Het gaat slecht met Loekie... morgen afscheid....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Het gaat slecht met Loekie... morgen afscheid....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 18:15

Zoals jullie mischien al weten gaat het niet zo goed met mijn kat Loekie.
Ze wordt nu al een paar maanden gedruppeld voor haar oog, waar ze een rare vlek in kreeg. Dit slonk echter dus het is waarschijnlijk gewoon een ontsteking ipv een tumor. Maar de laatste twee weken is ze opeens heel erg afgevallen, en heel dof. Ze ziet er echt slecht uit, en weegt amper 2 kg, terwijl ze normaal altijd 3,5 woog (ook niet een van de zwaarste).
Nu is ze maandag naar de DA geweest, waar ze verschillende spuiten heeft gekregen. Onder andere antibiotica, infuus en een vitamine spuit. Maar eten doet ze nog steeds niet... We hebben het geprobeerd met een spuitje in haar bek, maar ook dan lukt het niet.
Nu heeft ze net 'gegeten' (likje van het voer ofwat) en deed heel raar met haar kop en pootjes. Net alsof ze onwijse hoofdpijn heeft!! Dat is helemaal niet best dus... Verdrietig
Nu gaan ze vanmiddag met haar naar de DA, maar ik weet niet of ze daar nog levend vandaan komt... Ik zit er erg mee. Ze is al zoooo lang bij ons! Ze is ongeveer 13 jaar, en we hadden altijd gedacht dat zij het langste zou blijven. Maar zoals het er nu uitziet, zullen we haar binnekort kwijt zijn... Verdrietig Verdrietig

______

Vandaag is ze dus naar de DA gegaan. Helemaal onderzocht. Voelen ze iets hards in haar buik! Of het is een rare nier of iets dergelijks, maar in het slechtste geval is hte een gezwel... Huilen
Morgen ochtend gaat ze om 8 uur weer naar de DA voor een scan. En aan de hand van die kunnen ze zeggen wat het is. Is het een gezwel een tumor, krijgt ze gelijk een spuitje... Huilen dit zo snel omdat het een lang weekend is, en we niet haar nog langer in de pijn laten zitten dan. Morgen ochtend dus maar alvast afscheid nemen... Huilen Op dit moment kan ik wel een traantje wegpinken.. waarom nou!!! Huilen Huilen Huilen Huilen

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:25

ohh egt erg!! Huilen veel sterkte!!

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:30

Heel veel sterkte,het is heel vervelend als je zo'n dier waar je je met heel je hart aan geeft,moet laten in slapen of iig te verliezen!...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:30

Wat vreselijk, ik weet helaas hoe het is om een huisdier te moeten missen. Heel veel sterkte...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 18:36

Mijn kat is vermist geweest en door de dierenambulance teruggebracht afgelopen zaterdag met een gebroken kaak die ook nog eens uit de kom was, een beschadiging aan een hersenzenuw en zeer waarschijnlijk een blind oog. Pas dan besef je je hoeveel je kat voor je betekent en hoe makkelijk je eigenlijk normaal bent geneigd te denken, omdat alles 'van een leien dakje' gaat, totdat zoiets gebeurt. Natuurlijk zit ik niet in dezelfde situatie als jij.. ik zou zelf bijna 'gelukkig' kunnen zeggen, maar dat klinkt natuurlijk heel erg vervelend, maar ik zou me niet voor willen stellen wat ik in jouw situatie zou doen. Je raakt zo gehecht aan een huisdier! Het lijkt me afschuwelijk om je kat als het ware af te zien takelen en daarnaast ook nog in onzekerheid te moeten leven. Heel erg veel sterkte morgenvroeg, ik zal aan je denken. Mocht de afschuwelijke stap toch gemaakt moeten worden dan wens ik je ontzettend veel sterkte en steun toe. Maar ik hoop dat het positief uit gaat pakken... Sterkte

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:25

jee ik wens je echt heel veel sterkte!

esprit

Berichten: 35
Geregistreerd: 20-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:55

Verschrikkelijk zeg!!!!!!!!!!!!
Heel veel sterkte! Ik zal aan je denken!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 19:57

heel veel sterkte

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:05

sterkte meid....
hoop voor je dat de aankomende tijd weer wat vrolijker word.....

