Naar Rachel geweest bij hengstenhouderij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Naar Rachel geweest bij hengstenhouderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 15:56

Vandaag is het de 12e dag dat Rachel bij de hengstenhouderij staat. Ze is nu uitgedekt en niet meer hengstig. We gingen even bij haar op bezoek en natuurlijk bij de hengsten kijken. Er stond een klein zwart merrietje dat door mensen was gebracht om te laten dekken. Maar ze kwamen erachter dat het merrietje al drachtig was Scheve mond Die had gister een dood veulentje verworpen, die was misvormd. Ik heb het dode veulentje gezien, heel sneu zag het eruit. Even bij de jonge katjes gekeken en bij Bayerns McGyver. (ggk nas hengstje) Echt een schatje, heel klein en van die pluizige maantjes. Er stonden ook nog 2 pasgeboren mini-appaloosa veulentjes, en crossen door de wei, echt heel gaaf. We hadden niet zoveel tijd, want we moesten nog boodschappen doen. Boos! Nog even bij Nord Star gekeken, een Duitse ggk Appaloosahengst. Een pittig en eigenwijs ding. Extreme duivel Verder nog weer gezien, Noran-N ggk nmprs hengstje, die is supermooi, heel fijn gebouwd en van die mooie grote heldere zwarte stippen en dikke kuif haar. Knipoog En Omar, ook een appaloosahengst, Captain een kleine cremello lag lekker in zijn box, en natuurlijk Harden weer gekeken, de vorige keer mooie foto's van gemaakt, zo'n leuk dottig vosbont hengstje. Daarna zijn we nog even naar de wei gereden, met allemaal mini appaloosa merries, denk zo'n stuk of 20 als het er niet meer zijn. Even 2 bekeken die te koop stonden, een stevig few-spot merrietje en een zwart roantje met een schabrakje. Ik vond ze allebei harstikke leuk, maar wacht liever tot ik verhuisd ben en alles op regel heb daar, en dan kijk ik nog eens verder. Daarna naar de andere wei, ook allemaal appies, en jaaa.. achterin stond onze Rachel. Stukje met de hond langs de beek gewandeld, over een bruggetje naar het hek. Maar Rachel wou niet komen en ik had nog wel speciaal voor haar bij de dierenwinkel een pak snoepjes gehaald. Uiteindelijk is mijn vriend over het hek gestapt en heeft haar gepakt, al snuivend en schrikkend kwam ze eraan. Even wat snoepjes gegeten en zoeff weg was ze alweer. Typisch Rachel, dikke scheiterd. Extreme duivel Nog even wat foto's gemaakt in het weiland van wat ponietjes. En toen gingen we weer.. Dag Rachel tot over een poosje!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:50

Wat toevallig!

Ben ook vandaag bij Nijhof geweest.
Rond een uur of kwart over tien.
Ik heb mijn NAS appaloosa hengstje van 2 jaar (v. Attila) geruild tegen een valkmerrietje (en een dikke!)
Heb ook al die hengstjes gezien vandaah die jij net beschreven hebt.
opmerking: volgens mij is Noran N inmiddels afgekeurd bij het NMPRS.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 19:09

Ja dat mooie hengstje wat in de bak liep zeker! Knipoog Hij liep te draven en mooi te wezen in de bak Kwijl Bernadet ging hem daarna uit de bak halen, hij was superkijkerig, alles was spannend Pling En toen hij in z'n stalletje stond ging die even stoer doen tegen een merrie achter hem, helemaal de hengst uithangen Knipoog Dat valkmerrietje was zeker Myrthe of niet, ik was laatst ook al een beetje aan het rondkijken naar een leuke kleine pony.

Dat van Noran-N wist ik nog niet Koe

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:39

Klopt, is Myrthe
Omdat ze zelf best flink gebouwd is, laat ik haar dekken door een luxe fewspot hengstje: Orion van stal Ciroshet. (staat bij Dibbits)

Rapydash is vospanterbont.
Ze zouden hem 's middags naar de hengstenwei brengen, waar zijn halfbroertje Pepper ook staat.
Moet er toch aan wennen dat hij weg is, we hebben hem zelf gefokt.....
Het is een kanjer, ik vind hem prachtig en wens hem veel succes op de hengstenkeuring toe!

Hoe laat was jij daar dan?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:15

Leuk dat je er geweest bent!!!

*heb je foto's gemaakt van Nordstar????*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:39

Ik heb geen foto's gemaakt, Summertje geloof ik wel.
Ik vind Nordstar een mooi hengstje, ben benieuwd of hij bij het NAS goedgekeurd wordt..... hij stond naast Rapydash op stal.
En ze gingen toch tekeer....

Laat mijn pony's altijd bij Dibbits (in Horssen) dekken, dat is al 1 uur en 45 min. rijden.
Naar Nijhof was nog eens drie kwartier langer!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 08:18

Ik was er volgens mij rond een uur of 1, in ieder geval smiddags Lachen
Liberty, de batterijen van de digi waren leeg, dus dat was wel balen. Heb alleen wat foto's kunnen maken bij de weide waar Rachel stond.

Gaat Nordstar wel voor het NAS? Ik meende iets gehoord te hebben dat ze dat niet gingen doen, hoe ik erbij kom weet ik niet.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:06

Kan best dat ze dat niet doen he, omdat het een duitse hengst is, teveel gedoe kwa ouders enzo.

De volgende keer wel foto's maken he Knipoog

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:16

Ging er eerlijk gezegd van zelfsprekend van uit de ze naar de NAS keuring met hem gingen. Hoeft natuurlijk niet.
Maar omdat er nu maar eentje rond die maat zit......?!
daarom wilden ze Rapy ook graag hebben, omdat hij kleine maat is.
Als je nu met hem fokt, krijg je dan ook het hoofdstamboek uiteindelijk bij je veulen? Omdat hij niet NAS gekeurd is>?

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 73 bezoekers