Ik kan in Spanje gaan werken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:05

Boogiegirl"]
[quote="vanda's schreef:
Ik vind dat het allemaal wel erg mooi klinkt... Die vrouw kent je niet eens, ze weet helemaal niet of je goed kan rijden en hoe je met paarden omgaat.

Dan ga je zo iemand toch niet zomaar jonge paarden in laten rijden.

Ik vind het een beetje vaag...

Wel een stoere kans natuurlijk, maar wees voorzichtig...



Daar dacht ik dus ook meteen aan.
Ik vind het allemaal wel vreemd hoor, ik geloof er niks van..
[/quote]
Ja het klinkt idd wel net als een droom, 11 euro per uur voor iets wat niet eens stom is.. pff Haha! Idd ik zal voorzichtig zijn,zou zelf nooit durven en nooit mogen, al mag ik wel volgend jaar een jaar naar Canada als alles door zou gaan maar dat is bij bekende dat vind ik heel anders maar dat is offtopic Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:35

Hartje Andalucía:

Een ervaren bouwvakker verdient hier tussen de 7 en 10 Euro per uur.
Een schilder 6 - 8.
Een ervaren monteur in een motorzaak of zo komt op 8 per uur.
Een ervaren ruiter met ruiterpapieren alta esquela krijgt ook een loon in deze orde van grootte. Een stalhulp krijgt minder en een leerling krijgt niets want krijgt af en toe les en doet ervaring op.

Als wij een jong en onervaren Nederlands mieppie dat dus niets mag kosten op onze boerderij als stalmeisje zouden krijgen, zou ze geld mee moeten nemen, want B&B kost hier in de regio snel 40 Euro per dag, full board zeker 50....
Een ervaren stalhulp/rijdster zou bij ons hooguit 4u/dag werk hebben aan mesten en aanlerenen, dan voor maximaal 50% korting in onze B&B kunnen en op de paarden mogen uitrijden.
Tja, en paard mee???? Misselijk

Duidelijk?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:49

Nathalie,
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie dit niet gaan doen. Het hele verhaal zou kunnen kloppen, behalve het uurloon. Het is het standaard verhaal om meisjes ergens naartoe te krijgen, alhoewel het meestal vanuit Oostblok, Afrika etc richting West- Europa gebeurt.

Stel je voor dat er wat gebeurt, die vrouw verdwijnt echt meteen spoorloos en ze kan jullie ook spoorloos laten verdwijnen. Ah jakkie, ik word helemaal eng van alle mogelijke risico's. Je spreekt de taal niet en kan dus aan niemand om hulp vragen.

NIET DOEN!!!!

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:41

hmm
ik zit nu heel erg te twijfelen...
jullie hebben echt allemaal gelijk maar het klinkt zo leuk!
en ook al is het allemaal betrouwbaar en veilig, maar 12 uur op een dag werken is veel, zeker in spanje met dat weer!
en ik ben ook nog niet oud genoeg om me daar een beetje verstaanbaar te kunnen maken..
dus zit nu erg te twijfelen en zit sterk tegen de nee kant aan..weet het bijna al zeker maar wacht even af tot vrijdag, want dan is dat vrouwtje op stal geweest.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:46

Jij bent 13 en zou dus ook gaan? Ik zou geen eens mogen van mijn ouders op die leeftijd, en nu (bijna 17 Tong uitsteken ) zou ik denk ook niet eens mogen, en kan dat maar al te goed begrijpen!

Roxanne_

Berichten: 2061
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Rotterdam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:47

Zou je wel mogen van de ouders dan lovemidnight.. je bent 13 jaar. Ik ben 15 en ik weet nu al zeker dat m'n ouders me nooit zouden laten gaan. Ik vind het aanbod ook een beetje té mooi om waar te zijn. Een beetje vreemd allemaal.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:50

mijn ouders zeiden eerst van als je vervoer hebt en nathelie is er mag jij ook, maar volgens mij wisten ze zeker dat ik geen vervoer zou vinden want nu zijn ze een beetje aan het terug krabbelen hehe Clown
maar eigenlijk weet ik al zeker dat ik niet ga...maar het klinkt zo vet!! gewoon bijna onweerstaanbaar Knipoog

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 22:52

ja precies het klinkt zo vet!
ik wacht gewoon nog even af tot die vrouw er is maar ik denk ook niet dat ik ga...
heb vandaag zo'n fijne dag gehad bij Camilla en bij m'n vriend dat ik ze allebei echt niet kan missen! Schijnheilig

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:08

Waarom ga niet eerst een weekje op vakantie daar ? Dan kunnen jullie kijken of het iets is en of dat die mevrouw jullie ook wel geschikt vindt.
Misschien is het daar wel zo leuk dat je zegt, goh maar ik kan camilla best wel meenemen, of misschien is het echt het tegenovergestelde van wat je verwacht had.....

Als ik zo oud was als jullie (gemiddeld) No Way dat mijn ouders mij zouden laten gaan..... Zouden ze nu trouwens ook niet doen, want zo lang kunnen ze me niet missen..hahahaha........

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:09

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar als 13-jarige in België mag je nog niet eens gaan werken... Dat is eigenlijk pure kinderarbeid. Paardenwerken is heel zwaar... niet te onderschatten... dus idd misschien beter maar niet doen...
Maar ik vraag me af wat die vrouw je nog meer te vertellen heeft, Natahalie!

En Huertecilla, een stalmeisje laten betalen om te mogen werken vind ik wel een beetje overdreven, tenslotte helpt ze je toch en hoeft ze daarvoor niet te betalen. Ik weet trouwens wel wat goedkopere Bed and Breakfasts in de buurt van Malaga....

