mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 01:51

Echt waar, hij voldoet aan het totaal plaatje.

Hij kwam net nog met het verhaal aan dat we ook een paddockje konden bouwen in de tuin zodat we ons paard daar neer kunnen zetten :+
Daarbij krijg ik vaak opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd als;
Lessen? Moet je dat nou nog steeds? Je rijdt al meer dan 10 jaar, kan je het nu nog steeds niet?

Of hij staat aan de bakrand te schreeuwen;
'trek hem in de krul!'
'doe eens een kunstje!' Hiermee bedoelt hij wijken/achterwaarts/schouderbinnenwaarts
'Zn achterhand moet er wat meer onder'. Opzich geen verkeerd commentaar zou je zeggen, als hij zou weten wat het betekent.

Nog meer mensen met zo'n heerlijke vader die ook denken dat ze wel weten hoe het allemaal moet? :D

poes

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:53

Mijn lief vindt het doodnormaal dat voetballers nog wekelijks trainen en ook tactische oefeningen krijgen, maar dat ik nog rijles moet, das onbegrijpelijk :D

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:54

lol lol geweldiggggggg :d

Mijn pa was altijd een menner :) qua rijden zij die nooit wat, maar qua verzorging we hadden een haflinger..
als we naar keuring gingen was het van kan je die staart niet beter wassen ofzo lol

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:55

Ja, deze fase is mijn vader gepasseert!

Mijn vader zei eerder altijd na een proef: Dat ging goed he??
Echt knap hoor.
En dan ik echt mega sjaggie de ring uit omdat het helemaal niet liep.

Toen kreeg hij de fase:
Eerst vragen wat Daan er zelf van vind en dan gewoon er in meegaan!

(ja en amen knikken)

Inmiddels zijn we bij de fase dat mijn vader mij voorleest en zelf ook ziet wanneer het goed gaat of niet goed gaat!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:01

Haha, bij de titel moest ik wel lachen :=
Mijn vader zei ooit toen ik naar een haflinger ging kijken: ''hij heeft mooie droge benen!''. Maar vraag hem niet wat het betekend :Y)
Dat heeft hij toen ooit gehoord, en riep dat vervolgens over elk paard :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:08

Mijn vriend vindt dat paard A moet kunnen en durven springen, omdat paard A toe had staan kijken vanuit de wei hoe paard B aan het springen was :+. Dus paard A zou het allemaal helemaal niet meer eng kunnen vinden. en hij rijdt zelf ook al jaren (recreatief) paard

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:36

Haha, het is altijd het leukst als ze heel hard denken dat ze er iets van weten, terwijl ze in feite onzin uitkramen!!:)
Mijn vader heeft 1 keer gevraagd wat voor ras ons paardje is.. Dus wij braaf: ''een Haflinger pap'' En sindsdien is het bij elk paard dat wij tegenkomen, van groot tot klein, schimmel, bont of gitzwart.. Papa's bekkie licht op, glinstering in zijn oogjes, en dan die heel zelfvoldane: ''Is dat nou ook een Haflander?'' Ja pap, das een Haflander..
En broerlief heeft het nog steeds over Halflingers, dat is er ook niet uit te krijgen;)..
Laatst bijgewerkt door vineetje op 13-02-10 02:38, in het totaal 1 keer bewerkt

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 02:37

Ja hier mijn vader is ook zo.
ik kan m af en toe wel achter het behang plakken.
maar daarin tegen gaat ie ook altijd mee op wedstrijden en staat ie altijd voor mn klaar als het nodig is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:14

Geen penny-vader, maar wel een vader die vroeger jarenlang bij z'n oom op de boerderij heeft gewerkt (met koeien) en denkt 'het dus allemaal wel ff te weten'.

Peerd gooi je gewoon met hoofdstel, bit en teugels in de wei 'want dan kun je hem ook makkelijk weer pakken, en luistert hij ook beter'.

Voorwaarts is bij hem álla westernfilms; een harde klets met de leidsels op de billen/rug van de pony (ik rijdt aangespannen).

Pony die hyper is op onbekend terrein of die blij is als ze weer thuis is gewoon als een koe van de trailer sleuren; vooral zo snel mogelijk en er ook hélemaal niet bij nadenken dat ze haar been kan openhalen aan haken, of van de klep kan vallen. (resultaat; pony viel op de knieeen op de klep en helemaal bang, ik woest).

Oh en wandelen met je paard/pony is toch zóoooo raar, dat dóe je toch niet?!?!?!?!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 03:31

Mijn vader zegt elke keer als hij mijn paard ziet (2x per jaar ofzo): Kijk, hij herkent me! :+

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:56

Hihi wat lief! :D
Die titel, ik moest trouwens echt hardop lachen _O-

Maar mijn vader vind het ook wel leuk geloof ik. Hij is wel eens meegeweest naar mijn verzorgpaard en toen heeft hij foto's gemaakt enzo. En verder heeft hij zelf toen hij 19 was op de paarden van zijn neef in Australië gereden. Zonder hoofdstel en zadel. Dus daar heeft hij het ook nog altijd over :D

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:59

ik heb mijn vader is op mijn oude verzoorgpony gezet hij zei heel bangig mag ik eraf mag ik raf ik wil eraf ik wil eraf na 1 rondje heb ik hem eraf gelaten :+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:01

