Anti-spalkbeleid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Anti-spalkbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 17:13

Oke, zoals sommigen wisten zou ik na 10 dgn spalk, hechtingen, gebroken vinger... laten kijken of de hechtingen eruit konden...
Dit was niet het geval, het is nog niet helemaal dicht gegroeit, dus maandag wordt er nogmaals gekeken.
Van de huisarts moest er een nieuwe spalk gevormd worden, dat zou een assistente doen, dezelfde die het vorige verwijdert had.
Echter heb ik nog nooit zo'n dom wicht (van middelbare leeftijd) mee gemaakt, ze had werkelijk geen idee wat ze met die spalk aanmoest...
Ze raakte van me geirriteerd zei; "misschien moet jij het maar doen" waarop ik droog antwoorde, dat dat waarschijnlijk niet eens zo'n slecht idee was, na 10 dgn spalk wist ik wel hoe die heeft gezeten. }>
Overigens beantwoorde ik haar opmerking alsof ze het serieus bedoelde Tong uitsteken

Ik was er geheel niet van overtuigd dat ze wist wat ze aan het doen was en mijn vinger deed zeer en lag niet goed volgens mij...
dus na het afscheidsfeestje op de peuterspeelzaal ben ik naar het ziekenhuis gegaan waar ik mijn verhaal heb uitgelegd aan de info, die me doorstuurde naar de EHBO, 12 uur kwam ik daar aan.
Goed, de arts vertelde me dat ze er een anti-spalkbeleid op na houden, die dingen zorgen voor drukplekken en onnodige stijve vingers...
en dat ze liever gips gebruiken, maar eerst wilde ze nieuwe foto's.
(de eerste foto's zijn gemaakt in ander ziekenuis en heb ik niet mee genomen)

Tijdje met kale gehechte nogal gezwollen vinger(s) wachten voor de rontgen afdeling.... omstreeks 13.30 uur kon ik dan terecht, de vrouw in kwestie was erg vrolijk die de rontgen deed, *not* }>

Terug wachten op de arts...

Geweldig nieuws!!! het scheurtje is geheel genezen, die genezen vaak snel zei de arts en het losse stukje bot is een sesambeentje, die had ik al...schijnen ook vaker voor te komen.
Verder is de grootste verandering dat ik geen spalk (of gips Knipoog ) hoef,
het is nu wel een stuk pijnlijker...en uiteraard heeft alles nog steeds zware kneuzing. Volgens de arts is dat meestal pijnlijker dan een breuk.
Mag nog steeds niets doen ermee en in een mitella nog steeds hooghouden, ik kan mijn ringvinger ook niet buigen.

Als de hechtingen eruit zijn mag ik langzaam aan gaan beginnen met in warm water mijn vinger te bewegen.


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:30

Jeetje mina, inderdaad een dom wicht zeg... gossie als je dat nog niet kan, vraag ik me serieus af wat je daar aan het doen bent....
Maargoed, fijn om te horen dat het helemaal genezen is Lachen

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:34

Jee Manon, da's ook weer echt wat voor jou Haha!.
Maar wat een dom mens dan zeg! Was dat in het ziekenhuis hier? (zal wel niet... Knipoog) .
Nou, beterschap ermee nog Ach gut

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:25

Tsja...huisarts assistentes... daar kan ik over mee praten... Schijnheilig Die heb je in allerlei soorten en maten...oa hele onnozele! Maarre...fijn dat je niet meer in een spalk of gips hoeft! Enne...ga je het nog even lekker inwrijven bij het wicht van middelbare leeftijd??? }>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 19:28

Pfffff... als maandag de hechtingen eruit mogen en mijn vinger dus 'dicht' is, dan hoef ik haar helemaal niet meer te zien.
Het is verder wel grappig, mijn huisarts zit altijd giga vol, maar zij wil me maandag terug zien en dus wordt er een tijd bij gemaakt voor een afspraak *LOL* (en ook daar had die doos hulp bij nodig)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:49

Het mooie is dat litteken van hechtingen heel mooi genezen op je vingers. Hoogstwaarschijnlijk zie je er na een tijd helemaal niets meer van. Gelukkig maar, want wie zijn vingers schaadt, schaadt zijn.........mmmmm vingers?