Razin kan springen - eerste keer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Razin kan springen - eerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 23:13

Vanavond had ik een ingeving: ik ging Razinda longeren en over cavaletti laten lopen. Zou nog een hele klus worden, want Razin is bang voor balkjes, eigenlijk voor alles wat vreemd is en op de grond ligt. Bloos

Ik ben sinds een week helemaal gek van Pat Parelli, dankzij orri. Haha!
Ik was altijd iets sceptisch over dat Natural Horsemenship gebeuren, maar toen ik orri bezig zag was ik toch wel onder de indruk. Heb een band te leen gekregen van orri en ik vind het echt geweldig!! Ik weet er nog niet zoveel van, maar ik snap het principe wel. Dus de afgelopen dagen een beetje met Razin gespeeld en gelukkig pakt ze het snel op. Dus toen ik in de longeerbak was, hebben we eerst even wat op de Pat Parelli manier gerommeld. Ik weet zeker dat dat ook de reden is dat ze zonder problemen achter me aan ging over de balkjes, zelfs in draf. Voorheen wilde ze nooit in draf meelopen, nu gaat het probleemloos.

Anderhalf jaar geleden heb ik al eens geprobeerd vrij te springen met haar, dat werd een drama en uiteindelijk kreeg ik haar met grote moeite over een op de grond liggen balkje. Nu, aan de longeerlijn, liep ze heel pittig over de 3 cavaletti. Omdat het zo goed ging, besloot ik de cavaletti omhoog te zetten. Eerst eentje en dat ging zo goed, dat ik ze alledrie omhoog heb gezet, op beide handen ging dat super, en wat gaat ze daar van sjouwen! Kwijl

Ik was zo enthousiast geworden dat ik besloot om een sprongetje neer te zetten. De eerste keer toen ze aankwam schrok ze zo dat ze eroverheen dook van schrik. Haha!
Daarna sprong ze écht, en maakte een enorme wapper. Plotseling had ze de schrik te pakken en wilde ze niet meer, maar na wat overredingskracht ging ze wel weer, al ging het keihard en plat door de bocht en moest ik haar heel goed ervoor zetten met zweepje erbij. Ze maakte wappers van sprongen, maar ik vond eigenlijk dat ze super mooi sprong. Had ik niet verwacht! Haha!
Ze was een beetje overstuur, en ik liet haar even op adem komen. Toen ben ik naast haar gaan lopen, en gingen we samen in draf over het hindernisje heen! Dat was zo gaaf. ze bleef keurig naast me en we sprongen echt precies tegelijkertijd over het sprongetje. Lovers
Nog de andere hand en weer liep ze zo braaf naast me mee. Anderhalf jaar geleden was dat nooit gelukt. Helaas zijn mijn knieën en enkels nogal brak en laat mijn conditie ook te wensen over, dus lang hield ik het niet vol. Haha!

Ik ben echt blij dat mijn meissie kan springen, niet dat ik de ambitie heb om te gaan springen, maar het is altijd leuk voor de afwisseling. Nu nog een keer onder de man...maar ik heb ook daar meer vertrouwen in.

Haha, dat mijn Kroonjuweeltje nog kan springen ook! *LOL*

Maarten, je cavaletti worden inmiddels door de hele stal gebruikt, ben er nog steeds super blij mee! Lachen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:22

hehe Haha! Maartje en Razinda die aan synchroon-springen doen. Wat een ontzettend grappig gezicht moet dat zijn geweest Haha!

Toch leuk om te merken dat Razin zoveel vertrouwen in je heeft dat ze je gewoon op de voet volgt. Toppie!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:26

Hihi, Jura is om! NH is echt zo gek nog niet! Ik pas heel veel onbewust bij mijn paard toe, en ze worden er heel erg rustig van en tonen heel veel vertrouwen...

Volgende keer foto's?

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:15

Gaaf joh, dat ze nu zo braaf ging!

Volgende keer hindernisje onder het zadel??? Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:15

Hahahaha.... dat vraagt om foto's Knipoog *LOL*

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:47

gaaf hoor. fijn dat het zo goed ging. en inderdaad FOTO'S

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:51

Wat ontzettend leuk Maartje! Ikzelf heb ook een keer NH gezien bij mijn tante en was ook erg onder de indruk. Zou het zelf ook graag leren, maar goed, ik wil zoveel en niet alles kan tegelijkertijd.
Super dat Razin het zo lekker oppakt en zoveel vertrouwen in je heeft. Volgens mij is zij wat springen en hindernissen betreft net zo als Jurga.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:26

Super Maartje! Wanneer kunnen we je inschrijven voor je eerste B-parcours? Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 18:16

Pava schreef:
Super Maartje! Wanneer kunnen we je inschrijven voor je eerste B-parcours? Haha!


Jij slaat door zeker? Knipoog

Maar hier móeten een keer foto's van komen, zo leuk!

En ja, ik ben helemaal om! NH = cool! Cool

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:49

Jura schreef:

Maar hier móeten een keer foto's van komen, zo leuk!



Ik hou me aanbevolen Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 23:30

Nou...als je wilt, graag! Lachen