Wahwahwah... Ja dit ken ik maar al te goed!
Helaas had mijn vader ooit de plannen een mooie stal voor mij te bouwen enz op ons stukje grond, maar het is bij het tekenen gebleven.
Mijn vader ging altijd zeer trouw mee naar de manege, soms naar verzorgpaarden. Maar een eigen paard is het nooit geworden, ze dachten dat die rare ziekte wel een keer over zou gaan als ik wat ouder zou worden :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:01

LindyH schreef:
Mijn vader zegt elke keer als hij mijn paard ziet (2x per jaar ofzo): Kijk, hij herkent me! :+

de mijne ook ;)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:02

Mijn vader denkt dat hij alles weet over paarden. Dan is hij bezig van: Wat heeft zei toch mooie poten! Pa, het zijn benen :')

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:02

Ik heb het niet met me vader maar wel met mijn moeder :')

5x per jaar gaat ze mee naar mijn pony, en mijn pony hinnikt altijd als ik aankom.
Dus dit keer ook begint hij te hinniken.. me moeder: "aah hij heeft me gemist is dat niet lief?"

Of als ze meegaat en ik dan een halster omdoe "aah dat is toch zielig, kan die niet gewoon zonder dat ding achter je aan lopen?"
eeeeuh nee mam dan rent die weg :')

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:04

Toen ik 15 werd ( jaren geleden :-) ) kreeg ik een pony, door mijn vader zelf uitgezocht en gekocht zonder dat ik het wist ( was een pony van mensen uit het dorp, paardje deed het leuk in de sport en vader had geinformeerd of dit paardje voor mij een leuk beestje zou zijn, verder had hij er totaal geen verstand van) afijn die pony die mijn vader had gekocht was een vos. Hij kwam een keer kijken naar een wedstrijd en ik heb toevallig de schimmel van een clubgenootje vast omdat zij even weg moest. Komt mijn vader eraan, bekijkt heel triomfantelijk en goedkeurend de schimmel en zegt blij: wat een mooi paardje heb ik toch voor je gekocht ! ". Ik heb nooit durven te zeggen dat dit niet de pony was die hij gekocht had.........

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:10

Yffiejj schreef:
Ik heb het niet met me vader maar wel met mijn moeder :')

5x per jaar gaat ze mee naar mijn pony, en mijn pony hinnikt altijd als ik aankom.
Dus dit keer ook begint hij te hinniken.. me moeder: "aah hij heeft me gemist is dat niet lief?"

Of als ze meegaat en ik dan een halster omdoe "aah dat is toch zielig, kan die niet gewoon zonder dat ding achter je aan lopen?"
eeeeuh nee mam dan rent die weg :')

haha dat heeft mijn tante ook aleens gezegd en toen deed ik het halster af en zag ze wat er gebeurde nou toen zei ze ooh ik snap het al :Y)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:11

Nee een Penny Pa heb ik niet (we kijken samen spriingen en hij bracht me elke week naar les).
Maar sommige mannelijke vrienden laatst;
'Je praat er tegen?'
Ik zo van; 'Ja :+ '
Waarop er met het hoofd wordt geschud met zijn hoofd van 'die is gek'.

(En zelf hele discussies hebben met hun laptop als die er were eens de brui aan geeft)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:33

haha ik heb me pa een keer op m'n paardje gezet.
Dus me lieve papa zo heel serieus: oke.. hoe krijg ik hem vooruit?
Druk geven met je kuiten pa. Dus me papa legt z'n kuiten aan maar wel heel ver naar achter. Paardje gaat dus heel braaf achterwaarts :')
Heeeee,, hij gaat achteruit.
Zucht :P

Later nog een keer erop gezeten.
Hy wou drafje proberen maar ging hem toch iets te hard.
Hooooo paardje. Geeft hij been erbij :')

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:44

Mijn vader is ook een penny! :D

Hij denkt dat hij er heel veel vanaf weet maar eigenlijk snapt hij er niks van.
Ik had een New Forest pony en dat had hij zo goed uit zijn hoofd geleerd dat ie bij elk paard zei:
'Dat is een New Forest, toch?'

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:48

haha grappig! toen ik mijn haf kocht was het onder het motto, wij betalen het onderhoud, ik wil er ook op rijden! hij kon vroeger namelijk tijdens zijn vakanties heel goed paardrijden en mocht altijd met de gevorderden mee over het strand galoperen, en hij zat op mijn haf 8 weken nadat we we haar hadden, en hij keek spaansbenauwd, en ik zo, ja draven!! hihi maar dat lukte niet. hij heeft er daarna nooit meer op gezeten. het viel toch wel weer een beetje tegen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:50

Mijn moeder is ook zo, ie zegt dan bijvoorbeeld; hij springt mooi he!
Alsof dat zo belangrijk is :')

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:53

mijn pa is ook zo
op wedstrijd gesprek aangaan met nog iemand die mee is met iemand met een fries. en van alles over dat paard vragen en uiteindelijk komt dan de vraag terug van welke is ie er 1 en dan roept ie altijd maar ff wat de vader ook alweer was.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:59

haha geweldig al die vaders. _O-

mijn vader heeft echt niets met paarden.
maar hij was een keer met mij mee en zegt hij geef een wat gas. 8-)
na het rijden.

en we waren een keer aan het rijden in de auto en stond er lands de weg een super mooie fjord in de wei.
ik zo kijk pap dat is pas een mooie fjord.
en nu ook als hij ergens een pony ziet die er ook maar een beetje op kan lijken volgends
hem gaat het al van kijk kirr een fjord :+ ookal ist een haflinger oid.