Wisecrack is geboren!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Wisecrack is geboren!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 07:41

23 mei 23 uur... Ik ga even met mijn moeder bij Nouska kijken hoe het er mee is.. Even aan de tepels gevoeld.. en wat voel ik..... Nouska harst een beetje!! Het was maar heel iets, maar voor mij voldoende. Ik heb gelijk Nouska uit de stal gevist. Een heel dik pak stro bij in de stal gelegt. Schoon water in de stal, lekker wat hooi.
Toen ben ik gauw mijn bed slaapzak en kussen van boven gehaald. Jullie merken het al, ik ging de wacht houden.
En dat was maar goed ook dat ik dat deed. Om half 12 lag ik uiteindelijk in bed en om half 1 had ik voor het eerst m'n wekker gezet. Ik eruit om half 1.... Nouska was al een beetje onrustig, maar verder was er niks te zien.
Toen heb ik om 1 uur weer de wekker gezet.. en ja hoor de bevalling begon.
Nouska was de hele tijd een beetje aan het plassen zonder in de plahouding te staan (vruchtwater dus) en liep maar een beetje rondjes te draaien. Ik gelijk m'n ouders gebeld en met dat ik belde ging Nouska liggen... ze was al aan het persen!!!!!! Mijn ouders + zusje kwamen snel. Nouska lag niet helemaal lekker, als het veulen er recht uit zou komen zou het veulen in de verdrukking komen met de wand, mijn vader heeft dus even een handje geholpen en het veulen is er super uitgekomen. 1.15 uur 24 mei was het veulen op de wereld. Het is een merrie, bruin, met alleen een paar witte haartjes op het hoofd en haar naam is Wisecrack. De navelstreng was met het 'scheef' trekken al geknapt, dus daar hebben we gelijk wat jodium op gedaan.
Nouska was gelijk heel erg blij met het veulen, ze was steeds een beetje aan het hinneken en lekker het veulen aflikken enzo. Geweldig Nouska als moeder!!! Haha!
Wisecrack deed na 5 min op de wereld te zijn al de grootste moeite om op te staan.. en na een half uur stond mevrouw keurig op haar benen!!!
Mijn oma broertje en zusje (broertje en zusje waren bij opa&oma aan het logeren) kwamen ook spoedig.. waar opa was... die lag in bed.. jaja het is af en toe een vreemde man.. Nouska is uiteindelijk toch van hem!!! Maar goed maakt niet uit, toen iedereeen behalve m'n opa er was hebben we een champagne fles open geschoten en gedronken op de goede geboorte! Haha!
Wisecrack was inmiddels al driftig bezig het uier te zoeken van Nouska om wat te drinken.. en om 10 over 2 was ze dan ook heerlijk aan het drinken. Nouska heeft Wisecrack keurig geholpen met het zoeken van de tepels!!!
Nu viel de nageboorte eraf. Ik heb hem helemaal nagekeken, maar gelukkig was hij helemaal heel.
We hebben nog een tijd staan kijken naar moeder en veulen... geweldig gezicht is dat toch!!!
Daarna ben ik weer heerlijk bij de paarden gaan slapen en vanochtend toen ik wakker werd om 6.15 uur lag het veulen languit in de stal te slapen en Nouska stond keurig de wacht te houden! Haha!

Ik heb super veel foto's gemaakt van de geboorte en daarna.
De foto's van de geboorte zijn nog niet ontwikkeld, maar ik heb ook een heel stel foto's op de digi gemaakt en dit zijn ze:

Nouska is het veulen lekker aan het aflikken:
Afbeelding
Afbeelding
Paps ligt even te luieren op mijn bed....
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb het veulentje even zodat ze zich niet bezeerd aan de wand of iets dergelijks.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wisecrack wil opstaan en zoekt melk... (ze probeert al of de wand wat los wil laten aan melk... maar helaas, poging mislukt..)
Afbeelding


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 08:34

Gefeliciteerd!! Maar dat is al de derde keer dat ik dat tegen je zeg!!
Ik baalde wel dat ik door je sms heen sliep.
Fijn dat alles goed gaat met haar, houd ons op de hoogte hoor!! Ik vind het een heel leuk veulen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 08:38

Gefeliciteerd! Nouska is een trotse moeder!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 09:03

Ik heb alweer foto's gemaakt vanaochtend!!!!!
Wisecrack is nu mooi opgedroogd...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wisecrack is heerlijk aan het drinken...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nouska geeft haar veulentje even een zetje zodat ze weer wat gaat drinken
Afbeelding
Afbeelding
Lief!!!!
Afbeelding

lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:20

lief

nog een maandje dan geen school meer en lekker vakantie

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:21

efeliciteerd! Mooi veulen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 18:33

Moeder en veulen zijn gister een uurtje naar buiten geweest... mevrouw veulen stribbelde nog wel aardig tegen toen ik haar het halstertje om deed en mee wilde nemen, maar met z'n 3en (2 voor het veulen, 1 voor mams) is het prima gelukt om ze de wei in te doen!!
Vandaag zijn ze lekker de hele middag in de wei geweest en het gaat perfect!! Wisecrack snapt zelfs al dat je mee moet lopen als iemand het halster en touw om doet en probeert mee te nemen.. haha

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 13:22

aaaaaaaaah wat een prachtig veulen zeg!!!Echt heel erg gaaf!Leuk verhaal geschreven,ik kon me echt inleven!!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:29

Gefeliciteerd.Wat een mooi veulen,joh.Verhaal was idd erg leuk.Ik hoop dat de geboortefoto's snel komen,daar ben ik erg benieuwd naar.En maak nog veel foto's,zodat we haar nog vaak kunnen zien.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:15

Van harte gefeliciteerd, en wat een leuk koppie heeft ze Lovers

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 17:13

Dit zijn de geboortefoto's.. ze zijn helaas wel van een beetje slechte kwalitiet maar dat komt door het inscannen..
Hier lig ik dus een beetje te lezen in bed en Nousk's stal in de gaten te houden.. (de stal van Nouska is achter het bed...)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:05

Ah gosh, wat schattig zeg!!! Echt een mooi stel zo saampjes Lovers

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:34

Wat een leuk veulen zeg,e cht een heel leuk ding hoor. Wees er maar trots op maar dat ben je wel denk ik. Heel veel plezier met haar en hou ons op de hoogte met foto's.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:40

Wat een schattig veulen zeg en wat is Nouska een lieve moeder Lovers !!
die foto van je vader is ook grappig Knipoog !)
Fijn dat alles zo goed is gegaan en natuurlijk geweldig dat je er bij was !!
Ik hoop echt dat ik eind Juli een soort gelijk verhaal hier kan neerzetten Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 00:45

Joh,wat een hoop foto's,zeg.Of we er zelf bij waren!Die foto van moeders hoofd is ook leuk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glenda, JeRekers, Martje80, Miran, Plus_en_Min, Salinah en 95 bezoekers