Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

Superrr

Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 21:21

Wat zou jij kiezen als je moest kiezen tussen je paard en je vriend?
Ik zou voor mijn paard gaan!
De meeste relaties zijn niet voor het leven.
Een paard is wel voor het leven.
Als je je paard wegdoet voor je vriend kan het zo zijn dat je vriend het een maand later uitmaakt.
Paarden maken het niet uit!

Nagini

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:23

Ik denk dat zoiets totaal van de situatie afhangt, en dat je dat van te voren nooit kunt voorspellen.
Als je net een relatie hebt zou ik altijd voor het paard kiezen, maar als jij al 4 jaar ofzo in die relatie ziet, samenwoont, of misschien zelfs kinderen hebt. Ik weet het niet.

Vind de reden belangrijker wáárom ik zou meoten kiezen tussen relatie en paard.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:23

Ik kies voor mijn paard.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:24

Ik neem aan dat ik ipv 'vriend' hier 'man' kan nemen.
Natuurlijk gaat mijn man voor mijn paard!!

Kleine kanttekening; het moet natuurlijk niet zo zijn, dat je vriend je voor de keuze gaat stellen. Als dat gebeurt, is hij fout bezig. Dan wil hij niet echt dat jij gelukkig bent en misschien moet je daar dan je conclusies uit trekken.
Dat soort verwachtingen moet uiteraard duidelijk zijn voordat het echt je man wordt.

Moet ik door omstandigheden kiezen, bijv. dat ik geen tijd meer heb omdat mijn man invalide raakt, dan is dat heel wat anders en gaat mijn man natuurlijk voor!!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 06-01-10 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:25

ik zou ook absoluut voor mn paard kiezen,
die zal zelf nooit kiezen voor een andere eigenaar of wat dan ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:25

Dat ligt er aan hoe het gaat, de reden waarom.

Als mijn vriend eist dat de paarden weggaan, wat hij nooit van me zou vragen omdat hij weet hoe ongelukkig hij me maakt, dan verdient hij een beste maat 38 onder zijn hol.

Maar in principe, we zijn 8 jaar samen, hebben een kind samen en nog een op komst. Als er echt nood aan de man komt waardoor ik moet kiezen gaan de paarden weg. Dan rij ik wel alleen voor anderen ofzo.

Superrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 21:29

Nagini schreef:
Ik denk dat zoiets totaal van de situatie afhangt, en dat je dat van te voren nooit kunt voorspellen.
Als je net een relatie hebt zou ik altijd voor het paard kiezen, maar als jij al 4 jaar ofzo in die relatie ziet, samenwoont, of misschien zelfs kinderen hebt. Ik weet het niet.

Vind de reden belangrijker wáárom ik zou meoten kiezen tussen relatie en paard.

Waarom kiezen tussen vriend en paard?
Nou 2 jaar geleden had ik een vriend (het was best serieus).
Maar hij hield niet van paarden, eerst had ik er nog geen last van.
Maar na een maand of 6 begon hij steeds meer te zeuren dat ik te veel bezig was met mijn paard, en te weinig met hem. (Ik was maar 2,5 uur per dag bij mijn paard) Hij werd ook agressief (echt) ik heb het uitgemaakt en hij heeft me nog een héle tijd gestalkt. Uiteindelijk is hij opgepakt voor mishandeling. Dit is dus de reden van deze poll..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:30

zeker voor paard ex zei na relatie van 3,5 jaar en serieuse samenwoonplannen paard eruit of hij
mocht mn oude pony wel houden die was oud en toch snel dood en dan kon ik 1 x per week op een manege gaan rijden
tja tis nu niks voor niks mn ex

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:34

Migetje schreef:
Maar na een maand of 6 begon hij steeds meer te zeuren dat ik te veel bezig was met mijn paard, en te weinig met hem. (Ik was maar 2,5 uur per dag bij mijn paard) Hij werd ook agressief (echt) ik heb het uitgemaakt en hij heeft me nog een héle tijd gestalkt. Uiteindelijk is hij opgepakt voor mishandeling. Dit is dus de reden van deze poll..

Een agressieve vriend is altijd een reden om het uit te maken!

Maar afgezien daarvan, als je gaat trouwen en kindertjes krijgen of je werkt de hele dag en je gaat dan élke dag 2,5 uur naar je paard, dan blijft er niet zoveel tijd over voor je man. laten we wel wezen, het is toch wat bijzonder als je paard meer aandacht krijgt dan je man. Elke dag 2,5 uur naar je paard? Prima hoor, zolang je jong en ongebonden bent, maar in een samenwoon+volledige baansituatie is dat niet haalbaar zonder hem enorm te kort te doen. Geen wonder dat ze dan gaan sputteren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:38

Urielle schreef:
Dat ligt er aan hoe het gaat, de reden waarom.

Als mijn vriend eist dat de paarden weggaan, wat hij nooit van me zou vragen omdat hij weet hoe ongelukkig hij me maakt, dan verdient hij een beste maat 38 onder zijn hol.

Maar in principe, we zijn 8 jaar samen, hebben een kind samen en nog een op komst. Als er echt nood aan de man komt waardoor ik moet kiezen gaan de paarden weg. Dan rij ik wel alleen voor anderen ofzo.

