Om maar even duidelijk te beginnen, ik ben erg ziek (geweest)...
Ik heb in een periode dat het een stuk beter ging een paard gekocht van toen 4 jaar, hij was net ingereden.
Misschien toen niet zo'n slimme beslissing maar ik werd meteen verliefd op het paard..
Ik heb hem een tijdje gereden, heel rustig aan want heb maar weinig energie.Hij is ook gereden door een vriend van me.Die vriend stopte na een tijdje omdat hij zelf een paard kocht.
Helaas werd ik weer zieker en mijn paard is stil komen te staan

Nu ben ik nog steeds even ziek, naast een auto-immuun ziekte word er niet gevonden wat ik mankeer.. ben bang dat ik moet gaan leren leven met mijn klachten.Ik zit nu al jaren thuis ziek te zijn en af te wachten tot ze vinden wat al mijn klachten veroorzaakt..
Mijn paard is zo aanhankelijk, energiek en werklustig... ik zou zooo graag met hem aan de slag gaan maar die stap is nu echt TE groot ! Mijn paard verdient echt het beste, ik gun hem elke dag beweging maar zelf kan ik het hem niet geven...
Hij heeft zo'n 2 jaar stil gestaan nadat hij niet verder was dan de basis ... en ik ? Ik heb ookal 2 jaar amper op een paard gezeten..

Er moet dus echt iets gaan veranderen..
Ik weet dat de beste optie zou zijn hem te verkopen maar dat zie ik gewoon écht niet zitten...Ik ben zo gek op dit paard en weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen!Wat als ik over een maand (of 2/3/4/5?) beter ben ?Dat ze vinden wat ik mankeer ??
Ik heb een tijdje gezocht naar een instructeur voor aan huis, maar die zijn bijna niet te vinden hier in de omgeving en de lesprijzen zijn zo belachelijk hoog !! Ook zit ik ermee dat onze bak heel vaak niet te rijden is.. zowiezo niet met vorst en periodes met regen..
Ik red het ook niet met 1 of 2 keer les per maand, ik moet in het begin echt veel begeleiding krijgen anders ben ik bang dat het fout gaat..
Doordat het zo lang geleden is voor mij (en voor mijn paard!!) ben ik ook best bang om er weer op te gaan..
Ik denk en hoop nog steeds dat het mogelijk is om ooit dagelijks te rijden op mijn paard, ik kijk er zo naar uit en droom er altijd over

Bekijk ik alles door een roze bril?Kan ik mijn paard beter verkopen ?Of is er nog een andere oplossing ?
Ik heb vooral last van extreme vermoeidheid(uitputting), hartkloppingen bij inspanning, erge spierpijn na inspanning en voel me lichamelijk echt zwak (ook niet gek na vanaf mijn 15e thuis te hebben gezeten, ziek!)
Ook heb ik door mijn hersenoperatie een evenwichtsstoornis, slechte moteriek en krachtsvermindering..
Het is niet niks, en het zou beter zijn als ik zou stoppen met deze hobby maar daar word ik écht niet gelukkig van !
Een bijrijder/verzorger zou ideaal zijn maar daar zoek ik al die tijd al naar.. Er reageren hele jonge meisjes of mensen met geen ervaring...
Wat te doen ?? Ik weet het niet meer