Wat te doen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wishper

Wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:17

Ik zit met een probleem...

Om maar even duidelijk te beginnen, ik ben erg ziek (geweest)...
Ik heb in een periode dat het een stuk beter ging een paard gekocht van toen 4 jaar, hij was net ingereden.
Misschien toen niet zo'n slimme beslissing maar ik werd meteen verliefd op het paard..

Ik heb hem een tijdje gereden, heel rustig aan want heb maar weinig energie.Hij is ook gereden door een vriend van me.Die vriend stopte na een tijdje omdat hij zelf een paard kocht.
Helaas werd ik weer zieker en mijn paard is stil komen te staan |( Hij is inmiddels 6/7 jaar en kan dus heel... heel weinig want sindsdien heb ik bijna niet meer gereden(af en toe een kleine periode rustig aan) ...

Nu ben ik nog steeds even ziek, naast een auto-immuun ziekte word er niet gevonden wat ik mankeer.. ben bang dat ik moet gaan leren leven met mijn klachten.Ik zit nu al jaren thuis ziek te zijn en af te wachten tot ze vinden wat al mijn klachten veroorzaakt..

Mijn paard is zo aanhankelijk, energiek en werklustig... ik zou zooo graag met hem aan de slag gaan maar die stap is nu echt TE groot ! Mijn paard verdient echt het beste, ik gun hem elke dag beweging maar zelf kan ik het hem niet geven...
Hij heeft zo'n 2 jaar stil gestaan nadat hij niet verder was dan de basis ... en ik ? Ik heb ookal 2 jaar amper op een paard gezeten.. |(

Er moet dus echt iets gaan veranderen..
Ik weet dat de beste optie zou zijn hem te verkopen maar dat zie ik gewoon écht niet zitten...Ik ben zo gek op dit paard en weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen!Wat als ik over een maand (of 2/3/4/5?) beter ben ?Dat ze vinden wat ik mankeer ??

Ik heb een tijdje gezocht naar een instructeur voor aan huis, maar die zijn bijna niet te vinden hier in de omgeving en de lesprijzen zijn zo belachelijk hoog !! Ook zit ik ermee dat onze bak heel vaak niet te rijden is.. zowiezo niet met vorst en periodes met regen..
Ik red het ook niet met 1 of 2 keer les per maand, ik moet in het begin echt veel begeleiding krijgen anders ben ik bang dat het fout gaat..
Doordat het zo lang geleden is voor mij (en voor mijn paard!!) ben ik ook best bang om er weer op te gaan..

Ik denk en hoop nog steeds dat het mogelijk is om ooit dagelijks te rijden op mijn paard, ik kijk er zo naar uit en droom er altijd over :o Lijk wel een penny van 21..

Bekijk ik alles door een roze bril?Kan ik mijn paard beter verkopen ?Of is er nog een andere oplossing ?

Ik heb vooral last van extreme vermoeidheid(uitputting), hartkloppingen bij inspanning, erge spierpijn na inspanning en voel me lichamelijk echt zwak (ook niet gek na vanaf mijn 15e thuis te hebben gezeten, ziek!)
Ook heb ik door mijn hersenoperatie een evenwichtsstoornis, slechte moteriek en krachtsvermindering..

Het is niet niks, en het zou beter zijn als ik zou stoppen met deze hobby maar daar word ik écht niet gelukkig van !

Een bijrijder/verzorger zou ideaal zijn maar daar zoek ik al die tijd al naar.. Er reageren hele jonge meisjes of mensen met geen ervaring...

Wat te doen ?? Ik weet het niet meer |( Lig er snachts wakker van...
Laatst bijgewerkt door Wishper op 18-01-10 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Caira

Re: Wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:19

Jeetje dat is niet niks, heb je je wel eens ingelezen in de Parelli methode? Dan kun je vanaf de grond een band opbouwen en je paard beweging geven.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:31

Heftig zeg, wilde ook parelli adviseren zou er iig even over lezen op internet. Daar kan je er veel over vinden.

Is het geen optie om je paardje voor de lease aan te bieden? Krijg je vaak wel wat serieuzere reacties van mensen op.

Heel veel succes en sterkte

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:54

Hee Nikki.
Ik zou je dolgraag uit de brand helpen, jammer dat ik toch net iets te ver weg woon om na school nog te komen helpen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:00

waarom neem je niet een bijrijdster voor 3 a 4 dagen in de week?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:03

KiWiKo schreef:

Lezen Kim, lezen ;)

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 23:06

KiWiKo schreef:

Die had ik eerder maar is ermee gestopt doordat hij zelf een paard kocht..
Ik heb lang gezocht naar een bijrijder en zoek nog vanalles af en plaats advertenties maar ik vind gewoon niemand..
Het zijn meisjes van een jaar of 13/14 of ze hebben gewoon niet genoeg ervaring..
Krijg echt bijna geen reacties terwijl ik verder niets vraag, geen kosten of hulp in de verzorging.

