YESSSSSS!!!!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 22:35

Allebei de merries zijn drachtig! Echt te gek, de veearts kwam vandaag voor de volbloed merrie omdat ik een vaag vermoeden had dat ze drachtig was. Ze was in april gedekt, maar volgens de veearts was de kans dat ze meteen dit jaar al drachtig zou worden heel klein. Ik heb haar nl. vorig jaar september van de renbaan gekocht en aangezien die paarden van de baan zo van top tot teen onder de drugs zitten en vaak overstresst zijn worden ze het eerste jaar heel moeilijk drachtig. Toen ik haar net had was ze heel mager en compleet gestresst. Ik heb haar drie maanden in de paddocks gehouden en geprobeert er wat gewicht aan te krijgen. In december is ze het land op gegaan in de kudde (goh, dat vond ze gaaf joh, ze had nog nooit eerder een wei gezien!) Ze is stukken opgeknapt en rustiger geworden. In april werd ze opeens heel hengstig dus toen is ze gedekt. En wat blijkt nu? Bingo, meteen met die ene keer drachtig geworden! Ze is nu 3 maanden drachtig en volgens de veearts al voorbij de gevarenzone van verwerpen. Dit wordt dus haar eerste veulen (als alles goed gaat natuurlijk!) In mei had ik nog een andere merrie bij de hengst gedaan maar toen ze er 1 dag bij stond besloot ik om haar maar weer weg te halen omdat we haar best veel inzetten voor de trailrides en dat is een beetje lastig als ze dan een veulen draagt. Omdat de veearts er toch was hebben we haar ook maar laten opvoelen. En..ook drachtig! Wow, volgens mij is de hengst wel heel erg vruchtbaar haha! Maar deze merrie heeft overigens meer veulens gehad. Ik heb haar 2000 veulen nog (daar komt trouwens mijn nickname van: April>Pril). Ik kan nu wel een gat in de lucht springen, als alles goed gaat hebben we volgend jaar twee veulentjes in de wei!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 22:36

Party!! Hartstikke goed zeg!! Gefeliciteerd!!! Party!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:25

Eej wat gaaf gefeliciteerd!!!!
Die ene wordt een vroege dan he, maart! Ben je er lekker als eerste bij haha
Nu hopen dat alles goed gaat! *duim*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:49

Gaaf zeg!!! Gefelicibokt!!! Die wolbaaltjes zijn zo lief Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:55

Leuk joh! gefeliciteerd! Heb jij er ook 1 van de renbaan gehaald?? Ik ook, een hengst en hij kon kon niet eens grazen!! Super stress beestje, ook heel dun. Gelukkig gaat het nu veel beter en start die in de L. Leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die een paard van de renbaan hebben gekocht!

Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:47

Gefeliciteerd Pril Party!! Party!! Party!!
Leuk hoor om straks 2 veulentjes in de wei te hebben. Kunnen ze gezellig samen spelen enzo.
Ik ben ook van plan om die van mij in april te laten dekken en dan zou het (als het goed is) in maart al geboren moeten worden. Hier begint het al wat warmer te worden tegen die tijd. De temperaturen liggen effe wat anders hier. Vaak wordt er in de warmere maanden al niet eens meer gedekt. De kans dat dan de merrie drachtig wordt is dan niet meer zo groot (heeft met de qualiteit van het kwakkie van de hengst te maken *LOL* ).
Het ziet er naar uit dat het een vruchtbaar jaar is geweest voor jullie Pril Haha! . Jullie hebben toevallig niet zonder stroom gezeten he?

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:25

gaaaaaaf joh hardstikke gefeliciteerd!!!!!! ennuh ik hoor het nog wel natuurlijk xxjes

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:31

He Pril, gefeliciteerd! Wat zullen ze een pret hebben met zijntweetjes, die kleintjes!
Nu maar wachten en hopen dat ze de 11 maanden goed door komen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 07:55

cool!veulentjes zijn zo liehief!
ben je straks ook nog een beetje echt mama!

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Lalladidoo, laura22, Lucia88, Mark0919, Vagabondo en 48 bezoekers