Hier het zelfde (op dat kind samen dan na ;), maar wat niet is kan nog komen).
Mijn vriend weet hoe gek ik met m'n beestjes ben, dus zal nooit vragen ze weg te doen. Gelukkig is hij er zelf ook wel stiekem een beetje gek mee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:38

Nu heb ik geen paard maar stel dat, dan word het mijn vriend.

Omdat ik zeker weet dat mijn vriend nooit zou vragen om mijn dieren 'zomaar' weg te doen omdat hij ze niet mag iod. Mocht de situatie zich ooit voordoen dan gaat dat samen in overleg gaan en zal de reden ook niet zomaar zijn, maar bv financiele of tijdproblemen.
Dingen waardoor ik ook een paard zou moeten wegdoen als ik geen vriend had eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 06-01-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:39

Ik vind het zowiezo erg als iemand je laat dwingen een keuze te maken, ik vind wel dat je een middenweg kunt zoeken < maarja dat ligt ook maar net aan wat de situatie is, heb je een recreatie paardje of ben je echt met topsport bezig..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:40

Ik heb voor paard gekozen.
Maar het ligt geheel aan de situatie. Als mijn vriend (die ik niet heb :+) zegt:
Ik de deur uit, of de paarden de deur uit. (Om het idee even duidelijk te maken)
Dan mag hij de deur uit. Iemand die zich zo gedraagd hoef ik dan al niet eens meer.
Als het met financiele middelen te maken heeft, of met tijd oid, tjah, dan het paard.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:43

geen van beiden.
mijn vriend is gelukkig niet zo om mij voor dit blok te zetten.
vrienden zullen dit ook niet doen.
je bent ten allen tijde vrij om uit mijn leven te verdwijnen.
niet dat ik er niet mee zit, maar ik geloof in vrije keuze.
dit klinkt hard maar ik heb mijn dingetjes en frusteltjes die ik graag doe of moet doen, anderen hebben hun eigen dingetjes en frusteltjes die ze moeten doen of graag doen..
als het niet meer kan dan is het beter om ieder een eigen weg te gaan (en af en toe leuk contact te hebben) dan bij mekaar blijven en de relatie totaal kapot te maken.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:44

ik denk niet dat de situatie zo zou moeten zijn dat je moet kiezen tussen je paard of je vriend(in). ieder z'n eigen hobby, toch?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:48

Dat is niet zo moeilijk hoor, ik ben gek met mijn pony maar op mijn vriend toch nog wel (behoorlijk!) wat meer! :oo Gelukkig zou mijn vriend nooit van me vragen om mijn pony weg te doen, dus dat is niet aan de orde. Overigens zeg je dat een paard voor het leven is en een relatie vaak niet, maar als ik de levensverwachting van mensen en paarden met elkaar vergelijk hoop en denk ik dat mijn vriend langer bij me zal blijven dan mijn pony. :+ Dat een paard het nooit zal uitmaken is een waarheid als een koe, maar dat kunnen ze immers ook niet. Wie weet wat je paard zou doen als het die keuze wel had. ;) Als je werkelijk zo denkt zegt dat toch veel (en weinig goeds volgens mij :o ) over de relatie met je vriend. Of anders wellicht over je leeftijd.
Laatst bijgewerkt door goeroe op 06-01-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:50

bosmonster schreef:
ik denk niet dat de situatie zo zou moeten zijn dat je moet kiezen tussen je paard of je vriend(in). ieder z'n eigen hobby, toch?

Inderdaad en als je vriend(in) dat zou verplichten is hij/zij jou gewoon niet waard, dan is het dumpen die handel! :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:51

Ik ben het eens met beantsje.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:52

goeroe schreef:
Of anders wellicht over je leeftijd.

Ik vind dat als mijn vriend ( die ik niet heb) zal eisen om mijn paard/pony (die ik ook niet heb :+)
weg moet, dat hij geen respect voor mij heeft. Als het aan de tijd ligt, of aan financiële problemen,
dan valt er iets te overleggen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:52

een echte vriend of vriendin zal mij niet vragen om zo een keuze te maken

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:55

Migetje schreef:

Maar in een ander bericht van je lees ik dat je 11 jaar bent. Wat heb jij dan al veel meegemaakt! :(:)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:57

if you want a stable relationship?
GET A HORSE!

ik hou van die zin!

mijn paarden staan op 1 en dat zal niemand verandere

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:58

Inney schreef:
goeroe schreef:
Of anders wellicht over je leeftijd.

Ik vind dat als mijn vriend ( die ik niet heb) zal eisen om mijn paard/pony (die ik ook niet heb :+)
weg moet, dat hij geen respect voor mij heeft. Als het aan de tijd ligt, of aan financiële problemen,
dan valt er iets te overleggen.

Daar had ik het helemaal niet over. Ik ben met je eens dat dat altijd in overleg moet gaan en dat je sowieso niet van iemand kunt verwachten om zijn of haar hobby op te geven, tenzij daar een heel goede reden voor is. Voor toelichting over dat stukje van mij dat je hebt geciteerd, zie mijn vorige post. ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:58

WD V -> PP

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:59

Ik doelde meer op dat leeftijdsding, dat ik dat niet alleen zeg omdat ik 'jong' ben. ;)