Ik heb laatst het boek "grondwerk met paarden" van Inge Teblick gekocht en ben me erin aan het verdiepen..

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:06

Ik kan straks als ik mijn rijbewijs heb in het weekend wel komen als je dat wilt?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:53

Hoi Wishper,

Dat is idd niet niks. Maar als ik in jouw plaats was zou ik je paardje lekker houden. Misschien gaat het momenteel niet zo best met je, maar wat als je binnen een jaar veel beter bent? Dan heb je je paard verkocht waar je eerst zo verliefd op was. Ik denk dat je je dan ook erg rot moet voelen. En heeft je paardje het nu echt zo slecht dat hij weinig wordt bereden maar veel aandacht krijgt met knuffels..? Als hij genoeg op de weide kan met soortgenoten zal hij zich ook best amuseren denk ik hoor :).
Althans zo denk ik erover, ik heb zelf ook een auto-immuunziekte en de ene periode gaat beter dan de andere. Soms voel ik me ook rotslecht en kan ik niet rijden. Maar gewoon weten dat je nog steeds je paardje hebt in een periode waar je soms aan onderdoor gaat van ongelukkig voelen (want zo voel je je toch als je ziek bent) brengt toch wel gevoel van geluk, niet?
Ik denk dat je goed op weg bent met het boek over het grondwerk. Zo heb je toch ook het gevoel dat je met je paard bezig bent op een leuke manier, die minder energie vraagt dan rijden op zich.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:10

Jeetje meid dat is echt een rot situatie :(:)

Ik lees/merk dat je paardje enorm veel voor je betekend, en je steun en trots is. Ik zou dan ook zeker niet verkopen, maar inderdaad in grondwerk verdiepen. En periodes wanneer het kan lekker gaan rijden (buitenritjes ofzo?) Verder toch hard blijven zoeken naar een bijrijdster, het is enorm lastig.. Maar het is echt geen optie om dan toch iemand van 13/14 aan te nemen en die eerst goed begeleiden? Soms zijn er echt wel serieuze, gemotiveerde meiden van die leeftijd. En als je ze op weg helpt, kan het best heel erg goed gaan! En vaak zijn ze toch ietwat leergieriger dan iemand van 18+ ;) (uitzonderingen daar gelaten!)

In de tussentijd inderdaad gewoon lekker veel knuffels geven, hoe je nu ook bezig bent volgens mij :) Staat hij wel vaak en veel buiten met vriendjes? Dan zou ik me niet snel zorgen maken, denk inderdaad ook dat ze zich met vriendjes op de wei ook prima vermaken hoor! ;)

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:44

x_Elise schreef:
Ik kan straks als ik mijn rijbewijs heb in het weekend wel komen als je dat wilt?

Dat zou heel fijn zijn! :D

Bedankt voor jullie berichtjes !
Heb is niet zo dat ik mijn paardjes verwaarloos hoor.. ik zorg er wel voor !Ze krijgen goed te eten en staan van sochtends half 8 tot savonds een uur of 10 buiten in de rijbak (en af en toe wei, alleen bij droog weer in de winter ivm gladheid.. wonen op een dijk dus schuin aflopende wei). Ik poets ze regelmatig en ze kunnen lekker met elkaar spelen/rennen..
Ik ben blij dat ik 2 paardjes heb, zo hebben ze tenminste elkaar nog !Over mijn tinkermerrie maak ik me niet zo druk.. die vind alles wel best en is ook al wat ouder.Ik heb het idee dat ze wel van de rust geniet }:0 Al kan ik haar zo pakken en een kort stukje over de dijk rijden hier.. wat ik heeeel af en toe doe.Ze is zo braaf..daar stap ik zo op.Maakt niet uit of het een maand of een jaar geleden is, tijdens een stapritje een stukje over straat hier is ze altijd braaf.
Maar bij Wishper is het anders, die is nog jong en ik durf er niet zo op na al die tijd.
Wishper is ook helemaal gek op aandacht, hij vraagt er echt om.. ik hoef maar met mijn borstels/zadel aan te komen en hij komt meteen naar me toe.. hij wil echt werken!En ik gun hem dat ook zo..

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:46

amouroke schreef:
Maar gewoon weten dat je nog steeds je paardje hebt in een periode waar je soms aan onderdoor gaat van ongelukkig voelen (want zo voel je je toch als je ziek bent) brengt toch wel gevoel van geluk, niet?

Daar heb je heel erg gelijk in ! Maar ik ben zo bang dat ze een hele hoop tekort komen wat ik ze niet kan geven.Terwijl ik wel suuuuper graag zou willen rijden en lekker met ze naar de bossen gaan enz.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:11

Dan hoor ik je er nog wel over ;)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:16

Is het geen optie om het paard te leasen?
Een vriendin van mij (25 jaar) zoekt een lease paard.
Het paard zou dan wel verhuist moeten worden omdat Breda te ver is om elke dag erheen te gaan.
Vriendin heeft al heel lang ervaring met paarden, heeft zelf ook paarden gehad.
Ik hoor het wel.

Groetjes.