Echt een leuke les!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Echt een leuke les!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 23:11

Hallooooo!!!!
Ik ben helemaal blij!!! Heb zoo'n leuke rijles gehad!! Ik heb twee uur gereden, eerst op Victor. Die was echt zo ontzettend sloom, ik werd er helemaal niet goed van! Je kon hem schoppen, slaan, met de hakken erin... hij werd er niet warm of koud van.... Ik heb hem dan met moeite in galop gekregen en daar moest ik hem in houden, dus ik reed met de teugels in een hand en in de andere hand de zweep klaar om hem een ontzettend mep te geven zodra hij terugviel in de draf. Door alleen al mijn hand daar te laten ging hij al door, ik hoefde hem dus niet te slaan. oke, af en toe dan.. Dus hij ging half bokkend half galopperend de bak door, hahaha! Ik klink nu echt zo'n halve dierenbeul en zo voel ik me ook als ik erop zit, maar hij reageert gewoon nergens op... Slapen

Daarna ging ik op Jansen en die is echt het exacte tegenbeeld van Victor. Snel, heel gevoelig op je been, maar weer heel moeilijk bij je te houden. Hij gooit ook graag zijn hoofd in de lucht dus daarom heeft hij twee van die bijzetteugels, die voorkomen dat hij dat teveel doet. Normaal als ik op hem rij heb ik echt pijn in mijn armen van dat getrek, maar vandaag liep hij super!!!!! Héél licht in de hand, mooi nageeflijk, en ik heb geen pijn in mijn armen!!

Echt, ik ben helemaal trots op mezelf. Zelfs de instructeur viel het op dat het goed ging, hij zei ook een paar keer dat dit echt een paard voor mij was. (niet iedereen vindt hem leuk, omdat ie te snel gaat en zo gaat trekken)

Nou heb ik sinds kort een nieuw bijrijdpaard, maar omdat ik nog zo kort rij, wil de eigenaresse me eerst les geven. En dat doet ze erg goed en ze heeft me op een andere manier geleerd hoe je een paard nageeflijk kan rijden. En die methode heb ik vandaag op Jansen geprobeerd en blijkbaar beviel hem dat ook wel! Hij liep zoooo goed!!! Haha! *LOL*

Doeii!!!!