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:06

o wat verschrikkelijk!!!!....wij hebbe het met onze hond gehad...net in de vakantie...hij had een hersenbloeding en viel opeens op de grond...hij was achter verlamt geworden Huilen ...wij naar de DA...hij slaapspuitje gekregen alleen hij wou niet in slaap vallen....toen smiddags mn moeder en ik naar mijn oma...toen belde ons pap op...ja da hond ligt te stikken in zijn water...wij keii snel naar huis en hebbe we hem bij de DA in late slape..;.het was zo erg want k was gewoon met die hond opgegroeit... Huilen en onze kat is nu ook 15 en k ben benieuwd hoe lang die het nog gaat volhouden


HEEL VEEL STERKTE...k hoop dat het goed komt want k weet hoe het voelt Ach gut

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:13

Veel sterkte, Verdrietig wij hebben pasgeleden ook die beslissing moeten nemen nadat wij bijna exact de zelfde symptomen hadden bij onze kat.
Ik weet hoe zwaar die beslissing is om te moeten nemen.
Sterkte morgen Huilen Huilen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 20:25

Oh! Wat erg voor je!
Eerst je veulentje en dan je katje ook nog!
ik hoop maar voor je en voor je aktje dat het geen tumor is en dat ze snel weer beter is!
Heel heel erg veel sterkte!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:16

Tancreda4 schreef:
Vandaag is ze dus naar de DA gegaan. Helemaal onderzocht. Voelen ze iets hards in haar buik! Of het is een rare nier of iets dergelijks, maar in het slechtste geval is hte een gezwel... Huilen
Morgen ochtend gaat ze om 8 uur weer naar de DA voor een scan. En aan de hand van die kunnen ze zeggen wat het is. Is het een gezwel een tumor, krijgt ze gelijk een spuitje... Huilen dit zo snel omdat het een lang weekend is, en we niet haar nog langer in de pijn laten zitten dan. Morgen ochtend dus maar alvast afscheid nemen... Huilen Op dit moment kan ik wel een traantje wegpinken.. waarom nou!!! Huilen Huilen Huilen Huilen


Precies hetzelfde verhaal als waarmee wij afgelopen maandag onze poes hebben moeten laten inslapen. Bij haar bleken het idd tumoren.
Ik hoop voor jullie op beter nieuws, maar als het dat niet is probeer dan in gedachten te houden dat inslapen voor je poes wel het beste is...
Sterkte.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:39

ooh meis wat een nare dinge maak je mee zeg de laatste tijd.
eerst tancreda toen wiskey en ook misschien genderose en nu je kat..
heel veel sterkte ik hoop dat er snel goede tijden voor je aanbreken

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:45

O, wat verschikkelijk voor je zeg, jij heb ook alleen maar pech de laatste tijd. Ik wens je heel veel sterkte, verwen haar nog maar even lekker Ach gut
Groetjes Debby

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:52

He bah zeg! Ik leef met je mee vanaf achter mijn computertje hoor... Ik heb hetzelfde mee gemaakt met mijn lieve kattenmonstertje afgelopen december...en nog steeds krijgt ik het wel eens te zwaar... als je zin hebt om je hart te luchten pb je maar hoor! Ik heb toen bijna non stop zitten internetten (op een Amerikaans kattenforum)... heel veel sterkte en ik zal nog voor je hopen dat het meevalt... en zo niet dan vast petje af voor jou dat je zoveel van je kat houdt dat je haar niet laat lijden. Sterkte! Ach gut

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 22:08

Bedankt voor de lieve reactie Lachen Dat doet me goed. Ja, echt mee zitten doet het niet bij mij... Sta eigenlijk nog versteld van mezelf dat ik nog lol kan maken en kan lachen. Maar het leven gaat nu eenmaal door... Voor mij dan... Ik ga zo ook even lekker met haar knuffelen. Kan het niet echt bevatten dat ze morgen mischien niet meer levend thuis komt...

Mijn zus heeft haar toen ze nog heel jong was samen met haar broertje gered van een boer die ze wilde verdrinken. Mijn zus had ze toen snel 'gestolen'. Beiden hadden ze de kattenziekte, maar Loekie is er weer bovenop gekomen. Haar broertje is bij de DA gebleven. In de jaren dat ze bij ons is, is ze vrijwel nooit ziek geweest. Wel wat last van haar maag, als ze weer eens wat anders dan kattenvoer had gegeven. Maar verder is het een gezonde en vrolijke kat. Na de komst van Kruimel onze jongste kat, is ze veel minder bang geworden. Maar nog steeds een held op sokken.
Dat is ook haar grote hobby, sokken 'vangen'. Dat zal ik heel erg missen.... Mischien nooit meer dat 'irritante' gemauw boven aan de trap als ze weer eens een sok heeft gevangen voor ons. Nooit meer in de kastanje schil staan die ze weer eens mee naar binnen had genomen... Nooit meer haar aandachtige blik als we aan het eten zitten... haar stoel zal mischien voortaan leeg zijn... Verdrietig

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:43

Sterkte!!!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:49

heey meisje..veel sterkte en geef haar ook maar een knuffel van ons...laat je nog weten hoe het is afeglopen?

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 10:58

Ze zou vandaag dus onder de scan gaan. Dus daar aangekomen, bleek er helemaal geen scan apparatuur aanwezig te zijn. Excuses lablabla en ze zullen bellen zodra het er is... dan wordt ze alsnog gescand