Wie weet wanneer de dazen ongeveer weer komen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
dell_1
Berichten: 1960
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:06

Yep ze zijn er weer! Helaas Boos!


sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:13

Ik dacht dat ze pas in augustus kwamen. Maar heb dr al weer 1 doodgeslagen.
Echt rotbeesten zijn het Boos!
En als je aan het rijden bent, ben je meer bezig met die beesten doodslaan dan rijden.
Dat is weer een nadeel van de zomer Verdrietig

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:40

vandaag de eerste twee tegengekomen en doodgemept (eigenlijk eentje doodgemept en eentje uit de lucht geplukt)
het zou kunnen dat er nog anderen waren ook, maar mn pony was ingesmeerd met knoflookspul (alleen niet zo zorgvuldig blijkbaar Bloos ) dus ik heb buiten die twee nergens last van gehad
maar ze zijn er dus al weer
mijn pony is er btw niet bang van, maar wordt wel lastig als er ergens eentje op haar zit (staart zwiepen, hoofd schudden, ...) is wel handig, ik weet meteen wanneer er eentje zit en kan em dan direct doodmeppen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 22:00

Ik heb vandaag in de Drunense Duinen ook de eerste vijf al weer van het leven beroofd...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:18

als we ze nou allemaal massaal neerslaan, sterven ze dan uit Verward
als dat toch een zou kunnen!

ben benieuwd, morgen weer naar de bokkenrijder, t wordt superheet dus gaan we al om 8.00 maar zijn zeker 5 uur onderweg(uurtjw bij de bokkenrijder en 2 uur heen& 2 uur terug, zeker met die hitte kunnen we ze niet al lang&hard laten galloperen)

hoop dat ik ze niet tegenkom! doe iig vliegenspray op, en Quentin krijgt al een hele tijd knoflook door zn eten, hoop dat t helpt, in de wei bij ons heb ik er nog geen een gezien, en we zitten dichtbij het bos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 22:24

Het is alweer zo'n 2 weken geleden dat ik de eerste zoetjes van het leven heb beroofd.....
Ik zit hier ook pal tegen het bos aan op het platte land en ik heb ze overal! Op stal, in de wei, in het bos, langs de weg, als ik in de tuin zit, noem maar op, ik haat die beesten!
Dus maar weer veel spray, knoflook en azijn gebruiken......

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:19

Hier bij ons in de tuin hebben we daar geen last van. Alleen in de wei enzo.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:30

vandaag zijn we weer naar de bokkerijder geweest, ik ben er geen een tegengekomen, Mieke had er 5 doodgeslagen op de heen weg, geen gezien op de terugweg en renske heeft er een gezien op de heenweg en geen op de terugweg. Blijven iig wel lekker lag weg. Hopelijk blijven ze nog een paar wekjes weg met de zwermen (iig tot na 9 juni voor de brabantse boktrit)

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:31

kolere beesten!!! Hier ook al de eersten gesignaleerd!!! Ben er zelf ook wel eens door gestoken.... bulten zo groot als eieren.... Geen wonder dat paarden er gruwelijk de pest aan hebben.... Ga geloof ik nog een keer een kudde zwaluwen africhten om met mijn paard mee te vliegen als ik ga buitenrijden..... Krijgen ze gegarandeerd genoeg te eten... ( ze vliegen wel achter de paarden aan als ze hard door het land gaan dus dat laatste moet ook te leren zijn) hahaha

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:49

Ik was donderdag naar de loonse en drunese duinen geweest en heb op mijn ene enkel 4 en op de andere enkel 1 bult (reed zonder chaps) zo door mijn sokken heen. Gisteren waren de bulten heel rood en ze jeukten maar nu is het al bijna weg. Maar hier hebben we er ook best last van, hele zwermen ja en dan vooral als je achteraan rijd, meestal dan sla je er in een uur toch wel 15 dood.
Nu begint het hier dus Boos!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:18

Heb gisteren de eerste weggejaagd bij onze zwarte labrador, want die snertdazen vinden niet alleen mijn paard lekker maar ze vinden onze zwarte labrador ook niet te versmaden. Trouwens ben zelf ook de pisang,: ben vorig jaar nog door een zwerm achtervolgd! En het stomme is mijn man en onze jack russell hebben nergens last van!
Vorig jaar waren ze er pas bij ons (in de betuwe) rond eind juni.

pluk de dag

deedee19

Berichten: 7918
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 14:16

Meestal komen ze eind juni begin juli. Ik heb ze nog niet gezien wel heel veel fruitvliegjes inderdaad!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:26

Meestal komen de dazen rond half mei begin juni tot eind augustus.
ik heb er al heel wat dood geslagen.

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 11:39

die zitten hier altijd alleen maar in het bos gelukkig, en daar kom ik eigenlijk nooit, heb dus ook geen idee of ze er nu al zitten, mn paardje krijgt iig knoflook poeder door zn eten, hoop voor hem dat het helpt!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, DemiSisa, GoogleAdsense, MairiMacBran, Neon, Sas75, Sica, SunnyHorse en 28 bezoekers