Jeetje mina wat heb ik toch een Tinker!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Jeetje mina wat heb ik toch een Tinker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 11:14

Net komt mijn vriend (die hier postbode is) mijn kamer binnegevlogen. kom snel mee naar de wei want sweety heeft iets raar aan haar kop hangen een hele grote tak ofzo Verward . ik meteen half in paniek. wat deed ze liep ze rond als een gek ofzo. nee ze stond me gewoon aan te staren. oef ik was al wat geruster. Komen we aan op de wei en wat zie ik. staat Sweety daar met een weipaaltje aan haar halster. Telkens als ze haar hoofd bewoog tikte het paaltje tegen haar hoofd aan. maar niks krijgt mijn coole Tinker Koe blijkbaar bang. Jij domme trien hoe heb je dat nu weer geflikt. ik heb het paaltje er maar meteen afgenomen en ze op de grasweide gezet. hoe is dit nu gebeurd zal je denken. Wel ik heb op de wei een cirkel afgemaakt voor NHS te oefenen zodat als ik wil oefelen ik alleen even de draad moet vastmaken de paaltjes blijven staan. Op dat stuk staat geen gras en daat staan de paarden nu op. normaal hebben ze ook geen halster aan op de wei (dan was het niet gebeurt) maar omdat ik ze nu iedere dag een uurtje en zo opbouw op de grasweide zet laat ik het aan omdat ik ze zo vaak van wei naar wei moet brengen. En zo ik het dus gebeurt ze ging zich met halster aan lekker schuren aan de paaltjes (zo van die witte die je gemakkelijk in en uit de grond kan halen) Jee wat ben ik blij dat ze zo rustig is ik had niet willen weten wat er met een zenuwachtig paardje gebeurt zou zijn. En gelukkig houd mijn vriend altijd een oogje in het zeil als hij de post rondbrengt. oef oef ik ben helemaal klaarwakker nu. Ach gut
Quinzy XXX
Domme sweety (_)(_)

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:11

Haha, wat een maf gezicht moet dat geweest zijn zeg. Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd. Brave Tink.

Weet ik ook meteen weer waarom ik nooit een halster om laat in de wei. Knipoog

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 15:28

Whoehahahaha Wat zijn het toch ook een jokers hè! Die gekke tinkers. Ik heb hier zelf ook zo'n nuchtere mafkees staan.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:07

Wat een cool paard is het toch!
Ik heb zo het vermoeden dat Kiara iets anders zou reageren........ Iets minder cool dus!


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:47

gelukkig is het dit keer zo goed afgelopen.
Ze kunnen zich raar verwonden aan die witte paaltjes.
Als ik jou was zou ik hem de volgende keer zonder halster in het land doen is veel veiliger en blijven ze nergens achter haken.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:14

De mijne zou toch ook eerst 's tonen aan dat paaltje wat voor stoere hengst hij is hoor Haha!!!! Doet ie aan een bloembak ook die hij omstoot Haha!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 18:18

Dan is je Tinkertje inderdaad enorm koel in d'r koppie! Haha!
Gelukkig maar dat het niet zo erg was, als dat het op 't eerste gezicht leek!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 18:49

Ja geluukkig. En het toppunt is dat ik ze nooit met halster op de wei laat nooit. En nu 1 keertje en ik hab al prijs. En ik liet de halsters gewoon aan omdat ik ze nu zo veel van wei verander. maar ik heb ze meteen terug uitgedaan. Wat een geluk.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:22

Wat een koe Haha!
Tiko zou denk ik zo rustig blijven. Die zit regelmatig aan dingen vast, en blijft rustig wachten tot je hem komt bevrijden, of loopt gewoon door tot het hek / draad (als hij weer eens uit de wei probeert te komen) het begeeft.

Zo heeft hij ook een keer vast gestaan met een stuk ijzerdraad tussen zijn hoef en het ijzer. Bleef ie ook staan totdat we hem bevrijd hadden,

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 21:41

Snow zou ook wel rustig reageren, dit is dan ook echt n actie voor mijn lompe koe! Daarom heeft hij ook zo vaak mogelijk zn halster uit!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:04

Ik wat me net aan het bedenken dat ik Spix'je toch ook al twee maal uit de hooizak in z'n stal heb moeten bevrijden. Hij stond gewoon met z'n been in de lucht te wachten. Ik geef nu vaker het hooi in de grond de laatste tijd. Moest ie echter z'n gewicht op de zak zetten breekt het touw gewoon, de zak hangt nl. aan een strokoord van het plafond. Toch maar 's kijken voor een hooiruif binnenkort. Kan ik meteen meer hooi in duwen zonder dat het de hele stal door verspreid is en er een drol in vliegt waar ie dan de hooi'tjes uit staat te plukken Misselijk

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:34

achteraf kun je er denk ik wel om lachen, maar je zult wel ff geschrokken zijn, een beetje en vergelijkbaar verhaal met mijn tinker, die in zijn enthousiasme een hek eruit ramde met betonnen blok eronder en al, en daarna ook net zo vrolijk, jaja
tinkers zijn er denk ik toch om ons mensen aan het lachen te maken.
en wij zijn er ook op die manier voor hun, haha
ik zweer het ik kan king horen lachen om mijn domme acties, hah
klinkt iemand dit bekend in de oren???

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 16:05

Gelukkig geen brokken! Ik vind het wel een typisch Tinkerverhaal zeg!!!

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37232
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:04

Het komt mij bekend voor, mijn tinker is nu 4 en erg stoer (vindt ie zelf).

Van de week kreeg hij het voor elkaar om bij heining te gaan rollen terwijl we stonden te kijken, de heining bestaat uit 3 stroomdraden en daar achter fijn schapengaas (normaal te klein om een hoef door te steken).
Tijdens het rollen komt hij erachter dat ie toch te dicht bij ligt en blijft met zijn achterbenen in de lucht rustig op zijn zij wachten tot we hem terugduwen, om vervolgens hierna hetzelfde weer te doen en dan zijn been door het te smalle gaas heen te steken. Hij keek een beetje dom, (krabt nog net niet achter zijn oor) en strekt zijn been weer terug staat op en graast verder de sukkel. Hij is dus blijkbaar geen ezel, die doen dit geen twee keer achter elkaar.

ook hebben we hem al een aangetroffen rustig grazend terwijl er 5 weipalen en het bijbehorende draad achter hem aan sleepte en hij verbaasd keken wat we daar nou achter hem aan het doen waren.

Ik denk dat ze het nooit leren.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 17:19

Wat zijn het toch coole beesten he. En gelukkig maar ik denk dat veel andere paarden heel anders zouden reageen in deze omstandigheden.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, amber15, Christel1, EliseXJoelle, HarmanyL, moeshie, Patriesje, Vlindy, Waratje en 121 bezoekers