BR-itus

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

BR-itus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 00:02

Mijn ene paard heeft dus BR-itus...ik baal erg echt van. Sinds een half jaar of zo gebruik ik peesbeschermers van BR. Ik rij er niet mee alleen voor longeren en los gooien. Nu heeft de stakker dus op zijn voor benen twee mooie (not Boos! ) witte strepen op zijn zwarte benen. Jaren lang alleen maar Gera's bebruikt van die afwasbare met van die riempjes die zo gauw stuk gaan. Nooit problemen mee gehad, behalve de riempjes Haha! . Denk kom laat ik ook een van mijn geloof afstappen en tada....een half jaar later BR-itus....grrrrrrrrrr Boos!

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix


Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:04

Zag je dat dan niet aankomen, Unifer? Die witte haren komen er toch niet opeens?
Maar wel balen, Fitz heeft nu een witte schoft van dekens, ook zo poedersuiker!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 00:11

Nee, helaas niet. Ik zag het/voelde het pas toen de haarzakjes al stuk waren. Die heb ik er afgespot met Batadine shampoo en nu is het wit. De BR-itus heeft er ook geen half jaar over gedaan. De korsten zaten er van de een op de andere dag, tja toen was het al te laat Frusty

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:15

Heb hetzelfde gehad met Eskadron peesbeschermers... zo zonde!
Gebruikte ze al 3 jaar, niks aan de hand, tot dat ik een paar nieuwe kocht, daarvan heeft mijn paard het gekregen. Helaas zijn de benen op die plekken tot op de dag van vandaag nog steeds wat korsterig, geen Eskadron peesbeschemers meer dus Boos!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 02:27

Hmm. Die dingen heb ik dus ook een tijdje terug aangeschaft... Maar weer lekker bandageren dus...

Europe is our playground

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:40

manic schreef:
Hmm. Die dingen heb ik dus ook een tijdje terug aangeschaft... Maar weer lekker bandageren dus...


dat hoeft toch niet gelijk... niet ieder paard heeft hier last van, gewoon even aankijken hoe die van jou erop reageerd. Ik heb hier dus totaal geen last van met mijn merrie, rijdt nu al een paar maanden met BR peeskappen.

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:41

Ik rijd al 2 jaar met peesbeschermers van BR, ik heb dus nergens last van en witte haren zouden gerust wel opvallen bij een Fries Haha!

maar wel balen dat die van jou er wel last van heeft Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:56

Het is zeker per paard verschillend. Fitz wordt al jaren gereden met BR beschermers en ook voor hem maakt het niet uit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:02

Baduh heeft ook BR beschermers. Nergens last van ook! Hij had eerst ook met vestan in plaats van Neopreen en die waren wat zachter maar erg warm. Nu heeft ie neopreen en hij gebruikt ze goed. De slijtplekken zitten er al op. Haha!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:05

hoe kan zoiets dan
heb er nog nooit van gehoord
zitten de peesbeschermers dan te strak ofzo

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:30

Ik heb met Magic ook grote problemen gehad met de eskadron peesbeschermers. Ze is heel gevoelig met haar witte benen misschien heeft dat wel meegespeelt, maar ze is gewoon allergisch voor de binnenkant.

Nou is van witte haren bij haar niks te zien (hoe zou dat nou komen? Haha! ) maar het werd wel helemaal rood en er kwamen zelfs korstjes op.
Deze hele erge reactie heeft ze gehad met warm weer zoals dit.

We hebben nu peesbeschermers van eskadron met bont. Dit gaat wel goed. Al mag ze niet het land op met die peesbeschermers dan word het echt te warm. En verder bandageren.

Het ene paard is er gevoeliger voor dan de andere...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:45

Ik heb het met Eskadron beschermers gehad...Mijn paard had ook van de ene op de andere dag korsten en nu dus ook 2 witte strepen.
Niet mooi, maar niets meer aan te doen Ik heb nu andere en geen problemen meer

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:51

Hay, jeetje wat een berichten... Ik werk al jaren met BR's en Escadrons en nooit problemen....

Ik heb het alleen gehad met een meidje die voor ons werkte en die had de wedstrijdpijpekousen (van die mooie leren met bont en riempjes)
er niet afgehaald en toen had dat paard witte strepen....

Maar als het een zwartbeen is kun je het gewoon verven hoor Party!!
en voskleurig been is een stuk minder makkelijk...

...Dreaming with my eye's wide open...

