogelijk op een goed stuk weiland met flink gras.
Over twee weken moet ik haar weer bellen, en dan komt ze toch weer controleren. Als ze er dan beter uitziet gaat de brok langzaam weer omlaag.

Heb ik meteen maar met Geert afgesproken dat we morgen een stuk weiland klaar maken (het lint moet goed worden bevestigd), Des wordt in het vervolg weer 's avonds op stal gevoerd (met voedingssuppl.) (doet Geert ook), en ik kom dan 's morgens om haar de Sandgard, brok en veodingsuppl. op te voeren en iedere keer een metertje grond extra te geven.

Me dunkt dat ze dan wel moet aankomen toch? Knipoog Verward


Anekdote (eerste wat Maaike zegt van Des): wat is ie groot zeg! Haha!
even later: wat een stevige benen zeg! Wat een grote voeten! Wat een groot hoofd! (lijkt het al op roodkapje? Des eet nl ook erg graag.... Kwijl )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 17:42

*LOL* dat laatste stukje!!! Ik hoor het Maaike gewoon zeggen!

Ik hoop dat het verhogen van de biks gaat helpen en dat je er geen andere nare bijwerkingen bij krijgt. Het is toch lastig, je moet aan de ene kant flink in voer omhoog om haar dikker te krijgen, aan de andere kant is het weer link omdat teveel voor haar ook niet goed is...
Ik hoop dat ze snel naar het andere land kan, en dat het dan gauw beter gaat.
Zijn er nog foto's gemaakt?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:08

Nouhou, het is wel een plaag-Maaike-dag hè? Verdrietig

Des komt gewoon heel groot over, vooral als ze dat megahoofd Haha! de lucht insteekt. En ze heeft lekkere stevige benen. Was positief bedoeld hoor Lachen
Ik vond haar trouwens ontzettend lief, echt een schatje, en heel braaf bij de dierenarts, terwijl die echt geen prettige dingen deed.

Hopelijk komt ze nu gauw weer lekker aan, dat zal vast wel lukken met alle maatregelenen goede zorgen.

Foto's heb ik inderdaad gemaakt, niet zoveel, maar die zet ik zsm op ITP.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 20:41

Wij plagen toch helemaal niet? Want dan beleef je echt pas wat!! (geintje)

Des is altijd braaf, kan toch niet anders met zo'n braaf baasje????

Morgen gaan we met het land aan de gang. En we moeten eigenlijk ook iets maken waar we hooi in kunnen voeren, maar waarbij het niet in het zand terecht komt.... Iemand suggesties? Bouwtekeningen?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:18

Wij hebben een hooiruif (staat niet helemaal op de foto), erg handig en zelfgemaakt van oa betongaas. Moet je wel iemand hebben die kan lassen.

Afbeelding