Krabben jij en je paard elkaar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:47

Kroelen dat Kawa niet
Maar hij geeft idd wel aan waar hij jeuk heeft of harder geborsteld wil worden.
En dan staat hij ook van die gekke bekken te trekken met zijn lip en soms zijn hele hoofd Lachen

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:23

* is echt een knuffelpaardje. Ze vindt het heerlijk als je haar gaan krabben. Soms ga ik voor haar op de grond zitten en krab haar bij dr schoft, dan geeft ze me een hele rugmassage :D
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 05-03-22 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:28

Banjer en ik doen dat heel vaak.... en Banjer neemt ook wel eens het inititatief... Lovers

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:35

JAAAAA die hoofdjes die ze dan kunnen trekken., Dan krijgen ze zo een stijf bovenlipje die in een tuut gaat en dan strekken ze die nek op een manier die we rijtechnisch ook wel eens voor elkaar willen krijgen (maar waarschijnlijk nooit lukt) Dan gaan ze met hun volle gewicht terug duwen. (leuk grapje is om dan gewoon even zomaar een pas naar achteren te doen, vallen ze bijna om en dan moet je dat gezicht eens zien, das echt lachen)

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:14

Jaaaa Pjelk vind er niet zoveel aan maar Beau vind het heerlijk. Als ik op de grond bij hem ga zitten (het is een Shetlander) en ik kriebel zijn schoft dan gaat hij met zijn lipje heel stevig over mijn schouder kribelen Lovers . ok gaat hij altijd op mijn knie sabbelen onder het poetsen Verward . Ja Beau houdt erg van lichamelijk contact.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:39

Haha, mijn paard doet dat ook!
Ze doet ook best wel zachtjes, alleen af en toe heel zachtjes bijten, dat is wat minder leuk *LOL*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:49

Ik kriebel Ewald soms ook wel, maar hij kriebeld altijd zijn jolly bal terug Haha! En anders gaat ie wel met zn hoofd scheef en beetje met zn mond staan trekken, hij wil niet toegeven hoe lekker hij het vind Knipoog

Rivendell

Berichten: 6822
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:09

Mijn paarden mogen niet terug kroelen. Ik heb wat hengsten en dan wil ik het gewoon niet hebben. Verder mogen ze bij mij ook niet hun hoofd aan mij schuren. Daar hebben ze zelf benen voor.
Ik vind dat met dit soort dingen je de verstand houding scheef trekt. Ik ben de baas, niet het paard.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 18:20

Is het erg dan als ik het met een 1 jarige hengst doe. Hij ziet me nog steeds als leider hoor.
Ook al krabt hij mij.

Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:31

Een leiderspaard kroelt in een kudde toch ook gewoon met z'n soortgenoten? Volgens mij heeft dat niets met het leider zijn te maken, maar is het gewoon sociaal gedrag...
Dat schuren wel ja, als een paard tegen je aan schuurt ziet het paard je (op dat moment) niet als leider. Dat zie je ook terug in een kudde: niet alle paarden mogen bij elkaar schuren.

Soms ros ik mijn pony wel eens rond de schoft, en dan gaat ze hele gekke bekken trekken, met die lip naar voren steken enzo. Soms laat ik haar wel eens op mijn hand kroelen, maar ik kijk er toch wel een beetje mee uit, want paarden kunnen nog wel eens hardhandig kroelen met hun tanden ipv lip, als is het goed bedoeld Haha!

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:19

Toen ik hem net had wel, maar nu doet hij niks meer. Hij likt je alleen helemaal onder!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:53

hahaa jaa ik vind het gewoon zo lief!!
Pasha ziet er echt heel dankbaar uit als ik haar zo bij de schoft of onder de manen ga kriebelen gaat ze helemaal de hals strekken zo van
ooh.. jaa jaa.. daar!!! hahaha
en dan als ik voor haar ga staan en ga krabben dan voel ik zo haar lipje haha zo over mijn rug echt vet lief vind ik dat!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:03

Or is gek op alles wat maar met knuffelen, kroelen en aandacht te maken heeft... hij kriebelt ook graag zachtjes in je nek, alleen grote haarfrutsels moeten weleens uit staarten verdwijnen Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:16

Pompidou is ook zo'n vrijkous. Die geeft mee ook meteen een rugmassage terug.
Soms begint ze zelf, dus met andere woorden'kriebel eens joh'.
En ze wijst tijdens het poetsen idd altijd aan waar ze precies jeuk heeft.
Echt een tutteldier, het liefst knuffelt ze de hele tijd, en wordt m'n wang afgelebberd.Of vanmiddag nog. Dan sta ik Chester te poetsen op het gangpad, en dan kan ze er ook bij, en gaat ze hem aflikken, z'n rug, z'n hoofd, noem maar op.
Pling

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:28

het paard van mn instructrice doet dat, ze vind het ZO heerlijk als je haar op dr schoft krabbeld dat ze het dubbel zo hard terug doet op de muur, de stal deur, jou je laarzen, of ze pakt je tenen opeens beet...
meestal doet ze het in je haar. Haha! dat is zo lief.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:50

Wij hebben een trio-tje. Ik krab Juul, zij krabt haar veulen en deze kietelt mij weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:24

Grappig zeg DendroFleur Haha!
Ik krab Tess regelmatig, en we kroelen ook wel eens, vind ze héérlijk Lovers

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 15:52

jah , mijn lease shetladnder doet dat ook vet grappig!!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:01

Ik krab Lex ook heel vaak. Soms probeert hij weleens terug te krabben, maar dat doet hij dan heel hard (net zoals bij een paard), en dat is natuurlijk niet zo fijn...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 18:36

Oliver deed dat ook echt zoo lief.
Toen hij aan het verharen was ging ik haar plukken en hij ging aan mijn jas plukken Haha!

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:29

Ik doe dat met Mister wel, die gaat dan een beetje met zijn lippen in je billen happen! Lachen
Bij lady moet je dat niet doen, die gaat meteen heeel hard terug doen en dat is natuurlijk niet zo fijn! (*au* *au*)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:22

Ik deed dat altijd bij mijn erzorponytje (kim: zie profiel) en die ging dan altijd i de lcuht happen, wanneer ze het lekker vond.
Een paar bij ons op de manege gaat dan ook in de lcuht happen. En die bovenlip houdt hij dan helemaal scheef.