Caroline1
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: midden nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:04

Ik gebruik al jaren van dat soort peesbeschermers. Harde buitenkant, zachte binnenkant en sluit aan de voorzijde met twee brede elastieke banden. Nog nooit problemen mee gehad. Ik weet wel dat de verleiding groot is om ze vrij strak aan te trekken, dan heb je in no time witte haren, heb het bij verschillende paarden gezien. Maar als je ze gewoon losjes vastmaakt (vast is vast, ze blijven keurig zitten) dan is er niets aan de hand volgens mij. Ik gebruik ze trouwens alleen tijdens het rijden, met losgooien gebruik ik in principe geen beenbeschermers, misschien dat dat ook nog scheelt. Zonde van die witte haren, trouwens.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:15

UniferB schreef:
Jaren lang alleen maar Gera's bebruikt van die afwasbare met van die riempjes die zo gauw stuk gaan. Nooit problemen mee gehad, behalve de riempjes Haha! . Denk kom laat ik ook een van mijn geloof afstappen en tada....een half jaar later BR-itus....grrrrrrrrrr Boos!


Gera-geloof? Ik wist helemaal niet dat dat bestond! Sorry, dit is wel erg off-topic, geloof ik. Ik zal het niet meer doen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:27

O ik gebruik ook pees beschermers van BR maar ik heb er geen last van, en het paard heeft zwarte benen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:24

Ik heb er nog nooi lats van gehad. Ik heb eskadron flexisoft en voor concours leren met bont en drie riempjes. Op die stal waar ik woon staan 60 springpaarden en die worden allemaal met eskadrons gereden en die hebben er ook nooit last van.. Misschien te strak of een te kleine maat?
Bandages vind ik echt ***** dingen, daar heb ik meer ellende mee gezien. Ze zien helemaal niet zo goed voor de benen en geven veel minder bescherming dan getten. met buitenrijden kan er zand tussen komen... neee, voor mij die ellende niet.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:02

hey
mijn nieuwe paard heeft op beide voorbenen witte strepen, ook van peesbeschermers dus. Hij heeft niet echt iets nodig van beenbescherming, dus ik rij hem zonder. Hoewel ik toch voor de zekerheid iets zou willen doen. Toch zeker op wandeling.
Zijn die Eskadron's met bont aan te raden? Of toch maar fleece bandages? (maar op wandeling zie ik dat niet zitten Scheve mond )
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:43

KimS schreef:
hey
mijn nieuwe paard heeft op beide voorbenen witte strepen, ook van peesbeschermers dus. Hij heeft niet echt iets nodig van beenbescherming, dus ik rij hem zonder. Hoewel ik toch voor de zekerheid iets zou willen doen. Toch zeker op wandeling.
Zijn die Eskadron's met bont aan te raden? Of toch maar fleece bandages? (maar op wandeling zie ik dat niet zitten Scheve mond )
xxx


Opzich zijn peesbeschermers met bont aan te raden, tenminste voor mijn merrie wel. Alleen met warm weer, zoals nu zou ik voor bandages met onderlappen gaan. Het bont kan ook wel erg warm worden dan.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:05

ok thanks! Dan ga ik die peesbeschermers kopen voor tegen de winter Knipoog Lekker warm aan zijn voetjes, hehe
Bandages heb ik nog genoeg (en vandaag breng ik weer een bezoekje aan de ruitersportzaak, dus dat wordt gevaarlijk Schijnheilig )
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:14

Ik heb ook peesbeschermers van BR, pas sinds een weekje ofzo.
Maar mijn pony kreeg vorig jaar opeens witte haartjes op zijn benen, bij z'n pezen dus, terwijl ik (tot voorkort) nooit peesbescherming gebruikt heb Verward

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 15:13

Bij ons op stal worden de beenbeschermers van BR ook veel gebruikt, maar geen enkel paard heeft ergens last van.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:23

Mijn paard heeft ook de BR's al jaren en ik heb ook nooit ergens last van gehad!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:48

Ik heb bij verschillende paarden al jaren br's- eskadron en nu ook een paar lami-cell peesbeschermer gebruikt.
Maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. (gelukkig)

Ik borstel ze wel altijd na en voor begruik een keer schoon om te voorkomen dat er zand zit.
En regelmatig was ik ze af en gaan ze in de wasmachine.

Ook trek ik de elastiek nooit strak.
Door de pasvorm blijven ze toch wel goed op de plaats en is strak vastmaken helemaal niet nodig.

Maar of het daar aan ligt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers