Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
66996236 schreef:luffie schreef:Tja, da's inderdaad een interessant onderwerp.......Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zit. Ik ga denk ik toch mee met wat hestejente zegt. Dan nog even een vraagje....gallopeert het paard altijd linksom??
mja nou je het zegt. kan geen afbeelding vinden waarbij het rechtsom is..
Kazoo schreef:Interessante discussie. Ik heb zelf 4 voltigepaarden, waarvan 1 van 25 jaar, 1 van 19 jaar en 1 van 18 jaar, die allemaal nog fit zijn zonder blessures, dus het gaat vooral om de manier waarop je met ze omgaat.
Onze paarden lopen maximaal 2 keer per week voltige. Voor de rest worden ze goed dressuurmatig getraind, dus ruggebruik en verzameling is belangrijk. In de training lopen ze inderdaad wat meer linksom, maar dat wordt met rijden dan ook weer gecorrigeerd.
Het trainen van de kür, waarbij dus 2 of 3 mensen tegelijk op het paard aanwezig zijn, doen we maar een zeer beperkt deel van de trainingstijd. Ik schat dat er hooguit 10 minuten per training daadwerkelijk gegaloppeerd wordt met 2 of 3 mensen op de rug. En dan alleen op de grotere paarden. De kleinere worden in galop maar met 1 persoon belast.
We hebben een voltigesingel, die voor de paarden op maat is gemaakt, en die zeer goed de druk verdeeld, en een druk-verdelend pad.
Het is dus helemaal afhankelijk van hoe je ermee om gaat. Je kunt uiteraard je paard met voltige helemaal naar de kl..... rijden, maar dat kan met andere takken van paardensport ook.
http://www.voltigeteam-groenendaal.jimdo.com