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:20

4 x 7 Euro = 28 Euro
Onze B&B is 35 en de meesten in de omgeving 40 áls je al per dag kan boeken. Hoogseizoen gaat minimaal per week en dan niet voor 40/dag! Prettig dat jij goedkopere weet.
en let wel dat is dan voor iemand die híer 7 Euro waard is en dat is een stalmeisje níet!

Oh, en nee, we zoeken absoluut niemand; veel te leuk om het allemaal zelf te doen. Tis alleen maar een voorbeeld. Bij een stal van een Engels stel een steenworp verderop, met het dubbele aantal paarden, kost het de stalhulp 25 Euro per dag.

Verder werkt hier niemand daarwerkelijk 12 uur per dag en gewoon 8 is de norm. Met name in de zomer is het middagpauze van 14.00 tot 17.00. Bij ons op het land is het na 13.00 vaak al niet meer te doen buiten.
Wel wordt er normaal 6 dagen gewerkt en de ganaderos uiteraard 7.
Spanje is lid van de EG en de arbeidsvoorwaarden zijn dus niet 'wereldvreemd'. De levensstandaard is hier ook niet (veel) lager. Wel is veel goedkoper en het loon dus lager.

Maar goed. Samengevat: klinkt mij niet als erg plausibel in de oren allemaal. Enneh, als het paard dáár is, ben je wel érg kwetsbaar geworden....

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:50

Als ik een pony had, zou ik graag met je mee gaan
Heb heel de maand juli niets te doen, vind met paarden werken leuk, en spanje rulez Cool
Wel handig:ik heb geen pony bij me, dus dat vervoer is geen probleem... ff weg van huis lijkt me wel lekker nu....

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:40

Ik mis weer eens wat als ik een paar dagen niet op bokt ben geweest.
Ik ken jullie alle 3 persoonlijk en het lijkt me heel leuk voor jullie....máár om even roet in het eten te gooien ik denk niet dat het verstandig is om te gaan...oa om de boven genoemde redenen maar ook omdat ik niet denk dat jullie, als het daar nou helemaal verkeerd gaat (je komt daar en er is niks....) weten wat je moet doen en hoe je dat moet oplossen...je spreekt geen spaans en je zal denk ik? (ben nooit in spanje geweest) in een dorpje zitten en buiten de stad spreken volgens mij niet veel mensen engels (en daarin kunnen jullie je volgens mij ook niet geweldig verstaanbaar maken als je dingen zou moeten regelen zoals een reis terug naar NL) Vakantie werk met paarden kan je in nederland ook doen en is net zo leuk! Bijv aan zee mee helpen met ponykampen of ritten ed datis iig een stuk veiliger! Ik hoor nog wel wat het is geworden áls jullie toch gaan regel de dingen dan heel goed spreek alles door en zet het idd op papier! Bespreek ook met je ouders hoe je naar huis moet gaan in noodgevallen enzo. Succes dr mee! Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:02

Ook in de steden sprekkt men hier nauwelijks Engels; Spaans is immers ook een wereldtaal, dus waarom zou men? Alleen in de toeristenindustrie spreekt een klein aantal mensen rudimentair Engels.

Blijf maar lekker in Nederland. Op vakantie hier is écht een wereld anders dan een paar maanden werken. Sta je sterk in je schoenen, kun je doorzetten, dan kan een onafhankelijke zelfstandige griet hier een geweldige tijd hebben en ik ken mensen die hier gebleven zijn. Voor het gemiddelde Nederlandse schoolmeisje echter.... Beter lekker reisjes in Bergen helpen doen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 18:31

Hmm ik wilde die vrouw eigenlijk nog mailen of ze langs wilde komen, maar stom genoeg heb ik al helemaal niet meer zo'n zin.
Voel me hier ook gelukkig dus waarom in Spanje hard gaan werken zonder mn eigen pony waar ik zo gek op ben, en zonder mn lieve vriend..
Nee, ik ga toch maar niet. Het klinkt dus idd sowiezo niet betrouwbaar, en heb geen zin om er allemaal aandacht aan te besteden.
Ik denk dat ik het maar gewoon moet vergeten en er niet meer over moet dromen.. Want het is gewoon veelste mooi om waar te zijn. Het kan niet.
Nee, ik blijf lekker in ons kikkerlandje.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:54

lijkt me een goeie beslissing Lachen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:00

GO NATHALIE ! GO NATHALIE !!!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:23

Niet gaan! Meiden ,meiden denk even na,alles aan het verhaal klinkt zoooo mooi! Dat moet een instinker[mag ik het zo noemen] zijn!

Mochten jullie toch intresse hebben,stel dan eens voor aan die mevrouw dat jullie ouders meekomen en daar vakantie gaan houden,wedden dat ze dan ineens geen intresse meer heeft!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:37

Binky ze heeft al besloten niet meer te gaan Knipoog
Ik vind het een hele verstandige beslissising Blijf maar lekker in ons kikkerlandje idd Lachen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 07:38

sorry buiten dat het gewoon niet goed zit dit, wil ik toch iedereen nog even waarschuwen voor iets anders, Ik ben namelijk ook in de zomer dat ik 15 ben geworden op een manege gaan werken uitmesten eerst de hele zomer elke dag 7 stallen en doen 30 2 keer per week. Ik heb het verschikkelijk aan mn rug. Ik krijg verschikkelijk snel last er ook van. Als sik bijvoorbeeld 4 hoeven moet krabben voel ik het al helemaal als ze vol zitten en ik lang voorover moet bukken. Ik zou het echt afraden. Je kan wel zeggen dat je stopt als je je rug voelt maar dan is het al lang te laat, Had ik namelijk ook gedaan.

maar verder succes met werk zoeken